Gå til innhold

hvilke lamper til TV¨-stua?

Gjest lyspunkt

Anbefalte innlegg

Gjest lyspunkt

Noen som har tips? Aner ikke hvilken belysning jeg skal velge. Tv-stua er i ene delen av stua. Vi har 2 lenestoler der uten noe bord,så har vi en flatskjerm med en lang reol under. Jeg klarer ikke å se hva som vil passe...........blir veldig glad for tips og ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Merete_*

Dette var et veldig vanskelig spørsmål, men jeg kan jo prøve.

Jeg elsker store gulvlamper som "henger" over sittegruppen. Dvs. en lampe som står i et hjørne, men som strekker seg over sittegruppen. Denne kan du dermed sette dimmer på.

Ruver veldig, men finner du en tøff type så kan dette blir ganske pent.

Et eksempel: HER

(Liker de egentlig litt mer runde i formen, men dette finnes overalt)

Finnes også mange andre artige gulvlamper som ruver litt. Kan jo velge to av samme type o.l.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Noen som har tips? Aner ikke hvilken belysning jeg skal velge. Tv-stua er i ene delen av stua. Vi har 2 lenestoler der uten noe bord,så har vi en flatskjerm med en lang reol under. Jeg klarer ikke å se hva som vil passe...........blir veldig glad for tips og ideer.

Har du takbelysning? Vil anbefale å ha noe i taket, enten en vanlig takplafond eller en takskinne (har du takskinne kan du rette spottene mot det som du vil skal lyses ekstra opp) I tillegg så bør du ha lys bak tven, ikke bra for øynene ellers. Her kan du godt velge lampetter. Eventuelt sette en liten bordlampe på reolen. Du trenger ikke så mye mer lys enn det, men kan godt ha en liten vegglampe der stolene står også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...