Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er en person som er veldig opptatt av musikk, og noe av det første jeg spør folk om er hva slags musikk de liker å høre på. Til tider kan jeg sikkert være litt dømmende, om det er musikk jeg egentlig har litt liten respekt for eller lignende, men det hindrer meg ikke i å bli kjent med personen uansett. Til poenget:

Musikken har formet meg ganske mye, eller kanskje det er den jeg er som gir den musikksmaken jeg har (det er vel mer realistisk, egentlig), og er en stor del av min identitet. Jeg hører på mange forskjellige sjangre (metal, jazz, klassisk, osv.), men det er noen ting som er vanskeligere å innrømme at jeg kan sette meg ned og høre på, og faktisk liker det. Eksempler her er noen sanger av Christina Aguilera eller Gwen Stefani. Jeg kan også ta meg i å like sanger (ny pop-musikk) som spilles på radioen på bussen, uten at jeg får med meg artist eller tittel på låten (kan derfor ikke gi noen eksempler).

Dette er min "skapmusikk". Musikk som jeg ikke egentlig vil fortelle folk om, fordi jeg er flau eller noe annet fordi det spriker så fra det jeg pleier å like. Nå forteller jeg dere om dette, men det er ganske enkelt fordi jeg lurer på om det er noen andre som har diverse skapmusikk liggende på PC/Mp3-spiller, men som kanskje ikke er det man roper høyest om at man hører på?

Noen? ;)

Endret av Wind
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Scooter og Alice Deejay :flau: Utrolig gode minner fra ungdomsskole og videregående - er nok derfor jeg liker dem så godt. :fnise:

Skrevet (endret)

Noen Robbie Williams låter. Jepp, jeg er så 'alternativ' og 'kul' ellers, men har vært litt svak for hans karisma siden jeg var 12 :ler:

Endret av mrs_bond
Skrevet

Den der Flo-rida - Right round...

Og gamle grand prix låter. Nå går det mest i noe av årets Grand Prix og Maria Haukaas Storeng, Abba...

Jeg ville nok aldri innrømt at jeg syntes de sangene var bra. :flau:

Skrevet
:fnise: Det var det jeg trodde, at jeg ikke var alene. Gamle Grand Prix-låter kan være ok å høre på, det er jeg enig i. Huff.
Skrevet (endret)

Hjelp.

Naa skal det sies at jeg har blitt ganske altetende etterhvert, foer hoerte jeg nesten utelukkende paa metal og hardrock. Det hoerer jeg fortsatt paa, men det er i tillegg til masse annet rart, alt fra klassisk til Bertine Zetlitz, jeg har til og med funnet trance jeg liker! :overrasket:

Skapmusikk naa? Eh...nye til...eh....Nightwish. :flau: De ble tolerable etter at de bytta vokalist.

Ogsaa 80-tallslaater. Gjerne de daarlige, cheesy poplaatene, men man blir litt saann glad av dem :sjenert:

Endret av Pingting
Gjest Christabelle
Skrevet

Jeg har noen helt fantastisk sære sanger som jeg liker.

For eksempel

har jeg gode minner fra.
Skrevet

Eg blir alltid veldig blid og glad når eg høyrer på trekkspelmusikk - og det er ikkje noko eg seier så veldig høgt! :biggrin:

Gjest Gjest
Skrevet

- Arne Nordheim komposisjoner

- Samtidsmusikk

- Ekspermentell jazz

- Gustav Mahler

- Hip Hop Underground

- Funk og disco

Skrevet
Miley Cyrus :rodme:

Oi. Jeg skjønner at du er gjest. ;)

Gjest Complex
Skrevet

Miley Cyrus her også! Jeg faktisk digger et par av sangene hennes.

Right here

The Climb feks!

Og endel country, slik som Faith Hill!

Skrevet
Skapmusikk naa? Eh...nye til...eh....Nightwish. :flau: De ble tolerable etter at de bytta vokalist.

Skapmusikk?? Toumas er jo et musikalsk geni. Jeg forstår ikke. :sukk:

Tja, jeg er stortsett ganske rocka og metalfiksert når det kommer til musikksmak, men jeg setter gjerne på en av Britneys nyeste og synger med av full hals når jeg er alene til tider. :ler:

Skrevet

Britney Spears, The Saturdays, Kelly Clarkson, Miley Cyrus, Aly & AJ.... :sjenert:

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet

Jeg hører på Patsy Cline :sjenert:

Skrevet

ææææ.....Elton John, alternativt Nazareth eller Scorpions (?!) dersom jeg har fått en øl for mye. :pirat:

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Har ikke "skapmusikk" lenger for jeg er ikke flau over aa fortelle at jeg bl.a. liker musikk som er lett og banal. Hva er galt med det? Forskjellig musikk til forskjellig humoer sier naa jeg. Det maa ikke vaere saa dypt alltid, noen ganger kan det vaere en spesiell melodi eller tekst som bringer fram minner.

Endret av Mea Culpa
Gjest Gjest
Skrevet

Rart at jeg skulle komme over denne tråden akkurat nå. Jeg sitter nemlig i skrivende stund og hører på Spice Girls - og liker det! :ler:

Gjest glødelampe
Skrevet

Jeg har ikke akkurat noen skapmusikk, mer noen sanger/band jeg hører på som nok kan virke litt utypisk for hva jeg liker ellers. Og det er ikke de jeg drar fram om jeg skal prøve å beskrive egen musikksmak, siden de blir unntakene på en måte... Men har ikke noe problem med å innrømme at også dette er noe jeg kan like iblant.

I denne kategorien havner gladpop fra åttitallet,

,
,
og
for eksempel.

Er egentlig ikke noen country-person heller, men det hender jeg hører på Emmylou Harris, Patsy Cline og Bonnie Tyler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...