Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du traff på en fyr som var i midten av 20 åra, som sier han venter med sex til han er gift, hva ville du ha tenkt da?

Kunne du ha vært sammen med en gutt som vil vente med sex til etter bryllupet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt på denne...ser at mange er innom uten å svare, var det noe som var uklart i teksten kanskje? :)

Gjest Gjest_Gutt_*
Skrevet

Tja, det er jo litt uvanlig at en gutt velger å vente med sex, men det trenger ikke være noe galt med han for det.

Mitt råd er å sjekke ut hvorfor han velger å avstå fra sex, og så fortelle hvorfor du synes sex er viktig i et forhold osv.

Sex er viktig i prosessen med å bli kjent, men i dagens samfunn tror folk at sex er alt, og glemmer å bli kjent på andre plan.

Skrevet (endret)

Nå er jeg allerede gift, så det blir en veldig tenkt situasjon, men om jeg var singel og møtte en mann som var jomfru og ville vente en stund med å ha sex ville ikke det vært en hindring i seg selv. Men det største problemet for meg ville vel vært hva som var grunnen til at han ville vente til etter bryllupet, jeg ser for meg at denne personen er svært religiøs, og det ville jeg hatt vanskelig for å forholde meg til. I tillegg ville jeg aldri bundet meg til en person for resten av livet uten å oppleve alle sider av et samliv med han på forhånd, og det vil da si både å bo sammen over en lengre periode og å ha sex.

Endret av Gåsemor
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe imot det (så lenge jeg elsket personen og visste at jeg ville leve med han livet ut).

Jeg er ikke den som mener man må ha sex før ekteskap, men har troen på at man skal vente til man føler man er med "den rette" før man gir bort sitt aller helligste ;) I did og både meg og kjæresten er veldig glad for det! :)

Skrevet

Hmmmm.....tror nok at det hadde vært vanskelig for meg å bli sammen med en som hadde tenkt sånn. Ikke det at jeg ikke syns det er bra. Syns det er kjempeflott at noen vil det. Men jeg kunne nok ikke klart det fordi sex har veldig mye å si for meg i forholdet. Det vil ikke si at jeg ikke kunne ha ventet lenge, men ville hatt det før jeg giftet meg (er jo ofte sammen noen år før man gjør noe sånt)

Gjest Gjest
Skrevet

Finnes det andre grunner til at norske gutter venter med sex enn at de er kristene?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hadde aldri taklet det om det var en jente som gjorde det samme. Sex er for viktig for meg til det.

Skrevet

Skjønner a sex er viktig for mange, men hvis jeg elsker en person så ville jeg ikke elsket han noe mindre dersom sexen var dårlig, ville virkelig dere? ville dere gjort det slutt da?

Skrevet

For min del er sex en så stor del av et forhold at jeg ikke hadde klart å gifte meg med en person uten å se hvordan ting fungerte seksuelt. Det er greit at man ikke har sex med en gang, men for min del blir det for "lenge" å vente til etter man er gift.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Skjønner a sex er viktig for mange, men hvis jeg elsker en person så ville jeg ikke elsket han noe mindre dersom sexen var dårlig, ville virkelig dere? ville dere gjort det slutt da?

Ja. I forhold med ekte kjærlighet finnes ikke dårlig sex.

Gjest Gjest
Skrevet

Uten sex hadde jeg neppe taklet, men uten samleie hadde gått helt greit.

Jeg har ingen problem med at man vil vente med akkurat den delen til at man føler seg så trygg som mulig på at et eventuelt "uhellsbarn" vil bli tatt greit i mot.

Skrevet

Hvis jeg ikke var sikker på at denne mannen ville jeg gifte meg med, så hadde jeg avsluttet forholdet relativt raskt når jeg kjente trangen.

Gjest Gjest_Pettern_*
Skrevet
Hvis du traff på en fyr som var i midten av 20 åra, som sier han venter med sex til han er gift, hva ville du ha tenkt da?

Er det av religiose grunner? Kanskje er han skremt, noe som plager han. Mulig han kan ha noe abnormaliteter eller sykdommer? Bare en tanke.

Skrevet

Jeg hadde vært kjempeglad om jeg fikk en kjæreste som ville vente. Enkelt hadde det ikke vært, men verdt det.

Gjest gjest-jente
Skrevet

For min del er sex en såpass stor del av forholdet at det ikke hadde vært aktuelt for min del å vente til man gifter seg. Den den delen av "samspillet" i et forhold er faktisk veldig viktig at fungerer!

Gjest Gjest
Skrevet

De ferreste i dag ville vel ikke ha ventet...samfunnet har forandret seg såppas de senere årene...

Skrevet

Min første tanke er at jeg synes det er søtt men på en annen måte så støtter jeg ikke helt den tanken om å vente til man er gift. Jeg vil gjerne vite hvordan det fungerer mellom meg og en person, også seksuelt. Viktig at man fungerer sammen på alle måter.

Skrevet

Nei, jeg kunne ikke ventet med sex til etter bryllupet. Tror heller ikke jeg ville begitt meg ut på en som var jomfru lenger. Been there, done that. Jeg vil heller ha en som er litt mer erfaren i senga nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...