ciba Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 jeg er nå i min andre mnd, å er røyk fri igjen, jeg begynnte å røyke igjen etter å ha være røyke fri i 6 år, da kom jeg i en livs sitvasjon som gjore at jeg var så dum å begynne etter å vært fri i 6 år, da slutta jeg med nikotintyggis det samme holder jeg på med nå, min sambore røyker, men det er ikke noe problem for meg, blir rolig av lukta, er nok bare syken det da hehe, men til dere som slutta å røyke, hvordan greide dere det, å hvor mange år røkte dere? første slutt med meg, hadde jeg røkt i 16 år, fri i 6 år, å nå røkt i 4 år, fri i to mnd
Gjest strykebrett Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Røyka i tolv år, slutta for en måned siden. Har faktisk ikke ett snav av røysug igjen så jeg føler meg heldig. Og jeg har fortalt alle jeg kjenner med stor stolthet i stemmen t jeg har slutta, så jeg kommer nok ikke til å begynne igjen
ciba Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2009 det var godt å høre, er kjempe flink du strykebrett, tror det er mye på syken som så vel at en er avhengi av røyken, men nå blir jeg jo av det av tyggisen da, har du noen hjelpe mindler strykebrett? heller kutta du bare ut ja detta greier du, jeg skal å greie det, har asma, også ser jeg ikke noen god grunn for å røyke, er mest bare unskyldninger
Gjest strykebrett Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Jeg slutta uten noen hjelpemidler ja, men brukte litt tid på å trappe ned først. Noen ting jeg har tenkt på når jeg har slutta: - mange andre har jo greid det, jeg kan ikke være noe dårligere - tenk på alt jeg kan kjøpe for pengene jeg sparer! har brukt mye tid på nettet og kikket på ting jeg ønsker meg og tenkt: "den kan jeg kjøpe etter 4 uker med pengene jeg har spart" osv - Si til alle jeg kjenner at jeg har slutta. Da blir det et stort nederlag å begynne igjen. - Et røyksug varer i 5 minutter. Det greier jeg. Tanken på at det er kun 5 minutter et røyksug varer var veldig til hjelp de førsta dagene syns jeg. - Tenke positivt hele veien. Når de andre går ut for å røyke tenker jeg: "jippi, jeg skal ikke ut, jeg røyker jo ikke lengre ". Dette i stedet for å tenke: "åneei, jeg vil også ha røyk". Vær stolt over deg selv hver gang du ikke tar en røyk og tenk på hvor flink du er !! Det er jo ganske individuelt det med røykeslutt. Vet av folk som har hatt god hjelp av Champix som de har fått på resept av legen. Uansett hvordan du velger å slutte ønsker jeg deg masse lykke til!
Gjest Gjest_Hans_* Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Røkte i 20 år, slutta for 10 årsiden jeg hadde plaster på om dagen , noen som hjelpte meg veldig godt. tenkte posetiv, var stolt av å være ikke røyker, hadde også en tur med hurtigruta, som jeg hadde spart, en deilig tur å mange fine opplevelser
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Røykt i 12 år, skal slutte en gang i tiden. det skal jo alle
Crow Jane Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Begynte og røyke for 15 år siden og sluttet på 17. mai. Det vil si 3 hele dager uten røyk og jeg sliter... Men dette med at hvert enkelt røyksug går over med tid - det hjelper... Har forsøkt å slutte et par ganger før, men "overtalt meg selv til å begynne igjen" etter 10 dager. Så jeg vet hvor hardt psykisk press det blir om en uke og håper jeg kan klare det denne gangen. Alle gode ting er tre, ikke sant?
ciba Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 21. mai 2009 så flink du er, jeg går forsatt på nikotintyggis, hadde et par trek, med røyk men det var ikke noe godt, lykke til klem
yoga Skrevet 21. mai 2009 #9 Skrevet 21. mai 2009 Har nå vært røykfri i halvannet år. Hadde da røyka i over 12 år. Slutta veldig impulsivt uten noen nedtrapping. Tøft til å begynne med husker jeg, spesielt før nikotinet var helt ute av kroppen. Deretter har det med viljestyrken å gjøre, men det har gått overraskende greit Lykke til til dere sluttere
Gjest Mann42 Skrevet 21. mai 2009 #10 Skrevet 21. mai 2009 Jeg slutta med røyken for noen år siden, og i starten var det veldig tøft å holde seg røykfri. Jeg hadde noen ganske heftige abstinenser. Jeg hadde bestemt meg, og hadde ikke til hensikt å begynne igjen, men det kostet altså en del. Så gikk det verste over etter noen måneder. Men jeg hadde fortsatt lyst på røyk ganske ofte, og til og med lukta var god. Jeg måtte rett som det var minne meg selv på at jeg var ikke-røyker når jeg var på byen. Så endret det også seg etter halvannet år. Jeg syns røyk lukter ille, og har aldri lyst på. Et tips som kan fungere for noen: Gjør en avtale med deg selv om å evaluere røykestoppen på et bestemt tidspkt. Sett gjerne av tid, f.eks to mnd fra nå. Så sier du til deg selv at dersom du syns det var bedre å være røyker, enn ikkerøyker så kan du begynne å røyke igjen på den dagen. Men ikke før. Du skal evt begynne med fullt overlegg, ikke som følge av en impuls.
mimifin72 Skrevet 21. mai 2009 #11 Skrevet 21. mai 2009 Hadde røyket i 17 år, sluttet på dagen. Hadde ikke mye valg da siden jeg skjønte at jeg kan bli gravid. I dag er det akkurat 3 måneder siden jeg har røyket. Tenker ikke over det så mye.
Crow Jane Skrevet 21. mai 2009 #12 Skrevet 21. mai 2009 Men skulle gjerne hatt litt støtte fra typen. Han har aldri røkt, så han tar det som en selvfølge at jeg slutter - lett som en plett. Og mamma er skuffet fordi hun ikke lengre kan ha kaffeslabras med røyking sammen med meg. Blir irritert av manglende støtte. Med irritasjonen kommer trassen. Og med trassen kommer lysta på røyk..... Men jeg SKAL klare det altså :-)
Gjest strykebrett Skrevet 21. mai 2009 #13 Skrevet 21. mai 2009 Jeg støtter deg Du kommer til å greie det denne gangen, drit i hva mora di sier. Kanskje du kan inspirere hene til å slutte en dag og.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2009 #14 Skrevet 21. mai 2009 Jeg hadde røyka i 24 år og sluttet for snart fem år siden. Jeg trappet ned gradvis over et halvt år. Jeg hadde også en del abstinenser og syntes det luktet himmelsk når andre røyka. Nå synes jeg røyk bare lukter vondt. Selv hvor hardt jeg syntes det var å slutte, så var det aldri noe alternativ for emg å sprekke. Jeg så på meg selv som ikke-røyker fra første stund. Sa til meg selv at det abre var tull å ha lyst på røyk, siden jeg var en ikke-røyker. I tillegg så ville jeg ikke gå gjennom samme driten en gang til ved å begynne og slutte igjen. Jeg koste meg veldig med røyken, og savna den kosen veldig lenge. Skulle jeg slutta om igjen, så hadde jeg fremdeles trappet ned over lang tid, men i tilegg så hadde jeg sluttet å røyke i kosesituasjoner (som f.eks. siste nattarøyk mens jeg satt ute og så opp på stjernene, den himmelske røyken etter middag, telefonrøyken osv.) da jeg hadde sluttet å røyke, savnet jeg røyken ekstra i forbindelse med sånne koseøyeblikk, siden jeg var så vant til å røyke da. Lykke til - det er deilig å være ikke-røyker.
Gjest Enoten Skrevet 21. mai 2009 #15 Skrevet 21. mai 2009 Jeg røykte i 20 år, men hadde 3 opphold på ca et år hver (pga svangerskap) Jeg stumpet røyken i kortere perioder, men startet alltid opp igjen pga festrøyk. Det ble litt for lett et halvt glass vin midt i uka bare for å få en dum unnskylding til å ta en røyk. Da jeg bestemte meg for å slutte for godt, gikk jeg i flere måneder i forkant og forbredet meg på at jeg ALDRI mer kunne ta et eneste trekk, ikke til fest en gang... Jeg stumpet så røyken, og har nå ikke tatt et eneste trekk på 6 år. Minuset er at jeg har blitt fanatisk eksrøyker, men det er ene og alene fordi at jeg skal motstå røyk. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg stumpet røyken, og er så utrolig glad for at jeg er røykfri i dag! Lykke til med å stumpe røykten!
Ms.Blaise Skrevet 21. mai 2009 #16 Skrevet 21. mai 2009 Røyket "bare" i 6år, men var til gjengjeld storrøyker i hvertfall 4 av de. Leste røykeboka, og det gikk greit å slutte. Har jo hatt noen røykesug inni mellom, men det har alltid gått greit. Har vel røyka 1/2 røyk eller noe siden jeg slutta for 3år og 8mnd siden. Kommer nok aldri til å begynne igjen=)
Gjest Gjest_Bolla_* Skrevet 21. mai 2009 #17 Skrevet 21. mai 2009 Jeg røyka i 30 år, til tider veldig mye. Har nå vært røykfri i litt over 1 år. Brukte Champix-tabletter i ca 6 uker. Jeg fikk ingen bivirkninger av disse tablettene. Har hørt om mange som sier at de har hatt masse bivirkninger, men det tror jeg ofte er en dårlig unnskyldning for å begynne og røyke igjen. Jeg har litt røyksug innimellom, men jeg synes at røyking er så harry at det skal jeg aldri begynne med igjen.
Crow Jane Skrevet 22. mai 2009 #18 Skrevet 22. mai 2009 For å være helt ærlig så synes jeg fremdeles at røyking er helt herlig og savner det masse. (Bare 4 dg. nå) MEN: Jeg planlegger et lite familiebidrag med tiden og ønsker ikke å få røykeslutt på toppen av det å være gravid og hormonell....så tenkte det var lurt å slutte i forkant. Har lest litt om hva røyk gjør med fosteret og må si at det var veldig motiverende i alle fall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå