Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi er to stk og bruker ca 4000 i mnd, og det syns jeg er altfor masse. Noen tips til sparing?

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Vi er 2 stk og bruker ca 4000-4500 i mnd.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi setter av 3000 kroner, men av og til sprekker budsjettet.

Skrevet

alt for mye! vi er to stk, og vi bruker nok 4000 i måneden, om ikke mer. Vi er nok litt for glad i søtt og dyre matvarer...

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

WoW!

Det var mye penger på mat! Vi er to som bor sammen, som spiser sunn, god og hjemmelaget mat. Herren i huset spiser MASSE, og jeg spiser normalt mye. Og i en DYR uke, bruker vi 600 kr for oss begge..

Dvs, et månedsbudsjett på mat på 2000-2600 kr..

Skrevet

Vi er to personer og bruker mellom 6.000 og 8.000 i måneden på mat og alt av husholdning. Dette inkluderer også et og annet restaurantbesøk og innkjøp av vin. Vi syns ikke dette er spesielt mye, men vi nekter oss heller aldri noe.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi er to voksne og fire barn. Bruker 8000 til husholdningsutgifter. dvs. vaskepulver o.l. vin, restaurantbesøk (kanskje en gang i mnd). Det holder akkurat, men kunne gjerne vært mer...

Gjest Marlo
Skrevet

Tja vanskelig å si da vi handler mye i Sverige + ferskvarer her i Norge (salater, bröd, melk)

Men skulle jeg tippe så bruker vi vel ca 4000kr på mat.

Vi har snakket om å spare inn litt, slik at vi kan legge mer penger på sparekontoen.

Det hjalp VELDIG å sette opp en slags matkalender, hvor jeg skrev ned for hver eneste dag den mnd hva vi skulle ha til middag. Handler to ganger i uka. Fant ut at vi da kunne holde oss til 2000kr pr mnd - da ikke iberegnet husholdningsartikler, hygieneartikler etc

Skrevet

Vi bruker rundt 4000 kr. Da er husholdningsartikler medregnet. Tror det er ganske gjennomsnittlig og rundt det SIFO anslår.

Skrevet

Jeg tror vi bruker ca. 2500-3000 kr i mnd - men da har jeg medregnet alt av drikke og mat.

Skrevet

4500 felles husholdning jeg 1500 utenom og hun ca 750. prøver å handle rimelig men spiser og drikker det vi har lyst på :)

Gjest Gjest
Skrevet

Bare samboere som får svare, ikke gifte :sjenert:

Før når det bare var oss to så brukte vi ca 3000, nå som vi har to små barn så er vi nok oppe i 6000. Da er alt av dagligvare inkludert.

Gjest Mann på 44
Skrevet
Vi er to stk og bruker ca 4000 i mnd, og det syns jeg er altfor masse. Noen tips til sparing?

Synes folk bruker lite på mat etc.

Vi er to voksne og ett barn og bruker mellom 6000-9000 i måneden, men da inkl vaskemidler etc.

Skrevet
Synes folk bruker lite på mat etc.

Vi er to voksne og ett barn og bruker mellom 6000-9000 i måneden, men da inkl vaskemidler etc.

Husk at folk er i forskjellige stadier i livet. Da jeg var samboer som student, hadde vi et betydelig strammere husholdningsbudsjett uten rom for de store utskeielser og hvor det meste ble kjøpt i store kvanta og/eller på billigbutikker.

Skrevet

Vi bruker 5000, men det er fordi samboeren min er avhengig av mye snop, kjeks og desserter. På vanlig mat bruker vi nok ikke så mye mer enn gjennomsnittet, kanskje sett bort i fra abonnementet på økologiske grønnsaker som er ganske dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...