Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #1 Del Skrevet 12. mai 2009 Hvor kan jeg få tak i farge til å farge klær med? Og, hvis jeg farger en grå t-skjorte som har flekker jeg ikke får bort, i omtrent samme gråtonen, dekker fargen flekkene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #2 Del Skrevet 12. mai 2009 Farge kan kjøpes på renserier. Men jeg tror ikke du får bort flekken slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 12. mai 2009 #3 Del Skrevet 12. mai 2009 Du må passe på at t-skjorten du skal farge er i 100% bomull (ev. 100% naturlig materiale?), hvis ikke vil ikke fargen sette seg. Rettere sagt: Fargen vil kunn bli værende i bomullen, og ikke i det syntetiske. Om det finnes farge for syntetiske materialer vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #4 Del Skrevet 12. mai 2009 Ok, takk! Men får man ikke kjøpt farge andre steder enn renserier? Vet ikke om noe renseri her omkring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 12. mai 2009 #5 Del Skrevet 12. mai 2009 Du får kjøpt tekstilfarge på matbutikken også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FiskFargePastaHei Skrevet 12. mai 2009 #6 Del Skrevet 12. mai 2009 Åh? Noen spesielle kjeder som selger eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 12. mai 2009 #7 Del Skrevet 12. mai 2009 De har det i hvert fall på ICA her, men jeg har da sett det på flere andre butikker også. Trodde det var del av standard vareutvalg, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #8 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg har ikke lagt merke til det, men så har jeg ikke Ica rundt her heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 12. mai 2009 #9 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Jeg har sett tekstilfarge på Meny og i hobbybutikker. Endret 12. mai 2009 av Grønt blad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 12. mai 2009 #10 Del Skrevet 12. mai 2009 Du får se etter i hylla med vaskeutstyr i matbutikken din. Fargen jeg snakker om heter Nitor, og du trenger både fargen og en pakke med fargesalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En som vet Skrevet 12. mai 2009 #11 Del Skrevet 12. mai 2009 Farge fåes kjøpt i de fleste matbutikker ja, men utvalget kan sikkert variere litt så ville stukket innom en eller annen maxi-butikk. Husk som sagt på at syntetiske stoffer ikke tar til seg farge. Dette gjelder sømmene også, de er alltid syntetiske. Jeg gjorde denne tabben da jeg skulle farge en hvit bukse svart. Det ble en svart bukse med hvite sømmer. Ikke veldig pent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvitveis1 Skrevet 13. mai 2009 #12 Del Skrevet 13. mai 2009 De har tekstilfarge på Clas Ohlson! Koster litt over 100 lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 14. mai 2009 #13 Del Skrevet 14. mai 2009 Har sett de selger tekstilfarge på endel Rimi-butikker (de litt store "supermarked"-Rimibutikkene). Men stort sett når jeg har kjøpt har det vært på farvehandlere, butikker som stort sett fører maling og denslags. Skader jo ikke å stikke innom noen butikker og spørre betjeningen! De er ikke alltid like logisk plassert i butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå