Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Hvordan fungerer egentlig en budrunde? Lønner det seg å vente til det er noen andre som legger inn bud først, så jeg har mulighet til å by høyere? Får jeg vite hva budene som har kommet inn er, før jeg evt legger inn bud?
cogito Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Om du skal leggje inn bud først, eller vente på at nokon andre gjer det, er ein del av taktikken i ein budrunde. Det er umogleg å seie kva som vil lønne seg. Det vil variere, avhengig av taktikken til dei andre i budrunden! Det er vanleg at du får vite det høgaste budet som gjelder, dersom du spør megler. Har du lagt inn bud, vil du mest sannsynleg bli heldt oppdatert på nye bud. Er det mange med i budrunde, kan det gå veldig fort.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 i dag er det fortsatt en treghet i markedet, og det lureste rådet du kan få er faktisk å ikke legge inn bud. Vær iallfall ikke den første. Bare vent, etterhvert faller interessentene fra og finenr andre objekter, og etter to tre uker kan du være den eneste interessenten. Etter en ny visning med ingen frammøtte blir selgeren desperat etter å selge, og vil velge budet fra deg, som selvfølgelig er et godt stykke under prisantydning. Fire ulike vennepar har brukt denne taktikken de siste to månedene, med stort hell Lykke til
ofelia Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 (endret) i dag er det fortsatt en treghet i markedet, og det lureste rådet du kan få er faktisk å ikke legge inn bud. Vær iallfall ikke den første. Bare vent, etterhvert faller interessentene fra og finenr andre objekter, og etter to tre uker kan du være den eneste interessenten. Etter en ny visning med ingen frammøtte blir selgeren desperat etter å selge, og vil velge budet fra deg, som selvfølgelig er et godt stykke under prisantydning. Fire ulike vennepar har brukt denne taktikken de siste to månedene, med stort hell Lykke til Hvor bor du da gjest? Her i Trondheim er det ikke treghet i markedet på leiligheter iallefall. Her blir det meste solgt dagen etter visning for 2-300 over prisantydning! Endret 12. mai 2009 av ofelia
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Hvor bor du da gjest? Her i Trondheim er det ikke treghet i markedet på leiligheter iallefall. Her blir det meste solgt dagen etter visning for 2-300 over prisantydning! Hei, jeg vet nok at det du sier ikke kan stemme. Jeg bor i Oslo og jobber for Econ At det meste skulle bli solgt dagen etter visning i Tr.heim er selvsagt bare tull, gjennomsnittlig liggetid for boliger i Trondheim er nå 42 dager, i Sør-Trøndelag totalt 54 dager. At boligene i tillegg selges 200.000-300.000 over prisantydning er bare vill fantasi fra din side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå