Gå til innhold

Er det noen som har morsomme forslag til fake telegram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har forslag til festlige telegram toastmasteren kan lese opp under middagen?

Trenger forslag. Noen som kommer på noe morsomt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

.. er det ikke toastmasteren eller andre gjester som skal sørge for å få inn slikt? ... som en del av moroa som brudeparet ikke vet om på forhånd? :)

Skrevet

Det er kanskje det? aner ikke. Men hvis han ikke gjør det, ønsker jeg å lage et eller to.

Han er ganske travel, så jeg vil ikke pålegge ham enda flere oppgaver.

Gjest *tøysern*
Skrevet

Hva mener du med fake? At det bare skal være tull?

En hilsen fra kongeparet eller noe slikt?

Toastmaster: Siden det tydligvis er blått blod blant brudeparet / eller siden det viser seg at brudeparet har bekjentskaper til det kongelige slott. Har det nå kommet inn et telegram.

Kjære brudepar, vil med dette få gratulere dere med bryllupsdagen.

PS, skulle hilse fra Ari og si at dere begge sikkert ser ut som en lysfontener i kveld.

Vennlig hilsen, Krompen og Krompa :)

Gjest brud selv..
Skrevet

Telegrammer er utgangspunkter hilsninger fra slekt som ikke kan komme, eller som ikke er bedt men som alikevell vil ha bilde av dere i finstasen. Det bruker i allefall jeg å si...

Tilykke med dagen og fremtiden! Alt godt ønsker fra...

Måtte lykken gro bak gresset på do, og ungene komme to å to :) ..

Skrevet
Hva mener du med fake? At det bare skal være tull?

En hilsen fra kongeparet eller noe slikt?

Toastmaster: Siden det tydligvis er blått blod blant brudeparet / eller siden det viser seg at brudeparet har bekjentskaper til det kongelige slott. Har det nå kommet inn et telegram.

Kjære brudepar, vil med dette få gratulere dere med bryllupsdagen.

PS, skulle hilse fra Ari og si at dere begge sikkert ser ut som en lysfontener i kveld.

Vennlig hilsen, Krompen og Krompa :)

Ja, sånne. Skal ha et som gir inntrykk av å komme fra eksen/ elskerinnen hans, men hvor det står nederst at det er fra meg.

Gjest *skøyern*
Skrevet

Hmm..

Da har det kommet inn et hastetelegram her... var ei som fløy forbi i en snasen sportsbil av typen cab...

Her står det: Vil utbringe en skål for at du nå endelig har tatt til vettes å gifte deg.. Nå er det slutt på de evige jaktmarker. Fra nå av er det.... Ja, du kan jo se ved din side... (der smiler brura)...

La oss heve glassene... SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL

Så kan toastmaster drøye litt... Å si.. Hilsen din flotte kone :)

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

syns ikke det var ekstremt morsomt da men :P

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det med telegram er teit.... jeg håper for guds skyld at ingen finner på noe sånt i mitt bryllup. Et TELEGRAM lissom?! Lever vi i 1847??

Hadde det ikke vært mer i dagen at heller toastmasteren reiser seg opp og later som om han har fått en mld? ..... jeg bare spør..

:bryllup:

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg var i bryllup hos en venninne, og brudeparet fikk telegram fra hennes eks, han var svensk. Det lød som følger: I dag är livet underbart, i natt är underlivet bart. ;-).

Skrevet

Hva med å stjele litt fra Bridget Jones?

"Congratulations! May it be the first of many!" :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært i et bryllup hvor toastmaster brukte "falske" telegram, de fleste på rim faktisk, som gjennomgangstema i programmet sitt - og det var EKSTREMT vellykket. Toastmaster og brudepar var nære venner, så toastmaster hadde mange morsomme episoder å ta av for å gjøre det mer personlig (blant annet i introduksjonen av talerne) i tillegg til "ferdige" tekster funnet på nett.

Eksempler:

"Her har det kommet et telegram, spesielt til bruden:

Batteri er nå en saga blott,

etter at du mann har fått.

Takk for samvær likevel,

hilsener fra Duracell."

"Brudgommen er heller ikke glemt:

I dag er ikke livet mitt lett

Hilsen Elin Tvedt"

Gjest Gjest
Skrevet

Var i et bryllupp for ei lesbisk veninne for noen år siden, og der kom det telegram fra borgermester(innen) på Lesbos... Festlig i den settingen!

Akkurat den er vel ikke så relevant for dere, men kanskje det kan gi noe å spinne videre på!

Gjest Wacmoc
Skrevet
Var i et bryllupp for ei lesbisk veninne for noen år siden, og der kom det telegram fra borgermester(innen) på Lesbos... Festlig i den settingen!

Akkurat den er vel ikke så relevant for dere, men kanskje det kan gi noe å spinne videre på!

Mener ikke å stjele tråden TS, men;

Trodde ikke lesbiske og homofile fikk gifte seg før for noen mnd siden jeg? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet
Mener ikke å stjele tråden TS, men;

Trodde ikke lesbiske og homofile fikk gifte seg før for noen mnd siden jeg? :klø:

De har kunnet inngå partnerskap i mange år.... Dette var altså en fest i forbindelse med det, og at jeg kalte det bryllupsfest var bare for enkelthetsskyld, for det var jo det det var!

samme gjest

Gjest Gjest
Skrevet

Lager du dine egne telegram? Sånne ting må du faktisk overlate til de andre som kommer i bryllupet. Jeg er forlover for ei venninne som helst vil styre alt selv, jeg måtte si fra ganske tidlig at hun ikke skulle ha den fulle og hele kontrollen på bryllupsdagen, og at det faktisk ikke er hun som bestemmer hva folk skal bidra med (av sanger, taler osv.)

Skrevet
Lager du dine egne telegram? Sånne ting må du faktisk overlate til de andre som kommer i bryllupet. Jeg er forlover for ei venninne som helst vil styre alt selv, jeg måtte si fra ganske tidlig at hun ikke skulle ha den fulle og hele kontrollen på bryllupsdagen, og at det faktisk ikke er hun som bestemmer hva folk skal bidra med (av sanger, taler osv.)

Forsøker å slippe kontrollen, men.... :sjenert:

Ok. Skal prøve igjen. Litt hardere. Stoler jo egentlig på de rundt, men vet jo ikke om noen tenker på slike ting.

Ønsker jo ikke en middag med to taler og thats it.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...