Gå til innhold

Jeg har fått nyss i utdrikkningslaget mitt..

Anbefalte innlegg

Gjest *brura*
Skrevet

Jeg har da som sagt fått nyss i utdrikkningslaget mitt..

Jeg vet når det skal være (en venninne røpet seg, siden hun måtte overnatte)

Jeg har også fått vite at det er mange venner som må trekke seg, fordi forloveren min har planlagt slik at de som skal være med må betale 1000,- !!!! :tristbla:

Dette syns jeg er alt for mye..!

Hun har også lagt opp til at det er 13 personer som skal være med (jeg ga henne gjesteliste) dvs 13000,- Det syns jeg er mye penger på et utdrikkningslag..

Vet også at hun har lagt opp til noe der det er skjenkebevillgning og at det skal serveres champagne..

Hun er fullt klar over at min mindreårige søster er en av "forloverne" og skal også være med på morroa..

Jeg kan heller ikke drikke pga sykdom, dette er forloveren min fullt klar over, allikevell legger hun opp til full fest fra morgen til kveld... Dette syns jeg ikke noe om!

Og det er flere som har måtte trukke seg fra utdrikkningslaget pga penger..

Men alikevell tviholder hun på programmet, tenker med gru på de stakkarene som må være med å betale gilde hennes på mine vegne :(

Jeg blir rett å slett lei meg, sint og fortvilet.

Jeg har prøvd å snakke med henne, men det preller av som vann på gåsa.. :(

Måtte bare få ut tankene mine :(

Noen råd... Frister mest å bare nekte å være med på utdrikkningslaget, men dumt når jeg vet det kommer 2 tilreisende venner..

Flere som syns dette er dyrt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes dette var altfor dyrt , og hun virker ikke særlig hensynsfull på dine eller andres vegne.

Jeg hadde satt foten ned tror jeg... fortalt henne greina, som vi sier her...

Skrevet

Det kan ikke være en avledningsmanøver fra hennes side? En bevisst "glipp" for at du virkelig ikke skal ane noen ting.

Gjest *brura*
Skrevet
Det kan ikke være en avledningsmanøver fra hennes side? En bevisst "glipp" for at du virkelig ikke skal ane noen ting.

Det er nok ikke det :)

Hun nekter å endre programmet... Jeg har hørt fra flere at de synes dette er veldig drøyt.. Og iallefall at hun ikke endrer programmet når det er så mye frafall...

Jeg vet ikke eksakt hva som skal skje.. Bare det med skjenkebevilligningen.. og at det blir et veldig dyrt opplegg..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes 1000 kr er helt greit. Skjønner ikke hva problemet med det er. De aller fleste både studenter og jobbende har råd til å bruke 1000 kr på en dag med aktiviteter, mat og drikke. Jeg synes det er smålig av dine venninner som trekker seg og ville da ikke brydd meg om de folkene i det hele tatt.

Skrevet
Jeg synes 1000 kr er helt greit. Skjønner ikke hva problemet med det er. De aller fleste både studenter og jobbende har råd til å bruke 1000 kr på en dag med aktiviteter, mat og drikke. Jeg synes det er smålig av dine venninner som trekker seg og ville da ikke brydd meg om de folkene i det hele tatt.

Fint at du har så mye penger, men når jeg var student, så hadde dette vært helt umulig for meg å få til, ihvertfall!

Gjest Gjest
Skrevet

1000 kroner synes jeg er i meste laget. Hele poenget er jo at arrangementet skal være til ære for bruden, da burde hun jo høre på hva bruden har å si!

Skal din mindreårige søster også være nødt til å betale 1000 kroner, når hun ikke skal drikke?

Forloveren høres veldig egoistisk ut synes jeg.

Hva er det de pengene blir brukt på? Er det champagne/alkohol som utgør mesteparten av utgiftene, eller har hun lagt opp til aktiviteter som paintball eller spa?

Skrevet
Fint at du har så mye penger, men når jeg var student, så hadde dette vært helt umulig for meg å få til, ihvertfall!

Enig der!

Har du kommet med noen ønsker ang aktiviteter og prisnivå eller har du bare gitt henne frie tøyler?

Er det lenge til utdrikningslaget/kan det forandres? Hvis dette er noe ikke du ønsker bør jo det tas hensyn til...

Skrevet

Tror du virkelig alle studenter og alle jobbende har råd til å bruke 1000 kr på en dag?? Jeg vet i allefall at jeg og mange av mine venner ikke hadde hatt råd til det!

TS, tror du bare må fortelle henne alt, og at du vet opplegget, og at du synes det blir alt for dyrt. Man vil vel helst bare være sammen med goe venninner og ha det gøy! Det er jo ikke det at det skal være så dyrt som teller.. Håper det blir en ordning på det! Lykke til, og gratulerer med bryllupsdagen (når den kommer;) )

Gjest Gjest
Skrevet

Synes ikke 1000 kr var SÅÅ mye, men det kommer jo an på hva det inkluderert og det vet vi jo ikke...

Synes du skal være takknemmelig for at noen gidder å legge så mye arbeid for å lage en flott dag for DEG istedet...

Sist jeg var i utdrikningslag kom det på 1200, men det var for en helg på hytte som innebar ca 3 timer reise, alkohol og mat (inkludert 3 retters middag lørdag kveld)

Gjest Gjest
Skrevet

Siden DU ga henne gjestelista, så vet du jo hvem du vil ha der (selvfølgelig) og kan kontakte dem direkte selv? Si at det planlagte utdrikningslaget utgår, men at du ønsker å samle dem enten hjemme hos noen eller på en restaurant eller en aktivitet, og håper alle har mulighet til å komme.

Gjest Gjest
Skrevet

Glemte å legge til at halvparten av de som deltok er studenter i Oslo, ingen som hadde problemer med å delta pga prisen! Prioriteringer, som alltid!

Skrevet

1000 kr er ikke så veldig unormalt for det blir utrolig fort penger ut av sånt. Jeg vet om et utdrikningslag der eneste kostnad er mat til alle gjennom hele dagen, drikke til bruden og litt penger til en sjåfør, og likevel ble det mange tusenlapper totalt sett.

At søsteren din er mindreårig synes jeg ikke har noe å si på at dere andre skal drikke, men når du også ikke kan drikke blir det for dumt.

Og det er faktisk alltid noen som ikke kan/har råd til å være med... Er det mange som har takket nei pga pris?

Gjest Gjest
Skrevet
Synes du skal være takknemmelig for at noen gidder å legge så mye arbeid for å lage en flott dag for DEG istedet...

Virker jo ikke som forloveren lager festen for at TS skal ha en flott dag da, det er jo dette som er problemet.

Det høres mer ut som at forloveren gjør hva hun selv vil uten å høre på innspill fra andre. Og å overkjøre bruden på en slik måte som TS skriver i åpningsinnlegget synes jeg er frekt.

Gjest Gjest
Skrevet

Du som synes hun skal være glad noen gidder å arrangere det for henne:

BRUDEN kan ikke drikke alkohol - og likevel insisterer "arrangøren" at det skal serveres alkohol som en del av opplegget? Det er lov å ta hensyn. Dersom noen velger å kjøpe alkohol til maten f.eks, så er det jo helt greit. Men å ta av "inngangspengene" for å servere til alle når bruden ikke drikker, det er egoistisk. (Mer på meg, tenker hun sikkert.)

Gjest *brura*
Skrevet

Ja, alle må betale 1000 kr. Selv min lillesøster som er mindreårig.

Jeg har snakket med henne, som jeg har skrevet tidligere er det umulig å få henne til å forstå.

Ja, det er mange som har takket nei, og alle har begrunnelsen det blir rett å slett for dyrt... Da får jeg en litt flau smak i munnen... For det er ikke dette dagen handler om.

Jeg mener jeg ikke er utakknemmelig, selv om jeg syns dette er urimelig når det er så mange venner som har takket nei, nettopp på grunn av økonomien, og når jeg og forloveren min diskuterte dette på forhånd, hvor jeg sa at det var greit at de andre tok seg et glass eller to, men noen fyllefest det ville jeg ikke være med på.. Det kan jeg heller...

Nå vet ikke jeg alle aktivitetene som skal foregå, men jeg mener at dette kan gjøres billigere, jeg har til og med kommet med tips, også om at hun kunne alliere seg med min forlovede så vi kunne sammle en jentegjeng hjemme hos oss. Noen hun ikke ville.

Hun har fått en rekke tips om aktiviteter, hva hun kan gjøre også videre, men hun har staket seg opp en vei, og det er den veien hun vil gå... Jeg vet det har kommet innspill fra andre som hun nekter å høre på...Hun har til og med kranglet med den andre forloveren min, noe som endte med at hun trakk seg fra hele greia..

Men nå når det er så mange som trekker seg, og hun ikke vil fire på opplegget hun har stelt i stand - ser jeg med gru på regninga de andre får...

Det er ikke bare studenter som har takket nei, det er også de som er ute i fast jobb. Som mener at dette er hårreisende dyrt.

Og som sagt, jeg har prøvd å snakke med henne... Men det hjelper rett å slett ikke hun står på sitt, eller kommer med flåsete kommentarer.. Slik som når jeg sa at, hvis du har planer om å ta oss med til et sted med skjenkebevilligning er det ikke sikkert det går siden du tar med mindreårige.. Svaret jeg fikk var "ja,men hun er jo konfirmert" Min søster er 17 år..

Skrevet

Du kan jo si at du ikke går med på dette utdrikkningslaget.

At enten får hun endre på planene, eller så får du noen andre til å arrangere det for deg.

For å ha et utdrikningslag du ikke kan stå for, og hvor en av gjestene må snikes inn ulovlig hadde jeg ikke gått med på.

At det ikke nødvendigvis blir helt perfekt er greit, men ikke når du ikke blir respektert.

Skrevet

Altså, nå synes jeg det blir litt for dumt.. Det er jo din dag!! :) Du får bare si at du ikke vil ha et sånt opplegg, og at du ikke blir med om hun ikke senker litt på krava! Ærlig talt, det handler jo ikke om hun venninnen din, det handler jo om deg, det er jo ditt utdrikningslag! :) Dette ville jeg IKKE godtatt!!

Skrevet

Jeg synes det er respektløst om du ikke vil drikke og din mindreårig søster er med å ha "fylle fest" på dagen din. Synes dette er veldig merkelig....

Håper det er bare en litt vell dårlig spøk.

Vis henne svarene her, så kanskje hun forstår bedre...

Lykke til og håper dagen din blir super, hvem vet ? :)

Gjest forlover
Skrevet

1000 kr for utdrikningslag, 300-400 kr i reiseutgifter til bryllupet, 500-1000 kr i gave. For mange blir det da enten gå i utdrikningslaget eller bare gå i bryllupet når det nærmer seg flere tusen for å delta på alt.

Syntes faktisk det er helt sykt dyrt, er selv forlover og jeg gjør hva jeg kan for å holde det billig for alle som deltar. Folk skal betale for en aktivitet selv, om vi blir enig i noe å gjøre, så betaler alle for en aktivitet til bruden. Mat og drikke kjøper folk selv, til sammen blir det var rundt en 500 kr for aktivitetene også kan en selv styre utgiftene utenfor dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...