ZINA Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Jeg er kjempe lei meg og skriver dette innlegget med håp om å høre om det er noen som har fått behandling med prøverør selv om mannen har hepatit B. Etter å ha forsøkt å bli gravid i 5 år uten å lykkes, og etter at vi er blitt nektet prøverør i Norge, har vi søkt i Danmark gjennom vår lege Purvis. Først fikk vi vite at Danmark kan utføre behandlingen selv om man har hepatit B. Vi har tatt alle prøver og undersøkelser på Ullevål før vi liksom skulle reise til Danmark. I dag ble vi oppringt av Ullevål sykehus for å opplyse om at Danmark har allikevel avslått søknaden om behandlingen. Nyheten kom som et sjokk. Tror fortsatt ikke at vi har brukt så lang tid på fram og tilbake fra Purvis til Ullevål og omvendt, også får vi høre dette. Nå lurer jeg på om dere vet om det finnes noen land som utfører prøverør til personer med hepatit b, og om det er andre muligheter dersom i det hele tatt ikke lar seg gjøre? Takker og setter stor pris på råd og tips.
ZINA Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #2 Skrevet 12. mai 2009 Jeg dytter denne her opp. Er det ingen som har noen råd eller tips? Mannens viremi prøve viser at han har et HBV DNA nivå i blod på 2000 inernasjonale enheter per milliliter. Dette er meget lavt nivå og er fullt supprimert. Han ble smittet som nyfødt. Merkelig men sant er jeg ikke smittet.
mimifin72 Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 hmm, jeg håper virkelig dere finner et sted hvor de kan ta ICSI på dere. Jeg hadde prøvd i Sofia, Bulgaria, en venninne av meg som har hatt kreft i underlivet fikk ICSI der og har en datter nå. Kan ikke navnet på sykehuset, men jeg vet det er privat og veldig lang ventetid. Har dere spurt på private klinikker i Danmark?
ZINA Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. mai 2009 Har dere spurt på private klinikker i Danmark?
Gjest Esma Skrevet 28. november 2009 #5 Skrevet 28. november 2009 hei vennen!!!! jeg har den samme situasjonen her nede vi har prøv i 4 år uten resultat og for 2 år siden skulle alle papirene våre sendes til riks i Oslo får prøverørbehandlig måtte vi ta siste blodprøver og der viste seg at mannen min hadde hep b og fikk vite at min lege ikke kunne gjøre noe fordi riks ikke godtok pasienter med hep b, og etter det har hun ikke prøv å hjelp oss mer så jeg undersøkte på nette å fant ut at riks på danmark tar inn parienter med hep b så jeg kontakta min lege å fikk srevet henvisning og venta spent men men da kom det en avlag til og det var fra danmark da var alle våre håp ute såå nå lurer vi fært på hva vi skal gjøre hvordan vi skal klare dette tunge veien
Gjest Skytsengel Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 hei vennen!!!! jeg har den samme situasjonen her nede vi har prøv i 4 år uten resultat og for 2 år siden skulle alle papirene våre sendes til riks i Oslo får prøverørbehandlig måtte vi ta siste blodprøver og der viste seg at mannen min hadde hep b og fikk vite at min lege ikke kunne gjøre noe fordi riks ikke godtok pasienter med hep b, og etter det har hun ikke prøv å hjelp oss mer så jeg undersøkte på nette å fant ut at riks på danmark tar inn parienter med hep b så jeg kontakta min lege å fikk srevet henvisning og venta spent men men da kom det en avlag til og det var fra danmark da var alle våre håp ute såå nå lurer vi fært på hva vi skal gjøre hvordan vi skal klare dette tunge veien Hei!! Jeg er også i samme situasjon ..startet utredning for 3mnd siden og for 1mnd siden fikk vi vite at min samboer har heptatitt c Jeg har lest på nett og funnet ut at vi da ikke kan få behandling i Norge..ringte også rikshospitalet i danmark og de hadde sluttet å ta i mot pasienter fra utlandet pga at de ikke hadde kapasitet...går 1mnd til før har ny time på sykehuset her hjemme....spent på hva de kan foreslå..trodde vi hadde kommet så langt utviklingen her i landet..skulle tro at man kunne ha et eget labratorium som takler hepatitt ....
Catgirl Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 Er det ikke fare for at barnet får Hep. B da? Det er jo ganske farlig for babyer...
Gjest Esma Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 Hei hei har enda en gang sendt henvisning til danmark i dag skal prøve meg så lamgt jeg klarer den gangen jeg søkte sa dem at de ikke hadde kapasitet og nå lurer jeg på hva dem skal skrive denna gang håper de blir til noe positivt denna gang... noen andre som har funnet ut andre ærme stede som vi kan få hjelp av? Hvordan er det med dere nå noe forandring eller? lurer på hvor dere bor jeg vi alle har samme probleme kansje vi kan prøve å hjelpe hverandre når som vi sliter med samme problem alle sammen?
Gjest Esma Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 hei jenter jeg har finnet noen klinikker som hjelper par som har hepatits b med prøverør behandling med de klinikkene er private så dere må regne med noen kroner. De sammerbeider med klinikker i oslo så det trengs ikke å dra til danmark eller sverige hver gang man skal til ultralyd. odense klinikken i Danmark sammerbeider med Aleris i Oslo tel: 22 54 11 35.Jeg har sendt mail til dr.Sven Rex og fått svar at vi er velkommen til klinikken Fant en i göteborg og en i stockholm men fikk ikke korekt svar fra dem før dem ser journale mitt og de sammerbeider med Dr.Merethe Bakke gynekologisk klinikk i Oslo tel: 22 60 25 60 Håper det er em håp for oss i likevel!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå