Gå til innhold

arbeidsledig pga at jeg ikke gidder å jobbe

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_svein_*
Skrevet

Hvis man er arbeidsledig fordi man ikke gidder å jobbe, hva har man krav på da? Jeg synes det er mye mer behagelig å være hjemme og sitte på ræva og drive dank, enn å jobbe. Det er litt for mye pes å jobbe, og det er rett og slett litt for mye stress. Det passer meg dårlig, for jeg vil heller ha penger uten å gjøre en dritt.

Så er det noen måte man kan få NAV til å gi seg masse penger uten å gjøre en damn shit?

Videoannonse
Annonse
Gjest Glør
Skrevet

Det kommer jo an på. Har du tjent nok de siste årene vil du ha krav på dagpenger, men da vil du også forplikte deg til å søke jobber, delta på kurs og andre ting i regi av nav. Har du ikke krav på dagpenger vil du få sosialstønad, men de vil mest sannsynlig pushe deg ganske hardt for å søke jobber, dersom du er arbeidsfør. Dvs jobbklubb fire dager i uka ol.

Gjest Gjest
Skrevet

"Jobbklubb"? :skratte: Haha, det passer meg dårlig.

Jeg vil heller ligge på sofaen og se på tv.

Gjest gjestinnen
Skrevet
Hvis man er arbeidsledig fordi man ikke gidder å jobbe, hva har man krav på da? Jeg synes det er mye mer behagelig å være hjemme og sitte på ræva og drive dank, enn å jobbe. Det er litt for mye pes å jobbe, og det er rett og slett litt for mye stress. Det passer meg dårlig, for jeg vil heller ha penger uten å gjøre en dritt.

Så er det noen måte man kan få NAV til å gi seg masse penger uten å gjøre en damn shit?

:skratte: Unnskyld meg hvis jeg tar feil her,men jeg regner med at du bare tuller litt med oss nå..! Kanskje som en litt sarkastisk "hint" til andre her som spør hva de har "krav" på?

Mener du alvorlig vil jeg jo tro du må bevise at du har psykiske problem på et vis som gjør at du har "arbeidsvegring"....

Sier du til NAV at du ikke gidder jobbe,får du neppe sosialstønad heller..

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

ring nav å spør da vell;)

Skrevet

Total mangel på arbeidslyst, fremtredende latskap og en trang til å snylte på andre må jo kunne sees på som invalidiserende psykisk sykdom?

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Hmmm.. regner med du er en rimelig frustrert omann over innlegg med "krav på" ting

Skrevet

Det er hardt å ha vondt i arbeidslysta, skjønner dere vel? :ironi:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Du har krav på et realt klyp i ballene, sånn at du kan kjenne at du er en mann?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har faktisk møtt et par slike, unge menn som synes det er for mye pes å jobbe rett og slett. Skjellsettende opplevelser. Lurer på om det er en egen psykiatrsik diagnose, å være genuint lat og snyltete?

Gjest Gjest
Skrevet

Startinnlegget kunne like gjerne vært skrevet av ei tidligere venninne av meg, har ikke jobbet et arbeidslag siden videregående, men ploppet ut den ene ungen etter den andre, for da kan hun være hjemme. Er det mindre jobb å være heltidsmor (tidvis alene) enn å ha en jobb?

Gjest Gjest
Skrevet

Selvfølgelig er det mye mindre jobb å være heltidsmor enn å være ute i full jobb.

Gjest Gjest
Skrevet
Selvfølgelig er det mye mindre jobb å være heltidsmor enn å være ute i full jobb.

For de som ikke gidder å ta rollen som mor seriøst så.

Gjest Gjest
Skrevet
For de som ikke gidder å ta rollen som mor seriøst så.

Nei, uansett hvor seriøst du tar "rollen" så er det mindre jobb enn en vanlig jobb.

Gjest Gjest
Skrevet

Hmm, kjenner ei som aldri har jobba, har vært gift i 0ver 20 år , barna er flytta ut, mannen jobber mye. Men hun gidder ikke jobbe, ligger til langt utpå dagen! De har ikke god råd, det er ikke derfor hun ikke jobber, men hun vil ikke ! Hva feiler sånne folk?? :kjefte:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er digg å være arbeidsledig da. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Det er digg å være arbeidsledig da. :ler:

Det er digg å ha jobb syns nå jeg. Aner ikke hva jeg skulle tatt meg til om jeg skulle gått hjemme og subbet bort andres skattepenger.

Det er slike folk som gjesten over som gjør at jeg ønsker arbeidsledighetstrygden dit pepper'n gror. Hadde det enda ikke vært så forbasket enkelt å utnytte systemet, og pengene hadde gått til de som virkelig trengte dem.

Skrevet
Men hun gidder ikke jobbe, ligger til langt utpå dagen! De har ikke god råd, det er ikke derfor hun ikke jobber, men hun vil ikke ! Hva feiler sånne folk?? :kjefte:

Hvis hun ikke krever noen offentlig støtte og mannen godtar at hun går hjemme, hva er problemet?

Gjest gjestinnen
Skrevet
Nei, uansett hvor seriøst du tar "rollen" så er det mindre jobb enn en vanlig jobb.

Kommer da også an på hvor mange barn du har og hvilken jobb du sammenligner med,for det kan være mye mer å henge fingrene i hjemme som mor,og fritid? Ja hva er nå det egentlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...