Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Dama er på nettby og jeg regga meg en gang på Facebook,når jeg fortalte at jeg hadde regga meg så klikka hun. Jeg argumenterte at når hun kan være der så må jo jeg kunne være på Face,neida,så enkelt var det ikke,hun brukte bare nettby til og holde kontakt med gammle venniner og folk hun gikk på skole med,hørtes ut som om jeg skulle bruke Face til helt andre ting. Enden på visa ble at jeg måtte deaktivere Face for at det skulle bli ro i stua,hun sa hun skulle slette/deaktivere nettby,greit nok tenkte jeg,hadde egentlig ikke så mye interesse av Face så det var ikke det stoe tapet. Tiden gikk og jeg fant ut at hun fortsatt er på nettby,konfronterte henne med dette,nei nettby var jo helt ufarlig argumenterte hun,senere kommer det fram at hun har fått mange slibrige meldinger og tilbud fra menn om og møtes når disse var i byen vår,dette er ting jeg syns er vesentlig og få vite om siden det skal være så uskyldig,toppen av alt så har hun svart disse mennene og. Vi er begge i midten av 30 årene.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Skjønner egentli ikke problemet hennes... det virker som at hun er redd for at du skal "chatte" med andre kvinner over facebook, mens hun gjør det selv på nettby. Hvordan er nettby profilen hennes? er det med bilde og stappfull med tekster på profilen og hele pakka liksom? Hvis hun blir så forbanna sur for at du lager en facern profil, så kan du like så godt lage deg en nettby profil selv da? Har du konfrontert henne med disse brevene? jeg hadde ikke akseptert at jeg hadde blitt nektet facebokk for så og finne ut av min kjære sitter og mailer på nettby med andre menn.....
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Hun skulle fått hørt det greit ifra meg ivertfall!
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Både facebook og nettby kan skape mye problemer i forholdet. Tilbud fra ekskjærester og ekselskere kan komme. Terskelen for å ta kontakt på facebook er mye lavere enn å ta kontakt på tlf. Det kan være fristende å treffe igjen en gammel elsker eller kjæreste, og da kan det bli mer enn en kaffe. Jeg forstår at hun synes det er et problem at du er på facebook, men hun kan ikke kritisere deg for det hvis hun er der eller på nettby selv. Kanskje på tide å vurdere forholdet?
Gjest Sandbekken Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Facebook er barnemat i forhold til hva nettby er! Jeg hadde nettby og Facebookprofil for ca et år siden, men jeg sletta nettbyprofilen min i respekt for samboeren min (må legge til at han ikke sa noe på det, det var mitt valg).. Grunnen til at jeg sletta meg fra nettby var fordi der kan man ikke bestemme hvem som kommer på profilen din og sender deg meldinger. Jeg husker jeg fikk sykt mange ekkle komentarer fra innpåslitne menn, ærligtalt, jeg følte meg nesten utro selv om jeg ikke svarte på henvendelsene!! På Facebook kan man stenge ute dem man ikke vil ha kontakt med, og det er ikke på langt nær så datingside-aktig som det nettby er.. Jeg tror at grunnen til at dama di klikka på deg når du fikk deg facebookprofil var fordi hun trodde det var likt som på nettby.. Kansje hun egentlig har litt dårlig samvittighet for hva som foregår på nettby? Be henne om å få se nettbyprofilen hennes, spør henne om hun synes det hadde vert ok om du hadde gjort det samme, altså å fått nettby (noe hun jo ikke synes) be henne da slette profilen sin på ordentlig av respekt for deg!
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Skjønner egentli ikke problemet hennes... det virker som at hun er redd for at du skal "chatte" med andre kvinner over facebook, mens hun gjør det selv på nettby. Hvordan er nettby profilen hennes? er det med bilde og stappfull med tekster på profilen og hele pakka liksom? Hvis hun blir så forbanna sur for at du lager en facern profil, så kan du like så godt lage deg en nettby profil selv da? Har du konfrontert henne med disse brevene? jeg hadde ikke akseptert at jeg hadde blitt nektet facebokk for så og finne ut av min kjære sitter og mailer på nettby med andre menn..... Jepp! Flott bilde og masse tekst :O/ Prøvde det og,gikk ikke lange tiden før jeg hadde henne på telefonen om hva jeg gjorde på nettby (Måtte slette den og) Jepp! Disse mennene var nå bare frekke gammle griser som kom med sånne tilbud,hun hadde vel ingen interesse av og det. Om man får sånne mld på nettby så må man ikke svare de,det er jo bare og blokke,men neida her skal det svares.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 Lag deg en ny nettby profil! sier hun noe på det, at du skal slette den.... så sier du bare: hvis du sletter din, så sletter jeg min.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Facebook er barnemat i forhold til hva nettby er! Facebook er ikke barnemat. Jeg vet om flere som har vært utro med facebook-venner. Blant annet eksen min.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #9 Skrevet 12. mai 2009 Som en annen sier her. Lag deg din egen nettby profil. Legg ut det fineste bildet du har av deg selv, legg inn masse "kul" tekst og skriv i gjesteboken hennes noe alà .. "Jøss, er du her? Så artig!" Når hun klikker i vinkel, sier du på en rolig måte.. "Plager det deg at jeg har nettbyprofil? Vel, det plager meg at du har nettbyprofil. Vi gjør en deal. Du sletter din, så sletter jeg min" Lykke til ;-)
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 12. mai 2009 #10 Skrevet 12. mai 2009 facebook er da ikke noe "sjekkested". Nettby er jo nettopp lagt opp til å være det. Jeg slettet også Nettbyprofilen min pga slibrige meldinger og slikt. Orker ikke! Facebook er jo uskyldig, og hvis noen har skaffet seg folk å være utro med på facebook, ja da har de sannelig lagt opp til det selv, for det er ikke noe som faller ned i postkassen der for å si det sånn. Facebook ER barnemat, det er bare du som har vært uheldig her siste kommentator. Du kan ikke konkludere med noe fordi du har opplevd det 1 gang, og 98 % av alle andre har ikke opplevd det, da FACEBOOK ikke er lagt opp for kontaktsøking! Skjønner du er bitter, men ærlig talt.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #11 Skrevet 12. mai 2009 Facebook er ikke barnemat. Jeg vet om flere som har vært utro med facebook-venner. Blant annet eksen min. Facebook har vel ikke skylda? Ja det er sikkert lettere og komme i kontakt med folk der,men det er jo personen som er utro. Det går vel heller på karakter til de som er der,de kunne vært like mye utro andre plasser. Utro trur jeg ligger i genene. Like lett og komme i kontakt med damer/menn og være utro med på sms synes nå jeg.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #12 Skrevet 12. mai 2009 facebook er da ikke noe "sjekkested". Nettby er jo nettopp lagt opp til å være det. Jeg slettet også Nettbyprofilen min pga slibrige meldinger og slikt. Orker ikke! Facebook er jo uskyldig, og hvis noen har skaffet seg folk å være utro med på facebook, ja da har de sannelig lagt opp til det selv, for det er ikke noe som faller ned i postkassen der for å si det sånn. Facebook ER barnemat, det er bare du som har vært uheldig her siste kommentator. Du kan ikke konkludere med noe fordi du har opplevd det 1 gang, og 98 % av alle andre har ikke opplevd det, da FACEBOOK ikke er lagt opp for kontaktsøking! Skjønner du er bitter, men ærlig talt. Det er ikke uvanlig at ekskjærester og ekselskere er på vennelista. Facebook er laget for kontaktsøking - de kan bare søke opp navnet. Og jeg vil tro at det er lettere å falle for fristelsen å ha sex med en man har hatt sex med før, enn å ha sex med en fremmed som har skrevet en melding på nettby.
Norbertine Skrevet 12. mai 2009 #13 Skrevet 12. mai 2009 TS: sikker på at dere ikke er 30 år til sammen?
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #14 Skrevet 12. mai 2009 TS: sikker på at dere ikke er 30 år til sammen? Kanskje vi er det Trur ikke du heller hadde likt at din kjære fikk slibrige meldinger og tilbud? Og enda svarer på de! Jeg vet med meg selv at om jeg hadde fått sånne så hadde ikke jeg svart tilbake,sånne er bare og overse. Når man enda hører at nettby er lagt opp til sjekking så begynner man og lure
Gjest Sandbekken Skrevet 12. mai 2009 #15 Skrevet 12. mai 2009 Kanskje vi er det Trur ikke du heller hadde likt at din kjære fikk slibrige meldinger og tilbud? Og enda svarer på de! Jeg vet med meg selv at om jeg hadde fått sånne så hadde ikke jeg svart tilbake,sånne er bare og overse. Når man enda hører at nettby er lagt opp til sjekking så begynner man og lure Uff.. var ikke meningen å skremme deg altså.. men jeg tenker du må være litt på vakt, for slik dama di oppfører seg ang dette er ikke normalt.. Det kan jo hende hun bare liker å føle at hun har draget da, og at hun egentlig ikke har tenkt å gjøre noe mer med kommentarene hun får enn det hun allerede gjør? Ta å snakk med henne du, så finner dere ut av det Åsså må du ha lykke til!
FrizzleSizzle Skrevet 12. mai 2009 #16 Skrevet 12. mai 2009 Jeg vil si det er motsatt av det dama di sier, facebook er for gamle venninner og venner, og nettby er for faenskap.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #17 Skrevet 12. mai 2009 Jeg vil si det er motsatt av det dama di sier, facebook er for gamle venninner og venner, og nettby er for faenskap. Hadde jo en misstanke om det :O/
Gjest Carice Skrevet 12. mai 2009 #18 Skrevet 12. mai 2009 Hun høres veldig usikker ut, det er nok derfor hun trenger en eller annen form for bekreftelse, om det så er gjennom slibrige meldinger på nettby. Om hun har dårlig selvtillit kan det være at hun blir usikker på deg også, og derfor nekter deg å registrere deg på nettsteder. Selv har jeg aldri vært på nettby, men både jeg og samboeren min er på Facebook. Er temmelig uskyldig der inne i hvert fall Prøv og snakk med henne, og finn ut av om det hele er hennes egen usikkerhet og dårlige selvtillit.
Gjest Christabelle Skrevet 12. mai 2009 #19 Skrevet 12. mai 2009 Jeg skjønner ikke at det er mulig ..
Gjest Hilde K S Skrevet 12. mai 2009 #20 Skrevet 12. mai 2009 Hahahaha. Facebook er ikke mer uskyldig enn nettby. Den store forskjellen er at på nettby har de fleste et nick i stedet for sitt virkelige navn. Man blir sjekket opp både her og der. Spørsmålet er vel mer om hvordan man forholder seg til det. Dersom man avviser de som tar denslags kontakt, så gir de seg. På begge steder. Akkurat som ute i resten av verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå