Gå til innhold

Hvor ofte går du på do og gjør en nummer-to?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Diddlido
Skrevet

Kanskje annenhver dag cirka.

Men av og til oftere.

Gjest Gjest
Skrevet

Hver andre - tredje dag tenker jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

1 gang om dagen ca.

når vi er inne på temaet: har det noe å si hvor mange ganger man går på do, med vekten?(altså om man går på do fler ganger om dagen, naturlig. går man mer ned i vekt enn hvis ikke?)

Gjest Gjest
Skrevet
1 gang om dagen ca.

når vi er inne på temaet: har det noe å si hvor mange ganger man går på do, med vekten?(altså om man går på do fler ganger om dagen, naturlig. går man mer ned i vekt enn hvis ikke?)

Haha nei. Dobesøk henger sammen med matinntak. Jo mer du spiser jo oftere må du på do. Ergo spiser en som går på do daglig mer enn en som går på do sjeldnere. GENERELT SETT.

Skrevet

Stort sett en til to ganger om dagen. :)

Jeg har hørt at hvis man gjør nummer to kanskje 2-3 ganger om dagen så er det et tegn på at noe ikke er helt som det skal være

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Mange ganger om dagen, men saa har jeg problemer med magen og da.

Opptil 10 ganger faktisk ...

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Jeg tror nå heller at man har et velfungerende tarmsystem om man har avføring 2-3 ganger om dagen. Om man skal vurdere om ting er helt bra eller ikke så får man også ta med konsistensen i betraktning.

Jeg har lagt merke til at fysisk aktivitet også spiller en rolle. Når jeg har gått hjem fra jobb ol. må jeg ofte på do. Frekvensen min er som regel 2-3 ganger om dagen. Det kommer litt an på matinntak også.

Skrevet
Stort sett en til to ganger om dagen. :)

Jeg har hørt at hvis man gjør nummer to kanskje 2-3 ganger om dagen så er det et tegn på at noe ikke er helt som det skal være

ca 1-3 ganger. Og alt er normalt her i gården i hvert fall.

Gjest Wacmoc
Skrevet

Annahver dag ca. Innimellom kan det være et par ganger om dagen, andre ganger kan det gå 3-4 dager mellom hver gang.

Skrevet

1-3 ganger daglig

Jeg tror definitivt konsistens må tas med i betraktningen om en mener at tre ganger om dagen er et tegn på sykdom. Så lenge avføringen er fast og man ikke har smerter eller andre problemer er heller tre ganger om dagen bra. Husk babyer bæsjer stort sett hver gang de inntar "ny" mat ;)

Gjest Marlo
Skrevet
Haha nei. Dobesøk henger sammen med matinntak. Jo mer du spiser jo oftere må du på do. Ergo spiser en som går på do daglig mer enn en som går på do sjeldnere. GENERELT SETT.

Nei dette blir feil.

Om man spiser SUNNT og regelmessig så går man som oftest på do 1-2 ganger om dagen (som er det beste), spiser man derimot MYE usunn mat (da snakker jeg om mye) så går gjerne disse menneskene på do mye mer sjeldent.

(her snakker jeg selvfölgelig om gjennomsnittet)

Har selv värt gjennom dette, levde utrolig usunt og gikk på do kanskje 2 ganger i uka.

Pr. i dag spiser jeg regelmessig og mye sunnere og MYE mindre mat - og jeg går på do 1 gang om dagen.

Gjest Gjest_Hera_*
Skrevet

Og så har vi disse som trener aktivt, drikker nok væske, spiser nok fiber, spiser nok fett, sover godt, spiser lite sukker, er slank osv; og som bare går på do 2 ganger i uka, enkelte ganger bare en gang i uka. Det finnes nemlig flere som til tross for at man "gjør" alt rett, og fremdeles har treg mage. Jeg har vært undersøkt opp og ned i mente, og legenes ord er som følgende: sånn er du, lær deg å leve med det.

Jeg har lest mye om emnet, og det er like vanlig å gå på do hver 3 dag, som hver dag. Vi mennesker er forskjellige, og vi kan ha ulike dorutiner, tross lik levemåte.

Er dog misunnelig på dere som får gått på do hver dag da :)

Skrevet

2-3 ganger om dagen og faste klokkeslett av en eller annen merkelig grunn.

Etter lunsj.

Før middag

Før jeg legger meg.

Gjest brutal_mann
Skrevet

1 til maaange... Alt etter som. Sikkert oppe i to-siffret i dag... Normalt en 4 til 6.

Gjest Gjest
Skrevet
Hver andre - tredje dag tenker jeg.

Samme her

Skrevet

de "spise-programmene" jeg har sett på tv sier de jo at du bør gjøre nr2 en gang for dagen hvis du spiser riktig. Så sånn som jeg har forstått det så skal du gjøre nr 2 hver dag, selv om det ikke er så masse. Så om det har masse å gjøre med matinntak tror jeg ikke... men så er jeg ingen ekspert da :fnise:

jeg går som oftest 1 gang for dagen, men av og til annenhver dag. og flere ganger for dagen hvis jeg er syk :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...