Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Kan jeg ta ut i sverige også? må det være min egen bank?
golda Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Du kan, som nevnt, ta ut svenske penger i svenske minibanker. Du kan også ta ut hjemme i Norge. Veksle/ta ut av konto. Ellers kan du ta med norske penger til Sverige og veksle i banken her. God tur til Sverige :-)
Hedda-78 Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Du kan ta ut utenlandske penger i en valutaminibank. Nordea har slike minibanker på Oslo S. Der har de også en liten filial for veksling av valuta.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 Ok, så jeg kan ta ut svenske penger i hvilken som helst bank..? Vil helst ikke gå i min egen, det passer dårlig å ta ut flere tusen der nå..for å si det sånn Hvor mye vil gebyret komme på om jeg tar ut 5000 svenske? er ikke det rundt 4000 norske? Ca?
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #9 Skrevet 12. mai 2009 Ok, så jeg kan ta ut svenske penger i hvilken som helst bank..? Vil helst ikke gå i min egen, det passer dårlig å ta ut flere tusen der nå..for å si det sånn Hvor mye vil gebyret komme på om jeg tar ut 5000 svenske? er ikke det rundt 4000 norske? Ca? Det blir jo registrert som uttak hos din egen bank uansett, og de har jo tilgang til kontoutskrifter hvor uttaket vil sees. På meg virker det som du burde brukt de pengene på andre ting akkurat nå.
Yummy_Mummy Skrevet 13. mai 2009 #10 Skrevet 13. mai 2009 Vil helst ikke gå i min egen, det passer dårlig å ta ut flere tusen der nå..for å si det sånn Dersom det ikke er dekning på kortet vil du selvsagt ikke få ut penger i en minibank, heller ikke i sverige (med mindre du finner en som er offline da, men da skal du jo ha litt flaks). Vekslingsgebyr dersom du veksler i en bank tror jeg ofte er 75 kr, men det kan nok variere fra bank til bank.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå