Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min er 8,5 kg og må slankes. Han er 10 år og kastrert.

Vi har tidligere hatt han på slankekur i ett år, men han bli veldig stresset og gikk ned kun 700g på de 12 mnd.

Han mjauet og maste konstant, vi prøvde flere typer light-for men han ble aldri fornøyd.

Nå har han gått fra å være utekatt til innekatt, og har lagt på seg litt til.

Vi gir han 60g slankefor fra Hills pr dag, i tre omganger.

Så snart vi kommer inn døra begynner han å mase etter mat.

Er det mulig å slanke pus uten at både han og vi blir helt kokko i hodet?

Vil veldig gjerne høre fra dere som har fått det til!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg vet ikke hvilke fortyper du har prøvd, men vår katt går på Royal Canin Light 40 foret. Det er et slankefor som inneholder mindre mat per kule. Dvs han spiser seg godt og mett på sunt for, men legger ikke på seg. Det er nok ikke så lett å slanke en katt som ikke får gå ute, da de gjerne blir smådeppa av å bare være inne og dermed legger de seg til å sove mer. Prøv å aktiviser han masse med leker osv. Sånn laserpennprikk er kjempestas!(liten rød prikk som i hvertfall vår katt kan løpe etter i lange tider). Husk at katten aldri må sultefores/slankes raskt da det som regel fører til leversvikt. Men en veterinær som er flink med katter vil kunne gi mer konkrete tips og råd.

Skrevet

Takk for svar.

Planen har jeg fått av veterinær, type for og antall gram etc, så den er grei.

Problemet er at han er så urolig og sulten hele tida.

derfor trenger jeg inspirasjon fra andre som har fått det til, og gjerne noen smarte tips på veien!

Laserpenn er notert! Vi tenker også på å skaffe en til katt som kan holde han med selskap og trimme han litt!

Skrevet

Jeg gav min katt mye seifilet og rå fisk. Er vel ikke særlig kalorier i det? Tenkte på som litt mellommåltid eller noe. :)

Har det motsatt akkurat nå. Har en kastrert hanne på 8-9 år som jeg prøver å feite opp litt!

Skrevet

Du får kjøpt slankefór som andre her har nevnt (Royal Canin)+ at det er viktig med stimulering vedr. lek når katten din bare er inne!

Katten får mindre morsjon når den bare er inne vet du!

En katt som maser på mat som du sier er ikke alltid nødvendigvis sulten, men den er "fysen" på noe.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...