Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Et spørsmål som krever ærlig svar. Om du ble invitert til vielse la oss si i to tiden på en fredag (på tinghuset), og kake hos brudeparet i fem seks tiden som varte til kvart på ni (for at brudeparet skulle på en bedre middag i nitiden) hadde du da stusset? Husk at dette er nærmeste familie og det er de som absolutt vil være med, ikke noe vi tvinger dem til. Egentlig skulle dette være vår dag da vi rømte fra alle, men har så klart fått noen ønsker om å delta. Da er dette måten jeg klarer å se det for meg. Jeg er ikke villig til å fire på at jeg og mannen avslutter dagen alene med middag. På denne måten blir det en koselig og hektisk dag, men om gjestene føler at de får for liten tid må de nesten heller pynte seg to ganger. En til vielse på fredag og en til kake på lørdag, noe som og blit knotete. Alternativet blir så klart at vi gjør som vi først planla, gifte oss uten gjester, men det syntes gjestene ikke noe om Noen synspunkter eller ideer på hvordan dere ville gjort det?
Hexagon Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Vi bryr oss ikke om at noen så gjerne vil være med, og rømmer alene til utlandet og gifter oss der Det er vår dag. Men hvis du er villig til å gå med på den løsningen du beskriver, så syntes jeg det er en god ide! Jeg ville ikke syntes det var så veldig rart
leirbål Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Synes det høres ut som en god ide. De får feire med dere, og dere får alene tid. Det er jo et flott kompromiss. Enig i at det blir mere styr å pynte seg to ganger. Bare husk å informer gjestene om planene deres i god tid, så de ikke blir skuffet. Det viktigste er at dere får den dagen dere ønsker dere. Det er jo deres dag.
Bahia Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Jeg syns også det høres veldig bra ut Har vært på et lignende bryllup tidligere og det var veldig koselig
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Omjeg ville "rømme" for å gifte meg, hadde jeg ikke gjort det på den måten. Da hadde jeg heller gjort som vi hadde ønsket og planlagt. Reist til et romantisk sted for å gifte oss, kose oss i hverandres selskap og nyte det å være mann og kone. Så hadde jeg heller stelt i stand en liten "fest" etter vi var gift.
Gjest Lille Eden Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 Omjeg ville "rømme" for å gifte meg, hadde jeg ikke gjort det på den måten. Da hadde jeg heller gjort som vi hadde ønsket og planlagt. Reist til et romantisk sted for å gifte oss, kose oss i hverandres selskap og nyte det å være mann og kone. Så hadde jeg heller stelt i stand en liten "fest" etter vi var gift. Jeg er enig med denne. Jeg syntes det hørtes veldig tungrodd ut, det ble litt fram-og-tilbake-hit-og-dit-opplegg. Så det hørtes både koseligere, roligere og mer romantisk ut å bare stikke av for å så ha en fest senere. Og dere skal ikke bry dere om at noen blir sure, det er DERES dag, ikke alle andres!
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 Et spørsmål som krever ærlig svar. Om du ble invitert til vielse la oss si i to tiden på en fredag (på tinghuset), og kake hos brudeparet i fem seks tiden som varte til kvart på ni (for at brudeparet skulle på en bedre middag i nitiden) hadde du da stusset? Husk at dette er nærmeste familie og det er de som absolutt vil være med, ikke noe vi tvinger dem til. Ja, jeg ville stusset. I allefall hvis det ble sendt ut trykte invitasjoner og slikt. Da virker det nesten litt smålig (prøvde å finne et annet ord, skjønner jo dere godt når dere egentlig vil være alene, men som uvitende gjest ville jeg nok reagert). Først må folk reise til kirken klokka to, så er det ingenting som skjer, så må de vente til fem-seks-tiden, for å få kake, og så hjem klokka ni (mens en utvalgt gruppe går ut og spiser - gjestene vet jo ikke at det er familien som har invitert seg selv med her). Hadde jeg først arrangert kaker og kaffe for gjester, tror jeg jeg ville utvidet, ved å invitere folk til piknik i hagen/uformell grilling i en park rett etter kirken, servert enkel salat og pølser og grillkjøtt (evt hatt kurvfest hvis det blir for mye styr å organisere maten). Da ville folk følt at de ble inkludert litt bedre. Jeg ville selv MYE heller laget salat/kake og tatt med drikke til koselig piknik-kurvfest enn å vente i flere timer ett eller annet sted etter vielsen for så å komme på kaffe og kake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå