Gå til innhold

Oppdatering og Kjoledilemma

Anbefalte innlegg

Gjest Kompromissbruden
Skrevet

Jeg laget en tråd her i går ang Samboer som har ombestemt seg ang kirkebryllup.

Vel, vi ble iallefall enige om et nytt opplegg for vårt bryllup, og vi tror begge at dette blir det perfekte bryllup for vår del :yvonne:

Bryllupet skal stå i august og feiringen fordeles over to dager.

Fredag drar vi, forlovere og den aller nermeste familien til byfogden og vi blir mann og kone :rødme:

På ettermidagen/tidlig kveld drar vi på resturang for å spise en bedre middag.

På lørdag skal vi ha kakeselskap med hele familien og våre venner. Selskapet skal vi ha fra tidlig ettermiddag og litt utover kvelden. Veldig usikker enda om det blir noen alkoholservering siden vi mener at barn og alkohol ikke hører sammen, og det blir nok mange barn i dette selskapet. Selskapet skal også avsluttes før barnas leggetid siden vi ikke har mulighet til å ha barnevakt.

Men så over til mitt lille kjoledilemma.

Drømmen har bestandig vært lang brudekjole med litt slep, men jeg synes det blir litt feil å dra på resturang med den nermeste familien fullt oppdresset i en stor brudekjole. Jeg har ingen betenkeligheter med å ha på brudekjolen og være skikkelig brudepyntet under kakeselskapet.

Vi vet heller ikke enda hvilken av dagene vi skal ta bryllupsbildene. Byfogden der vi skal bli viet er i byen som ligger 8mil fra vårt hjemsted, vi vil gjerne ta bilder utendørs og vil vel helst ha bilder fra vårt hjemsted så egentlig passer det vel best å ta bilder på lørdag før kakeselskapet.

Så det jeg tenkte var at den dagen vi skal til byfogden så kan jeg bare pynte meg i en enkel hvit kjole (har sett en nydelig hvit kjole på Cubus til 400kr) Jeg får hjelp til å sette opp håret på en enkel måte av min venninde. Jeg kan gjerne tenke meg noen blomster i håret og så må jeg selvfølgelig ha en brudebukett sånn at jeg ser ut som en brud.

Da kan jeg gå i byen uten å være redd for flekker på kjolen og slippe å være redd for søl under middagen :)

På lørdag kan jeg være skikkelig brudepyntet med en kjole som min kjære ikke har sett før. Dra til frisør å få satt opp håret skikkelig. Så kan vi ta fotograferingen før vi drar til kakeselskapet og møter gjestene.

Hørtes det ut som et bra opplegg selv om det blir litt bakvendt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg laget en tråd her i går ang Samboer som har ombestemt seg ang kirkebryllup.

Vel, vi ble iallefall enige om et nytt opplegg for vårt bryllup, og vi tror begge at dette blir det perfekte bryllup for vår del :yvonne:

Bryllupet skal stå i august og feiringen fordeles over to dager.

Fredag drar vi, forlovere og den aller nermeste familien til byfogden og vi blir mann og kone :rødme:

På ettermidagen/tidlig kveld drar vi på resturang for å spise en bedre middag.

På lørdag skal vi ha kakeselskap med hele familien og våre venner. Selskapet skal vi ha fra tidlig ettermiddag og litt utover kvelden. Veldig usikker enda om det blir noen alkoholservering siden vi mener at barn og alkohol ikke hører sammen, og det blir nok mange barn i dette selskapet. Selskapet skal også avsluttes før barnas leggetid siden vi ikke har mulighet til å ha barnevakt.

Men så over til mitt lille kjoledilemma.

Drømmen har bestandig vært lang brudekjole med litt slep, men jeg synes det blir litt feil å dra på resturang med den nermeste familien fullt oppdresset i en stor brudekjole. Jeg har ingen betenkeligheter med å ha på brudekjolen og være skikkelig brudepyntet under kakeselskapet.

Vi vet heller ikke enda hvilken av dagene vi skal ta bryllupsbildene. Byfogden der vi skal bli viet er i byen som ligger 8mil fra vårt hjemsted, vi vil gjerne ta bilder utendørs og vil vel helst ha bilder fra vårt hjemsted så egentlig passer det vel best å ta bilder på lørdag før kakeselskapet.

Så det jeg tenkte var at den dagen vi skal til byfogden så kan jeg bare pynte meg i en enkel hvit kjole (har sett en nydelig hvit kjole på Cubus til 400kr) Jeg får hjelp til å sette opp håret på en enkel måte av min venninde. Jeg kan gjerne tenke meg noen blomster i håret og så må jeg selvfølgelig ha en brudebukett sånn at jeg ser ut som en brud.

Da kan jeg gå i byen uten å være redd for flekker på kjolen og slippe å være redd for søl under middagen :)

På lørdag kan jeg være skikkelig brudepyntet med en kjole som min kjære ikke har sett før. Dra til frisør å få satt opp håret skikkelig. Så kan vi ta fotograferingen før vi drar til kakeselskapet og møter gjestene.

Hørtes det ut som et bra opplegg selv om det blir litt bakvendt?

Jeg synes det høres ut som et helt ok opplegg.

Vi giftet oss hos sorenskriveren, og dro rett på middag med forloverne. Selv om jeg hadde en nokså dempet brudekjole (til den tiden å være: 1991), følte jeg meg en smule dum da vi ankom restauranten. Heldigvis fikk vi en liten avdeling helt for oss selv... :fnise:

Skrevet

Jeg syns det hørtes ut som en bra plan jeg! :tommelopp:

Håper dere får to fantastiske dager!! :hoppe:

Gjest Kompromissbruden
Skrevet
Jeg syns det hørtes ut som en bra plan jeg! :tommelopp:

Håper dere får to fantastiske dager!! :hoppe:

Takk for det :)

Gjest Naria
Skrevet

Personlig synes jeg det høres merkelig ut å dresse seg opp i fullt brudeutstyr dagen etter vielsen.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en god ide. :)

Dere er virkelig flinke til å komme på gode løsninger som gir dere begge det bryllupet dere ønsker. :)

Skrevet

Enig med Leirbål, dere har fått det til at begge dere får bryllupet dere ønsket, og eg syns ikke det er noe rart med at du pynter deg mer til dagen derpå, fleste som har det smått og intimt bruker lettere selskapskjoler, mens de som skal ha en fest(kakefest) har en større brudekjole.

Lykke til :)

Gjest Kompromissbruden
Skrevet
Jeg synes det høres ut som en god ide. :)

Dere er virkelig flinke til å komme på gode løsninger som gir dere begge det bryllupet dere ønsker. :)

Enig med Leirbål, dere har fått det til at begge dere får bryllupet dere ønsket, og eg syns ikke det er noe rart med at du pynter deg mer til dagen derpå, fleste som har det smått og intimt bruker lettere selskapskjoler, mens de som skal ha en fest(kakefest) har en større brudekjole.

Lykke til :)

Tusen takk for koselige kommentarer :)

Godt å lese at andre er enige i måten jeg tenker på.

Nå gleder jeg meg kjempemasse, selv om bryllupet ikke blir helt sånn som jeg bestandig har drømt om :rødme: Jeg tror faktisk at det blir enda bedre enn om vi hadde gjennomført det etter den opprinnelige planen slik som familien forventer.

Gjest regine ii
Skrevet

Til trådstarter: syns det høres ut som en fin måte å gjøre det på, både ifht. kjoleproblematikken og selve bryllupsfesten.

Så må jeg bare kommentere dette:

Personlig synes jeg det høres merkelig ut å dresse seg opp i fullt brudeutstyr dagen etter vielsen.

I land uten statskirke (frankrike - tyskland - østerrike....) er det sånn at man MÅ vies hos byfogden for at giftemålet skal være gyldig, altså kirken har ikke denne retten. Der er det veldig vanlig at man vies hos byfogden på fredag, hvor man er pyntet men ikke i slør og volanger. Så har man "kirkevigsel" på lørdagen - og DA kommer brudepynten fram. Så da er det altså vanlig å dresse seg opp i fullt brudeutstyr dagen etter vielsen......

Det er noe med at det er mange veier til Roma!

Skrevet

Dette synes jeg var en kjempefin løsning, jeg! :Nikke:

Gjest SmallTalk
Skrevet

Synes det høres ut som en god løsning! :)

Gjest Naria
Skrevet
.

Så må jeg bare kommentere dette:

I land uten statskirke (frankrike - tyskland - østerrike....) er det sånn at man MÅ vies hos byfogden for at giftemålet skal være gyldig, altså kirken har ikke denne retten. Der er det veldig vanlig at man vies hos byfogden på fredag, hvor man er pyntet men ikke i slør og volanger. Så har man "kirkevigsel" på lørdagen - og DA kommer brudepynten fram. Så da er det altså vanlig å dresse seg opp i fullt brudeutstyr dagen etter vielsen......

Det er noe med at det er mange veier til Roma!

Og poenget med denne kommentaren var? Jeg synes enda det er rart å dresse seg opp dagen etter vielsen. Jeg er ikke kjent med vielser i andre land, og forbinder selvsagt bryllupstradisjoner med de norske jeg kjenner.

Ellers må folk feire bryllup på hvilken måte de vil for meg, så lenge paret er fornøyd er det det eneste som betyr noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...