Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 11. mai 2009 #1 Del Skrevet 11. mai 2009 Er en student som jobber med å ordne meg sommerjobb og vurderer å gå gjennom vikarbyrå. Har kontaktet både Adecco og Manpower, og skal til intervju, men jeg vil gjerne ha litt erfaringer fra dere. Fornøyd/misfornøyd? Noen som kan være greit å kunne/vite i forkant? Noen som har prøvd begge der den ene har utmerket seg i forhold til den andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CookieMonster Skrevet 11. mai 2009 #2 Del Skrevet 11. mai 2009 Adecco er kjempebra. Jeg er ansatt der nå(er student med deltidsjobb) og de er både profesjonelle og hyggelige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
freezepop Skrevet 11. mai 2009 #3 Del Skrevet 11. mai 2009 Har brent meg litt på adecco, der de avsluttet min kontrakt og glemte å si ifra til meg før jeg ringte en uke etter om noe annet og fikk høre "åja, foresten...". Men det virker som om var et unntak, generelt er jeg veldig fornøyd med Adecco (selv om thermosen jeg fikk av dem til jul lekker litt). Manpower er litt tja, har hørt både og om dem, men endel negativt. Hvis du skulle velge ville jeg satset på Adecco, men smarteste er jo å registrere seg begge plasser. Kommer også endel ann på saksbehandler til saksbehandler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jobbeline Skrevet 11. mai 2009 #4 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg har jobbet gjennom Manpower, og var godt fornøyd med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 11. mai 2009 #5 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg har jobbet gjennom Manpower og fått fast jobb gjennom dem. Har vært kjempefornøyd. Veldig profesjonelt og imøtekommende på kontoret jeg var i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #6 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg ble litt skuffet av manpower (har ikke erfaring med adecco). Ble litt dårlig oppfølgning og ingen integrering til arbeidsplassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 18. mai 2009 #7 Del Skrevet 18. mai 2009 Bestevenninna mi hadde endel ganske hårreisende opplevelser med Adecco - blant annet glemte de å ringe henne og si fra at oppdragene hennes var avlyst. Hun kom på jobb og måtte selv ringe og spørre hvorfor hun fikk beskjed om å dra hjem igjen. Dette fikk hun heller ikke lønn for (som hun har krav på, hvertfall to timer for oppmøte). I tillegg har de hatt endel sketchy løsninger på kontraktsarbeid som ikke er helt i tråd med loven. Manpower har jeg hatt endel forskjellige erfaringer med - har fått mye bra oppdrag gjennom dem som har gått knirkefritt, men har også hatt en konsulent som ikke gjorde jobben sin i det hele tatt. Tror det er veldig avhengig av hvem du møter på, men en gjenganger er nok at begge er temmelig dårlige på lønn. Lønnsmessig har jeg bedre erfaringer med Jobzone, selv om det har vært ufattelig mye rot med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
freezepop Skrevet 18. mai 2009 #8 Del Skrevet 18. mai 2009 Bestevenninna mi hadde endel ganske hårreisende opplevelser med Adecco - blant annet glemte de å ringe henne og si fra at oppdragene hennes var avlyst. Hun kom på jobb og måtte selv ringe og spørre hvorfor hun fikk beskjed om å dra hjem igjen. Dette fikk hun heller ikke lønn for (som hun har krav på, hvertfall to timer for oppmøte). I tillegg har de hatt endel sketchy løsninger på kontraktsarbeid som ikke er helt i tråd med loven. Manpower har jeg hatt endel forskjellige erfaringer med - har fått mye bra oppdrag gjennom dem som har gått knirkefritt, men har også hatt en konsulent som ikke gjorde jobben sin i det hele tatt. Tror det er veldig avhengig av hvem du møter på, men en gjenganger er nok at begge er temmelig dårlige på lønn. Lønnsmessig har jeg bedre erfaringer med Jobzone, selv om det har vært ufattelig mye rot med dem. Jeg fikk bedre lønn gjennom adecco enn jeg hadde gjort direkte mot arbeidsgiveren min. Vennina di skulle stått på krava, hun har rett til lønn 14 dager fra hun FÅR BESKJED om at kontrakten skal avsluttes. Gjelder selvsagt ikke midertidige engasjementer og vikariater da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #9 Del Skrevet 18. mai 2009 gå til academic work. mye konkurranse om jobbene, men de som får dem blir tatt bra vare på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsC-ii Skrevet 18. mai 2009 #10 Del Skrevet 18. mai 2009 Har veldig bra erfaring med Adecco, men Manpower har vært en katastrofe. Hos Adecco opplevde jeg at jeg fikk vikarieter etter to uker og god oppfølging fra konsulentene. Også konkurransedyktig på lønn. Hos Manpower var jeg inne til "intervju" to ganger hvor det var firmaet som hadde plukket meg ut fra sin database og påstod at de trengte kompetansen jeg satt på. Men hørte aldri noe fra de igjen. Og jeg har en utdannelse som er brukbar til relativt mye På den andre siden har jeg bekjente som synes Adecco er helt håpløs... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
freezepop Skrevet 18. mai 2009 #11 Del Skrevet 18. mai 2009 På den andre siden har jeg bekjente som synes Adecco er helt håpløs... Noen som synes Meny er helt håpløst, noen som synes H&M er helt håpløst, noen som synes Peppes er helt håpløst. Med et så stort maskineri kommer det alltid til å være noen svake ledd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå