Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Har noen opplevd å ikke finne en spesiell person på skattelistene. Vet med sikkerhet at navnet er riktig og skrevet riktig. Men 1 person i en familie dukker ikke opp. Hva kan det skyldes?
golda Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Jeg mener jeg en gang hørte at personer med hemmelig adresse ikke står oppført på disse listene.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Dette er en person med postboks adresse - kan det være grunnen? Hemmelig adresse er det ikke -men postboks adresse pga praktiske ting
Gjest FruFryd Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Postboks adresse har ikke noe med at personer ikke står i skattelistene.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Postboks adresse har ikke noe med at personer ikke står i skattelistene. Det trodde ikke jeg heller - men da lurer jeg på hva som skal til for ikke å stå i noen av skattelistene. Går det an og reservere seg?
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 Det trodde ikke jeg heller - men da lurer jeg på hva som skal til for ikke å stå i noen av skattelistene. Går det an og reservere seg? Tror ikke man kan reservere seg, men personer med hemmelig identitet slettes kanskje fra alle offentlige registre...? Hvorfor ringer du ikke skatteetaten og spør? eller folkeregisteret? Legg gjerne ut svaret her, ble også nysjerrig på dette nå
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Det er vel kun kongefamilien som er fritatt fra å stå oppført i skattelistene.
feuerstein Skrevet 12. mai 2009 #9 Skrevet 12. mai 2009 Vet med sikkerhet at navnet er riktig og skrevet riktig. Men 1 person i en familie dukker ikke opp. Hva kan det skyldes? Det kan tenkes at vedkommende har et ekstra navn du ikke kjenner til, for eksempel at morens pikenavn er offisielt etternavn i skattelistene? Jeg vet om en som har to etternavn, men som kun bruker det første utad, og det er det siste som gir utslag i etternavnfeltet på søk. Denne jeg vet om bruker etternavnene taktisk, det tar seg dårlig ut å tjene så mye penger når man utgir seg for å drive butikk for å være grei, da er det greit å ikke være så lett søkbar. Vedkommende er alene i søskenflokken om å bruke morens pikenavn.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. mai 2009 #10 Skrevet 12. mai 2009 Jeg vet med sikkerhet at etternavnet er riktig. Søsknene og øvrig familie kommer frem med mitt søk - og noen av disse har hans etternavn som mellom navn osv. Etternavnet har jeg fått frem i alle variasjoner men aldri vedkommende.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #11 Skrevet 12. mai 2009 Vet om en som står oppført i skattelistene med forbokstaven aa. Hun er i familien, og har i alle år brukt bokstaven å. Hva som står på dåpsattesten har jeg selvfølgelig ikke kontrollert, men temmelig sikker på at det er å. Vet også om personer som ikke har folkeregistrert adresse i Norge som ikke står i skattelistene selv om de skatter til Norge. Men reservere seg kan ingen.
Gjest Gjest_Magda_* Skrevet 12. mai 2009 #12 Skrevet 12. mai 2009 Får slutte å være så nysgjerrig da....
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #13 Skrevet 13. mai 2009 Jeg vet om en person som heter A B C, men i Folkeregisteret står det B A C. Det gjør det klønete å søke på skatten, men det går siden jeg vet om dette. Eksempel: Inger Lise Nilsen står som Lise Inger Nilsen Man kan jo bare ha ett fornavn, ett mellomnavn og ett etternavn så her er mellomnavnet tydelig plassert feil i Folkeregisteret. Skal man ha flere er det bindestrek mellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå