Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Er det flere her som synes den norske nasjonalsangen passer best i en begravelse? Jeg synes den liksom er så trist.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Hva er trist med den? Melodien er ikke glad, men høytidelig/stolt, og teksten er nasjonalromantisk... Jeg er veldig glad i "Ja vi elsker"! Jeg blir alltid rørt når den spilles/synges, og forbinder den med glede når jeg hører vår vakre nasjonalsang bli spilt med det norske flagget vaiende i vinden.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Er det flere her som synes den norske nasjonalsangen passer best i en begravelse? Jeg synes den liksom er så trist. Narsjonalsang? Måkke barre lese overskriften
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Om du syns den passer best i begravelse bør du kanskje lese teksten? Ikke noe i den som passer i en begravelse. Men jeg syns ikke det er den beste nasjonalsangen i verden, men det er den vi har, og jeg liker den... som nasjonalsang
Guinevere Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Den norske nasjonalsangen er jo nydelig! I likhet med mange andre nasjonalsanger.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Om du syns den passer best i begravelse bør du kanskje lese teksten? Ikke noe i den som passer i en begravelse. Men jeg syns ikke det er den beste nasjonalsangen i verden, men det er den vi har, og jeg liker den... som nasjonalsang Det er vel mest at jeg synes den er noe trist å kjedelig. Men må nok innrømme at jeg har ikke lest teksten siden barneskolen og har ikke hørt den på flere år heller, bortsatt fra to sekunder i fjor eller noe da pappa så fotball.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Måkke barre lese overskriften Hva får deg til å tro at man ikke har lest mer enn overskriften?
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Er det flere her som synes den norske nasjonalsangen passer best i en begravelse? Jeg synes den liksom er så trist. Narjonalsang? Hva får deg til å tro at man ikke har lest mer enn overskriften? Derfor. Hvorfor bry seg med en feil i overskriften når det samme ordet er riktig ellers? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #10 Skrevet 11. mai 2009 Derfor. Hvorfor bry seg med en feil i overskriften når det samme ordet er riktig ellers? :klø: Hvorfor ikke?
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #11 Skrevet 12. mai 2009 Den norske nasjonalsangen er jo nydelig! I likhet med mange andre nasjonalsanger. Tja nydelig og nydelig fru blom. Eller skal jeg si fru Caron. Personlig synes jeg Norge i rødt hvit og blått burde vært nasjonal sangen. Uansett de beste nasjonal sangene er. Den Franske, Kanadiske, Irske og Russiske Den Norske er egentlig svært middelmådig
Stillest vann Skrevet 12. mai 2009 #12 Skrevet 12. mai 2009 Tja nydelig og nydelig fru blom. Eller skal jeg si fru Caron. Personlig synes jeg Norge i rødt hvit og blått burde vært nasjonal sangen. Uansett de beste nasjonal sangene er. Den Franske, Kanadiske, Irske og Russiske Den Norske er egentlig svært middelmådig Den sør-afrikanske er suverent best. Den russiske på en god andreplass. På min liste, i hvert fall. Ellers er det vel passe sært å ha en vals som nasjonalsang (USA). Er det flere land som har det? Den norske er ok. Litt for svulstig tekst, selv til nasjonalsang å være.
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 12. mai 2009 #13 Skrevet 12. mai 2009 Tja nydelig og nydelig fru blom. Eller skal jeg si fru Caron. Personlig synes jeg Norge i rødt hvit og blått burde vært nasjonal sangen. Uansett de beste nasjonal sangene er. Den Franske, Kanadiske, Irske og Russiske Den Norske er egentlig svært middelmådig Psssst... Nasjonaliteter har ikke stor bokstav på norsk. Mitt problem med den norske nasjonalsangen, er at den har litt for stort spenn når man synger, den går ganske lavt i begynnelsen, og så kommer de høye tonene veldig brått på... Blir alltid noen flaue pip fra hele forsamlingen, og så kommer alle sterkt tilbake i de siste linjene... Litt som "Happy birthday"-melodien, egentlig. Men jeg liker kontrasen mellom den bastante starten og det mykere midtpartiet.
angeleyes Skrevet 12. mai 2009 #14 Skrevet 12. mai 2009 Jeg liker den norske nasjonalsangen. Synes ikke den er en begravelsessang i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #15 Skrevet 12. mai 2009 Psssst... Nasjonaliteter har ikke stor bokstav på norsk. . Folk sulter i Afrike og du kaster bort tiden med og bry deg om bagateller
Stillest vann Skrevet 12. mai 2009 #16 Skrevet 12. mai 2009 Folk sulter i Afrike og du kaster bort tiden med og bry deg om bagateller Folk sulter i Afrika og du kaster bort tiden med å skrive på KG ...
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #17 Skrevet 12. mai 2009 Folk sulter i Afrika og du kaster bort tiden med å skrive på KG ... Jeg driter vel i folk i Afrika.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #18 Skrevet 12. mai 2009 Narsjonalsang? Hvorfor uthever du s´en? Mener du at det heter narjonalsang?
Teriyaki Skrevet 12. mai 2009 #19 Skrevet 12. mai 2009 (endret) Jeg driter vel i folk i Afrika. Så hvorfor kommentere at folk sulter i Afrika da? Forøvrig vil jeg ikke kalle det en bagatell når det er en konkret og gjentatt skrivefeil, altså ikke en liten slurvfeil hvor en ekstra bokstav henges på, eller man bytter om på to bokstaver i et ord. Jeg liker den norske nasjonalsangen, den får meg til å tenke tilbake på alle de flotte nasjonaldagene jeg har vært med på å feire. Hittil bare 17, men blir nummer 18 i år. Eller faktisk nummer 17. I fjor var jeg ikke i form i det hele tatt, så holdt meg hjemme hele dagen. Edit: Nå ble det egentlig litt i overkant av pirking her! Endret 12. mai 2009 av Teriyaki
cilja Skrevet 12. mai 2009 #20 Skrevet 12. mai 2009 Jeg liker ikke spesielt melodien. Synes mange (inkludert meg) har problemer med å synge den rent fordi den går både høyt og lavt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå