Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gninnot
Skrevet

I august flytter jeg til Argentina. Skal studere der i 3 mnd og deretter reise rundt i resten av Sør-Amerika. Lønner det seg å kjøpe en egen telefon med abonnement/kontantkort til bruk der nede, eller ville dere brukt den norske tlf med abonnement der nede (dersom det er mulig)? Hva har dere gjort når dere har hatt et semester utenlands?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tanita
Skrevet

Tror det finnes kort du kan kjøpe for å ringe med.

Gjest Gjest_Alexandra_*
Skrevet

Jeg studerte et halvt år i Sør Afrika, og kjøpte billig mobil med lokalt sim kort. Dette gjorde jeg både med hensyn til økonomi og trygghet! Gav det lokale nummeret mitt til venner og kjente både i SA og Norge. Jeg hadde den norske mobilen min hjemme(i SA) som back-up.

Skrevet

Hvis du er millionær kan du godt bruke ditt norske nr når du er der... Hvis du ikke er det, så ville jeg ha kjøpt et lokalt sim-kort...

Husk at hvis du ringer med ditt norske nr når du er der (selv om du ringer i samme land som du er i) så går samtalen fra sør-amerika, til norge og tilbake til sør-amerika igjen.. Så det blir lett 30-40kr minuttet pluss oppstart...

Skrevet

Hei

Det beste er nok å ta med sin egen telefon å kjøpe et lokalt SIM kort eller kjøpe en billig telefon med lokalt abonnement iallefall hvis du bare skal ringe lokalt mens du er der. Du kan selvfølgelig også bare bruke din telefon med ditt norske abonnement men det blir dyrt i lengden.

Gjest gninnot
Skrevet

Takk for svar. Hadde ikke akkurat planer om å ringe så mye med norsk abonnement der nede uansett. Folk har klart seg uten den muligheten tidligere tider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...