Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #1 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg skal kun spise kylling denne uken for å se om dette reduserer vekten litt (og fullkornris) Men lurte på om hvilke sauser som er "sunne" eller, sunnere enn feks bernesaus! Peppersaus? kom gjerne med forslag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anscombe Skrevet 11. mai 2009 #2 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Hva med denne? Tror den er ganske sunn - masse grønnsaker, og hvis du bruker en sunn olje, så burde det være knall. Selve chilisausen er superlettvinn å lage, men ganske sterk da. Kylling i chilisaus For 4 personer. Ingredienser: 400 g kyllingbryst 2 gule løk 2 pressede hvitløkfedd 2 røde paprika ½ liten squash 150 g sjampinjonger 2 ss matolje salt nymalt pepper 1 ts revet frisk ingefær Saus: 2 dl sterk chilisaus 2 dd eddik 1 ss sukker 1 dl vann soya til smaksetting noen dråper tabasco Tilberedning: Skjær kyllingkjøttet i strimler. Skrell løken og skjær den i skiver. Skjær paprikaene i strimler, og squash og sjampinjonger i skiver. Varm opp oljen i en stor teflonbelagt gryte eller traktørpanne, og stek kjøttet under omrøring i noen minutter. Strø salt og pepper over. Tilsett grønnsakene, ingefær og hvitløk, og la alt frese i et par minutter. Bland ingrediensene til sausen. Hell den over ingrediensene i gryten. La alt koke 10-12 minutter eller til kjøttet er gjennomkokt. Smak til med soya og noen dråper tabasco. Server med kokt ris, grønn salat, agurk i staver og tomatskiver som motvekt mot det sterke. Endret 11. mai 2009 av Anscombe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #3 Del Skrevet 11. mai 2009 Tusen takk for svar! Jeg tenkte mer på ferdigsaus selvom det blir så klart sunnere om man lager den fra bunnen av.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakee Skrevet 11. mai 2009 #4 Del Skrevet 11. mai 2009 Hvis du vil ha bearnaise har i hvertfall lett bearnaise mange færre kalorier enn vanlig bearnaise. Det har nok mye med at man lager det på kun melk, og ikke maasse smør sånn som vanlig bearnaise Ellers fant jeg en link http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article2604216.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #5 Del Skrevet 11. mai 2009 Du skal redusere vekten ved å spise kylling, ris og posesaus en hel uke? Sikker på du ikke vil ha noen bedre tips av oss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anscombe Skrevet 11. mai 2009 #6 Del Skrevet 11. mai 2009 Når det gjelder ferdigsauser, så vi jeg tro de fleste har mye salt, som jo ikke er så veldig sunt. Men jeg antar at de sausene som du blander med vann i stedet for melk/fløte og smør er magre og ganske kalorifattige. Hva med rødvinssaus, f.eks? Kjempegod saus, men jeg vet ikke om den passer til kylling, har bare smakt den til biff. Ellers kan du kutte opp kyllingfilet i biter og steke litt, før du heller over et glass med tikka masala-saus. Kjempegodt, og passer perfekt til ris. Det er vel litt yoghurt/melk i sausen, men jeg tror likevel den er ganske ok sånn kalorimessig hvis man ikke spiser alt for mye av den. Eller hva med å kjøpe en pakke ferdigmarinert kyllingfilet (finnes masse sånt i butikkene nå, i grillsesongen), droppe saus, og heller lage en stor grønn salat med olivenolje over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mella Skrevet 11. mai 2009 #7 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg skal kun spise kylling denne uken for å se om dette reduserer vekten litt (og fullkornris) Men lurte på om hvilke sauser som er "sunne" eller, sunnere enn feks bernesaus! Peppersaus? kom gjerne med forslag:) Brun saus fra pose inneholder veldig lite kalorier. Saus gjør at middagen metter mye mer mener nå jeg......Peppersaus og sjy-saus er også magre alternativ. Evt. et par spise-skjer med søt-sur saus fra flaske. Det passer veldig godt til kylling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå