macdreamy Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Noen her som har vært på EL Gouna i egypt? hvordan var det der? hva kan anbefales. og ikke.
Maria M Skrevet 13. juli 2011 #2 Skrevet 13. juli 2011 Hei! Som du sikkert har hørt så ligger El gouna ca. 20-30 min fra Hurghada med bil. El gouna er kort sagt en liten by som er litt kunstig lagt av en rik foretningsmann, kun for turister som vil tilbringe tiden på standen. Byen er sjarmerene og har stortsett alt, men likevel er jeg personlig ikke stor fan. Det er viktig å tilføye at du ikke vil ha de samme shoppingsmulighetene og kulturmøtet som du ville ha dersom du opphold deg i Hurghada. Men det er vel til enevers smak og gehag
Lillenissen Skrevet 13. juli 2011 #3 Skrevet 13. juli 2011 Jeg har vært i El Gouna og likte det veldig godt. Det er rigtignok at det kan være som å gå rundt i en kulisse, men jeg liker personlig at alt er pent og rent. En fordel (eller ulempe om du vil) er at det ikke noe mas og pes i resturanter og butikker, det har de ikke lov til, men du kan fortsatt prute. Prisene er dog litt høyere en i f.eks. Hurghada. Ellers syntes jeg det var veldig sjarmerende område, massevis av kanaler, som et slags lite Venezia. Mange strender har derfor sin egen lille strand, eller man kan ta vanntaxi ut til den store strand hvor det også er et lite korallrev man kan snorkle ved. Hvis du liker vindsurfing har de også en egen strand til det, med en windsurfeskole. Man kan stort sett komme på de samme utflukter som fra Hurghada, da man i mange av tilfellene blir kjørt dertil først. Hele byen er liten nok til at man kan gå rundt i den, ellers prøv å ta en tuk-tuk til den flotte marina, hvor der også er massevis av restauranter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå