ciba Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 jeg har en leilighet med en gang nede, og resten oppe i andre etasje. der nede i gangen er det varmekabler, dere som har varmekabler, slår dere dem av nå på denne tiden? når jeg er hjemme står den døra oppe helle tiden, skal jeg sette den ned på 10 grader, heller slå den av synest dere? har ikke hatt varmekabler før, jeg byggde nå så vet ikke hvordan det funker
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Vi har varmekabler. Der det er parkett slår vi det av på sommeren. Men under flisene har vi de på svakt, ellers blir det iskaldt på gulvene. Badene har kablene på hele året. (hater å stå på iskaldt gulv på morgenen)
ciba Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2009 takk for svar, hos oss er det murgulv nede, så blir kanske kaldt der nede, men noen sier at en, ikke må skru dem helt av, for er så dyrt å starte dem igjen til vintren, stemmer det?
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Om du skrur helt av nå og ikke skrur på igjen før ut i september igjen kan jeg ikke tro det blir dyrere en å ha litt varme på hele tiden. *(da er de jo av i 5 mnd) Det er når en skrur av og på flere ganger i løpet av denne tiden det blir dyrt. Kablene bruker mest strøm i oppstarten. Er det murgulv og du går mye uten sko på gulvet ville jeg ha hatt på en liten lunk i gulvet. Er jo ikke så godt å gå på et iskaldt gulv. Det kommer og an på om du må fyre mye med strøm eller annen varme ellers i rommet hva som er mest lønnsomt. Vi har varmepumpe som vi snur til kjøling på sommeren (har soverom i annen etarsje,, der blir det fort over 30 grader på sommeren pga. taket er veldig skrådd og sort. Soverommene har lite full høyde til taket) Så for oss blir det svært lite lønnsomt med kjøling i pumpa og varmekabler på.
Gjest annemor30 Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 ...har du forresten hørt at sukker biter? hihi jeg lurte også på hva slags varme kabler denne personen hadde hehe
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 hihi jeg lurte også på hva slags varme kabler denne personen hadde hehe Og hvis dere to leser nederst i innlegget til ciba står det at hun er ordblind og at vi sikkert tåler noen skrivefeil. Og det gjør vi - eller hva? ciba: Jeg synes du er flink til å skrive. :-) Forresten kan det kanskje være greit å sette ned varmen eller slå den av når døra står oppe hele tiden - ellers fyrer du jo for kråkene, som man sier. ;-)
Gjest annemor30 Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Og hvis dere to leser nederst i innlegget til ciba står det at hun er ordblind og at vi sikkert tåler noen skrivefeil. Og det gjør vi - eller hva? ciba: Jeg synes du er flink til å skrive. :-) Forresten kan det kanskje være greit å sette ned varmen eller slå den av når døra står oppe hele tiden - ellers fyrer du jo for kråkene, som man sier. ;-) ups ups!!! Jeg legger meg flat!! og til deg TS: Unnskyld!!! Dette var flaut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå