Gjest Wacmoc Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Har en pappa med tempremang, og som fort blir høylytt og voldsom mot meg når han er sint. Dette har gjort bikkja mi usikker, og han liker overhode ikke fremmede menn. Med en gang noen hever stemmer løper han å gjemmer seg, og han bjeffer på menn som kommer inn i huset vårt/ der vi er på besøk i 5-10 min før han klarer å roe seg, og et par minutter hvis vi er ute i mørket.. Blir ganske lei meg over at han bare liker kjæresten min, forloveden til storesøster og pappa når han er snill godt nok til å kunne slappe ordentlig av. Har pratet med pappa om det, og han har skjerpet seg litt. Men bikkja er jo fortsatt usikker, og vil gjerne at han kan føle seg trygg med andre menn enn de gamle "kjente". Noen tips? ( Hunden er liten forresten om det har noen betyning. 6kg og 35cm )
Gjest Marlo Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Har du mannlige venner så kan du få dem til å ta med bikkja på en tur kanskje? Turgåing gjör som regel underverker for en hund =) Og du kan jo ha en skål med godbiter ved döra, så når det kommer besök så kan de gi hunden din en godbit eller to. Dette skaper jo et tryggere bilde av mannfolk for hunden din. Men husk at når du gjör dette så må det jo väre rolige menn i riktig sinnstilstand - altså glade, lekne, rolige og har et vennlig kroppspråk generellt.
Gjest Wacmoc Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Har du mannlige venner så kan du få dem til å ta med bikkja på en tur kanskje? Turgåing gjör som regel underverker for en hund =) - Kan vel høre rundt med noen kompisser Og du kan jo ha en skål med godbiter ved döra, så når det kommer besök så kan de gi hunden din en godbit eller to. Dette skaper jo et tryggere bilde av mannfolk for hunden din. Har jeg faktisk ikke tenkt på at jeg kan gjøre. Men husk at når du gjör dette så må det jo väre rolige menn i riktig sinnstilstand - altså glade, lekne, rolige og har et vennlig kroppspråk generellt. Såklart
Vodecka Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Kjenner litt til problemet, bare min er 45 kg... Jeg har alltid godbiter med meg på tur tilfelle vi treffer noen som vil hilse på han. Mange ganger vi treffer på noen langs veien og da ber jeg de (mannfolk) sette seg på huk, ikke stirre på bikkja og være rolig mens de holder fram godbit. Har funka fint til nå! Han er ennå litt skeptisk, men mye bedre.
Gjest Wacmoc Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Kjenner litt til problemet, bare min er 45 kg... Jeg har alltid godbiter med meg på tur tilfelle vi treffer noen som vil hilse på han. Mange ganger vi treffer på noen langs veien og da ber jeg de (mannfolk) sette seg på huk, ikke stirre på bikkja og være rolig mens de holder fram godbit. Har funka fint til nå! Han er ennå litt skeptisk, men mye bedre. Har jo alltid med godbiter på tur, men aldri tenkt på å be mennene som vil hilse om å gi han litt. Sier jo ifra at de må sette seg ned, og vente til han kommer til dem, men ender som oftest med at han bare står og bjeffer og nekter å gå i nærheten.
Vodecka Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Har jo alltid med godbiter på tur, men aldri tenkt på å be mennene som vil hilse om å gi han litt. Sier jo ifra at de må sette seg ned, og vente til han kommer til dem, men ender som oftest med at han bare står og bjeffer og nekter å gå i nærheten. Grunnen til at jeg lar andre gi han godbit er at jeg føler han ser på det som positivt da. At han tenker at mannfolk = godis! Og jeg føler som sagt det har hjulpet mye. Eneste er to stk han reagerer på som han bare ikke vil bli kjent med. Da får han slippe. For alt jeg vett kan det være noe med de som ikke jeg oppfatter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå