Gå til innhold

Jeg skal ha ring...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det jammen ikke lenge igjen til full fest i august. det meste har kommet på plass, men der er alltids litt smådill til slutt :skratte:

Jeg skal ha ring (kjøpte den i Egypt nå til påske), men han er litt usikker. Han er en type som aldri har brukt verken smykke, armbånd, ring osv og nå er han litt bekymret for å bruke mye penger på en ting som kommer til å ligge i en skuffe hjemme. Jeg sier til han at det er hans valg, og bare han som kan bestemme dette (selv om jeg synes det er et fint symbol å ha sammen. Har ikke sagt det til han, men tror han vet hva jeg mener) Han sier også at han ikke vil fornærme meg ved å ikke ha ring, men jeg ser rett og slett ikke vitsen med å kjøpe en ring som ikke blir brukt.

Hva har dere gjort? Har alle hver sin ring eller er det flere mannfolk som ikke har ring her?

Dette er ingen sutretråd eller noe slikt, bare nysgjerrig på hva dere andre har gjort :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kunne helst tenkt meg å ikke ha ring, men siden samboeren min synes dette er litt rart, kommer jeg til å velge å ha det for hans skyld.

Jeg synes ikke det er noe "big deal" om den ene eller begge dropper gifteringen. Man er jo ikke noe mindre gift av den grunn. Dette må man egentlig bare finne ut av selv. :)

Skrevet

Man er ikke mindre gift uten ring, nei - men likevel er det for meg et vakkert symbol som mannen min pent må finne seg i. Jeg tror ikke han helst ville sluppet, men om han ikke ville gått med ring hadde han ikke fått gifte seg med meg (med mindre han hadde andre grunner enn at han ikke hadde lyst).

Ingen av oss hadde noensinne brukt ring før vi giftet oss, nå har vi hatt dem på i litt over en uke og ingen av oss kjenner den lenger. Det gjelder å velge riktig ring.

Skrevet

Vi skal begge ha ringer.

Jeg syns ikke han trenger ring om han ikke kommer til å bruke den... Da blir det bare bortkastet :)

Skrevet

Min samboer har heller aldri brukt noe av smykker, og sa at det han kviet seg mest til med bryllupet var å måtte gå rundt med en glinsende, blank ring på fingeren etterpå... Men så kom han på at vi kunne jo ha matte ringer, så nå gjør det ikke han noe lengre (stakkars mannen - gruer seg til de merkeligste ting) :)

Selv om ringen er det synlige "beviset" på at man er gift, betyr ikke det at alle må gå med det, hvis han ombestemmer seg er det jo bare å kjøpe senere... Men er ikke ringutveksling vanlig under vielsen?

Skrevet

Hos oss er det bare jeg som skal ha ring. Kjæresten er britisk og det at mannen bruker ring, er ikke så veldig vanlig der.

Han er helt anti smykker i noen som helst form og som han selv sier, han er ikke mindre gift selv om han ikke går med ring. Jeg prøvde å få litt støtte fra presten som skal vie oss, men hun sa at hun aldri hadde viet et par der begge hadde ring. Så det blir ikke ringutveksling, bare ringpåsetting.

Må si jeg brukte litt tid på å venne meg til den tanken, men nå synes jeg det er helt greit.

Skrevet
Min samboer har heller aldri brukt noe av smykker, og sa at det han kviet seg mest til med bryllupet var å måtte gå rundt med en glinsende, blank ring på fingeren etterpå... Men så kom han på at vi kunne jo ha matte ringer, så nå gjør det ikke han noe lengre (stakkars mannen - gruer seg til de merkeligste ting) :)

Min samboer hater gult gull så han ville ikke ha en skinnende, glatt gullring.

Vi går vel derfor for matte ringer i både gult gull og hvitt gull (jeg elsker gult gull da).

Skrevet

Han jeg skal gifte meg med har aldri brukt ring, og for han er det uvant og han ville aldri hatt på seg ring om vi ikke skulle gifte oss. Jeg vet at det blir litt rart for han , og jeg synes det er utrolig koselig at han skal og vil gå med den. På en måte å si til alle at han er gift, jeg føler han gir meg respekt ved å bruke den.

Men at andre velger annerledes ser ikke jeg ned på eller synes er riktig eller galt, men når jeg leser det du skriver virker det som om du kunne ønske han bruker den. Jeg synes du skal snakke med han om det, dere skal jo tross alt gifte dere, og du må jo få si hva du føler og ønsker. Om du ikke gjør det er det jo også vanskelig for han å vite hva du tenker ;)

Skrevet
Han jeg skal gifte meg med har aldri brukt ring, og for han er det uvant og han ville aldri hatt på seg ring om vi ikke skulle gifte oss. Jeg vet at det blir litt rart for han , og jeg synes det er utrolig koselig at han skal og vil gå med den. På en måte å si til alle at han er gift, jeg føler han gir meg respekt ved å bruke den.

Men at andre velger annerledes ser ikke jeg ned på eller synes er riktig eller galt, men når jeg leser det du skriver virker det som om du kunne ønske han bruker den. Jeg synes du skal snakke med han om det, dere skal jo tross alt gifte dere, og du må jo få si hva du føler og ønsker. Om du ikke gjør det er det jo også vanskelig for han å vite hva du tenker ;)

Han vet godt hva jeg ønsker, men har prøvd å bare opplyse om det og deretter venter til han tar sin avgjørelse.... er jo tross alt han som skal gå med den:-) Blir jo som du sier litt spesielt når det er det eneste han vil gå med, men der er så mye annet rart vi jenter klarer å presse gjennom ifht bryllupet så dette vil jeg han skal bestemme selv :gjeiper:

Skrevet

jeg har sammen problem... Jeg vil gjerne at vi skal ha ringutveksling, men han vil ikke bruke ring. Saa jeg tenker vi kjoper noen rimelige ringer, saa kan han bestemme seg etterpaa om han vil bruke den eller ikke...

:)

Skrevet

Mens hos oss har vi forlovelsesringer begge to - det var sambo selv som veldig gjerne ville ha egen forlovelsesring... ;) Vi har kjøpt billige forlovelsesringer, og så bytter begge to til nye ringer på selve bryllupsdagen.

Jeg synes det er fint om begge har ring, men som mange sier så er det jo ikke det som er avgjørende for om man er gift eller ikke. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Hos oss er det jeg, hunkjønnet, som hatet å gå med ring, og gruet seg til den dagen jeg skulle bli ringmerka for alltid. Etter at jeg hadde brukt den en uke, så la jeg ikke merke til at den var der lenger. Nå kjenner jeg den ikke i det hele tatt.

For meg hadde det vært uaktuelt at min kommende mann ikke skulle komme med ring fordi han ikke liker det. Take it or leave it!

Skrevet

Her har vi ringer begge to.

Vi hadde ikke med ringutveksling i bryllupet, da vi hadde ringene på fra før av. Vi bruker nemlig folovelsesringene også som gifteringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...