Gå til innhold

arbeidsledig pga utslitt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_stine_*
Skrevet

Hei..

Jeg lurte på ome noen kunne hjulpet meg med en ting, jeg er nå vikar og tenkte at skal slutte i min nåværende jobb, for det er vell kanskje lurere enn å ta ut sykmelding noen måneder?

Jeg skal ta sykemelding pga jeg er så utslitt, jeg er helt utmattet og trenger noen måneder pause.

Så da lurer jeg på hvordan gjør man da med nav, hva har jeg krav på da? hva er reglene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du sier opp jobben din så får du ikke fem øre fra NAV før det har gått 8 uker. Og for å få noe i det hele tatt så må du først gi NAV all nødvendig dokumentasjon, inkl. evt legeattester, og i tillegg være "aktiv arbeidssøker". Å være "aktiv arbeidssøker" vil si at du blir pålagt å dokumentere at du søker om minst 3 nye jobber i uka. Dette må føres inn på et skjema, med navn på jobb du har søkt, kontaktperson og tlfnr, og skjemaet må leveres inn til NAV en gang i måneden. Så jeg ville heller ha tatt ut sykemelding hvis jeg var deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Er du syk går du til legen. Vil du ha en hvil (om så på noen måneder), har du ikke rett på noe.

Gjest Gjest
Skrevet

skal dette være tull?

en pause på noen måneder?

hva er det du innbiller deg at det offentlige skal drive og betale på?

skal jeg sponse pausebehovet ditt?

Skrevet

Er du utslitt, så sykemelder du deg. Det er da ingen som sier opp jobben sin, når de egentlig er for syk til å jobbe. Og nei du får ikke noe fra Nav de første 8 ukene.

Så kom deg til legen og få deg en sykemelding, kanskje behøver du ikke noen mnd men bare en liten periode. Er vel ingen som kan vite hvor lenge man egentlig behøver hvile, før man faktisk ahr fått hvile litt. Noen kommer seg fort, mens andre bruker lengre tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...