Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var inne på nettbanken min og fant ut at jeg hadde litt over 200 kroner i minus. Dette kan ikke stemme ettersom jeg ikke har brukt kortet etter at jeg betalte regninger sist. Da vet jeg med sikkerhet at jeg hadde litt over 150 kr igjen.

Dvs jeg forsøkte å bruke kortet i butikken men da låste automaten seg og det endte opp med at jeg betalte kontant istedet. Nå ser jeg at jeg ble trukket likevel. Men det er feil beløp. Jeg handlet den dagen for ca 60 kr(spurte hun bak kassen om jeg kunne ta ut 150 "tilsammen" og det var greit(men som sagt fungerte dette ikke)) men har blitt trukket 380 kroner i denne butikken. Hvor skal jeg ta kontakt? Jeg har heller ikke kvitteringen fra denne dagen ettersom det er 7 dager siden.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva med og kontakte banken og prate med dem?

Skrevet

Har du sjekket nettbanken hva som er trukket? Det kan f.eks. være en gamme taxi-tur eller bar-regning som er blitt trukket først nå, selv om det er måneder siden du reiste/drakk.

Gjest Gjest
Skrevet

Sjekk for all del kontoutskriften din. Alle transaksjoner inn og ut står der, og det vil mest sannsynlig gi deg en forklaring på hvor pengene har tatt veien. Som Wadjet sier er det nok snakk om gammel Visa-transaksjon som ikke er belastet tidligere.

Hvis du fortsatt ikke forstår det så får du ringe banken og spørre. De kan se saldo for hver enkelt dag og kan dermed finne ut når kontoen din sist var i pluss.

Skrevet (endret)

Alt som står der er riktig bortsett fra det siste beløpet. Det står at 380 kroner har blitt trukker fra konto og på det beløpet står navnet på butikken. SÅ det er ikke tvil om hvor pengene har havnet.

Så jeg skal ta dette opp med banken? Er det ikke butikken sitt ansvar? Uansett må jeg vente til torsdag før jeg snakker med banken for jeg jobber i bankens åpningstider. Plagsomt

Endret av Jane F.
Gjest Gjest
Skrevet

Hva er det som har skjedd da tror du? Har du handlet i denne butikken? Er det et beløp som er trukket dobbelt? Et feil beløp? Eller er du trukket uten å ha handlet der i det hele tatt? Eller er det kanskje mulig at du har handlet der for lenge siden, men at de av en eller annen grunn ikke har belastet deg før nå?

Ta det opp med banken du. De fleste banker har da kundesevice du kan ringe til utover filialenes åpningstid, så det burde ikke være nødvendig å vente til torsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...