Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Vi har plutselig bestemt oss for å gifte oss om 3mnd hos byfogden. Men jeg har forstått det sånn at man ikke får bestille tid for vigsel før man har fått prøvingsattesten. Og prøvingsattesten får man vel ikke før ca 1mnd etter at man har sendt inn div papirerer med underskrifter fra både brudepar og forlovere. Kan man være så uheldig at man ikke får den datoen man ønsker hos byfogden? For dersom vi ønsker å gifte oss den første fredagen i august så bør jo invitasjonenene til bryllupsfesten sendes ut til den første helga i juni, og da er det jo ikke sikkert at vi har fått tilbake prøvingsattesten enda.
Arkana Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 En viss risiko er det jo, men så lenge dere ikke gifter dere på en svært populær dato så går det nok helt fint. Vi bestilte vår vielse på Tinghuset litt under tre måneder før dagen, da var alle tidspunkter ledige. På selve vielsesdagen derimot var det helt fullt, så da var vi jo tydeligvis veldig tidlig ute i forhold til de andre.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Der tror jeg du bekymrer deg unødvendig! En vielse på tinghuset tar ca 10min. Og som oftest har de åpent i minst 5 timer... ganske mange par kan dermed gifte seg på samme dag da! Kos deg med planleggingen du. Vi måtte sende ut invitasjonene med dato for giftemål lenge før vi fikk sendt avgårde søknadspapirene, og dato booket vi offisielt på tinghuset 3 uker før bryllupet, men fikk ingen verdens problemer av den grunn. Ta en tlf til byfogden og hør med dem om du virkelig er i tvil. Fra vi bestemte oss for at vi ville gifte oss, til vi faktisk gjorde det, gikk det ganske nøyaktig 5 uker. Vi sendte papirene og fikk svar innen det hadde gått 2 uker. (Inkl. noen hellidager som forsinket prossessen noe). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå