Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest joggoman
Skrevet

Hei hei

Jeg driver mest med kardio og har ikke trent mye styrke.

Jeg har manualer liggende, men jeg er av den oppfatning av at hjemmetrening kan "aldri" bli like bra utført som det kan på treningssenter, men jeg har ikke økonomi til det akkurat nå.

Hvis jeg gjør øvelser av hver muskelgruppe 2 ganger i uken, da enkle med manualer, vil dette fremdeles kunne gi meg utslag etter et par måneder ? JEg ønsker meg markerte armer til sommeren, tenker helst da på biceps/triceps.

Hvor mye bør jeg løfte og hvor ofte og hva slags øvelser bør jeg gjøre med manualene for å komme dit ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei,

vil i første omgang si at det er mulig å trene godt hjemme om en har tilgang på riktig utstyr. Vektstang og løse vektskiver av ulike størrelser i ditt tilfelle her, det trengs litt vekt til om du vil oppnå resultatene du ønsker.

Men det er desverre umulig for oss å si hva du skal begynne med av kilo, siden vi ikke aner hva du klarer per i dag. Anbefaler deg å prøve deg frem, ligg på 3 sett med max 5 til 8 repetisjoner per sett, ha som tommelfingerregel at siste repetisjon per sett skal være så tung at du såvidt klarer å utføre øvelsen. Etterhvert øker du vektene og fortsetter å presse deg for å klare å "bygge" litt muskler, men kostholdet er også viktig her, du må få i deg rikelig med riktig næring om du ønsker å bygge litt. Anbefaler deg å lese litt her: www.iform.no

Endret av Lotte27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...