Gå til innhold

babyen har blitt sutrete og skriker så høyt han klarer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Den snille og fredlige babyen min har plutselig blitt sutrete og høylytt:) Han er nå 10 mnd og virker utrolig sutrete. Sutrer når han ligger på gulvet, sutrer når han ikke får vilja si, når han skal kles på og i det hele tatt...

I tillegg så skriker han sinnssykt høyt. sånne hyl liksom som går igjennom marg og bein. mannen sier at han virker bortskjemt. Jeg vet ikke helt hva jeg tror, men synes han virker frustrert for ting han ikke klarer, synes det virker som han har stor vilje og vil klare selv + at han tester ut stemmen sin. Men er jo tydelig at han skriker en del for oppmerksomhet ja.

Bare lurer på om det er vanlig når det gjelder 10 mnd gamle gutter:) og om dere har noen råd til hvordan jeg skal håndtere det best mulig.

Jeg tenker at det er en periode når de er i den alderen, men så er jeg redd for at jeg driver og skjemmer han bort og:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår er litt yngre enn din, men vi har hatt noen sutreperioder sånn noen dager før tenner har brutt gjennom. Da har han vært ganske klengete, og skal helst ikke ligge alene på gulvet etc. Skal lite til for å vippe ham av pinnen.

I tillegg er det nok mye i det du sier med at han begynner å forstå og ha lyst til så mye, men at han ikke får ting helt. Og da kommer frustrasjonen.

De skrikene kjenner jeg også til ;) Her er det ofte glad-skrik det da, men de er ekstremt høye. Tror det er en del av det å teste ut stemmen, ja.

Svaret mitt er nok at det er en periode, og at du bare får fortelle med rolig stemme at sånn og sånn ikke er lov, eller si "det går bra, nå må du ligge her og leke litt mens mamma gjør det og det" om du legger ham ned og han begynner å sutre med en gang. Selv om de kanskje ikke forstår så mye av det som blir sagt ;)

Skrevet

Tror det er veldig vanlig å ha det slik i perioder. Babyen vil prøve ut stemmen, og se om han greier å "bruke den til noe". Dessuten kommer ofte separsjonsangsten i den alderen, og de vil ikke være alene. Gi ham mye oppmerksomhet, men prøv om du kan "lure" ham til å leke alene ved å gradvvis trekke deg vekk. Litt sutring har han ikke vondt av.

Skrevet

Hehe, gutten vår er helt lik :) Er nok litt tenner og generelle "voksesmerter", tror vi, men en del er reinspikka oppmerksomhetssyke og testing av grenser også, så vi prøver å ikke oppmuntre ham for mye når vi VET det bare er oppmerksomhetssutring.

Utrolig hvor høyt de klarer å skrike!

Gjest MrsC-ii
Skrevet

Slikt går i perioder. Been there :)

Det er mye som skjer med barnet rundt 10 måneder. Blant annet så begynner h*n å få en forståelse/ oppfattelse av seg vs. andre og at ikke alt går i sin retning, så da testes grensene (les:skriking og hyl).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...