Gå til innhold

Vekt og kles-størrelser?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet det er vanskelig å si nøysktig, men hvor mange kilo veier en kvinne på ca 175 cm i størrelse 38-40-42? Holder på å slanke meg og har kjøpt en BILLIG (50 kr) brukt dongeribukse (helt ok klær, kommer til å sende de i en hjelpesending til Russland når jeg er krympet ut av de, noe stort tull å kaste gode klær!) i hver av desse størrelsene for lettere å se for meg hvilken størrelse det er snakk om og hadde likt å visst hvor mange kg det tilsvarer. Er normal i benbygningen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Dolphina
Skrevet

Det er forskjellig fra person til person!

Vekt, høyde, kroppsbygning, muskler osv.

Skrevet

Jeg er 183 cm høy, og for meg er fasit:

42: ca 75 kilo

40: ca 70 kilo

38: under 67 kilo og altfor tynn :wink:

Tipper du med din høyde vil ligge 3-5 kilo under mine tall i samme størrelse?

Uansett er dette, som tidligere påpekt, veldig avhengig av benbygning og muskelmasse. Selv har jeg ganske smal benbygning, og ikke særlig mye muskelmasse dessverre :( .

Skrevet

Dette er helt avhengig av hva slags merke du kjøper.

Jeg er 178 og ca. 70 kg (når jeg ikke er gravid...)

Noen klær passer fint i 38, mens andre må jeg ha 42 - det er utrolig stor forskjell på størrelser fra merke til merke.

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg er ca 175cm, og veier ca 62-63....jeg bruker mest 38 + av og til 36....40 er for stort...er som de andre sier; tror det er VELDIG individuelt....

Skrevet

Jeg veier ca. 62 kilo og er 1,64 høy.. Bruker til vanlig størrelse 38. Noen ganger t-skjorter i 36 og noen ganger bukser i 40.. Men jeg merker at alle de "dyre, flotte" merkene er jeg litt for stor til!

Skrevet

Er like høy som deg (175), og veier 75 kg....bruker 42- men det skal det bli en slutt på!

Skrevet

Det kommer både an på din kroppsfasong og på plaggene du kjøper.

Selv er jeg 174 høy, veier 68-70 kg (spretter litt mellom dem fra dag til dag...) og bruker stort har bukser som jeg kommer inn i i alt fra str 38-40-42, og har prøvd bukser i str 44 som er for små.

Siste jeg kjøpte meg var ei olabukse som jeg måtte ha i str. XL.... da sitter den over hofta men jeg får knyttneven nedi livet.... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Som andre skriver kommer det an på fasongen på deg og ikke minst fasongen på klærne.

Jeg er ca 175 og veier 70 kg. Bruker 38, 40 eller 42, M eller L. Avhengig av hvilken butikk jeg handler i.

I fjor opplevde jeg at jeg prøvde en shors i str xl var umulig å få over hofta i en typisk ungdomsbutikk. Senere kjøpte jeg str 40 i en annen butikk.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Høyde og vekt sier ikke noe om kroppsfasong, og det er den som gjelder når man skal finne riktig størrelse. Men i dag varierer størrelsen fra merke til merke og det er så godt som umulig og si at man er den og den størrelsen.

Generelt kan man si at franske og italienske klær er mindre i størrelsen- da må man ofte gå opp fra 38 til 40.

Minnie

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er 175 cm og 80 kg

Bruker for det meste 42/44 og L

Gjest Candyfloss
Skrevet

155 cm - balanserer mellom 32 og 34. Noen ganger går jeg opp i 36. Men alle bukser er for lange - selvfølgelig.

Gjest Poirot
Skrevet
155 cm - balanserer mellom 32 og 34. Noen ganger går jeg opp i 36. Men alle bukser er for lange - selvfølgelig.

!!!!!!!

Jeg er 153 og veier 62. Bruker stort sett 40, jeg. Men også 42 og innimellom 38.

(Noen her mener vel at jeg ikke bør gå på stranda, litt stor som jeg er, men det DRITER JEG I!!!)

Skrevet

Hvorfor det Donpedro?

Det er hvordan du føler deg i bikini som teller!!!!!

Gjest Poirot
Skrevet
Hvorfor det Donpedro?

Det er hvordan du føler deg i bikini som teller!!!!!

Jeg føler meg helt ok, er da ikke feit, bare litt lubben.

Men det har jo vært andre tråder hvor overvektige (som jeg faktisk er) bønnhørig er blirr bedt om å holde seg hjemme så ikke andre skal bli kvalme.

Jeg er en rollemodell og motvekt til all babes på stranda. Og jeg slår dem alle i attitude og humor!

Gjest Anonymous
Skrevet

Er 180 høy og veier for tiden 68.5 kg. tilsvarer str 40 i bukser. Legger på meg rundt hoftene som regel... Skal jeg inn i str 38 må jeg ned i 64-65 kg, men da er jeg egentlig litt tynn. MEN det er veldig avhengig av hvor mye jeg trener også. Mye trening i en periode og jeg kommer inn i str 38 selv om jeg kanskje veier 67 kg.

Gjest Anonymous
Skrevet

:o *sjokkert*

Om det er noen som tror at vekta skal avgjøre hvilken klesstr. en bruker, tar de R i m e l i g feil!

Hvor i huleste har dere det i fra da?

Ok, riktig nok så bruker ikke en 100 kg dame strl 36 eller en 40 kg strl 44.

Det som spiller inn er:

- Hvordan benbygdningen din er.

- Hvor mye muskler/fett du har.

- Hvilket merke klærne har/hvem produserer

- Hvordan liker du klærne/ store-trange?

- Sommer

- Vinter

Så det så!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...