Gjest Gjest_lala_* Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har hatt en "greie" med dama til kompisen min den siste tiden. Jeg vet at han egentlig bare er lei av henne, og at de har hatt problemer. Hun sier at hun ikke angrer på noe av det som har skjedd mellom meg og henne, og ja, hun har vært utro. Samtidig er situasjonen sånn at jeg med 100 % sikkerhet mister min beste kompis om det skal skje noe mer mellom meg og henne. Noe jeg ikke er interessert i. Problemet er bare at denne dama er som skapt for meg, og jeg for henne, etter hva hun har sagt. Vi er ekstremt like omtrent på alle områder, og hun har flere ganger sagt at hun er lei seg for at vi ikke "kan" være et par. Det er på det nivået at hun uttalte at den dagen jeg skaffer meg annen dame, kommer hun til å bli misunnelig. Noe jeg vil si sier en del. Så til det som irriterer meg mest. Jeg vet nemlig at kompisen min er gira på en annen dame, og sender meldinger med henne hele tiden. Dette er noe jeg selvfølgelig ikke kommer til å si til dama hans, selv om det ut ifra situasjonen frister selvfølgelig. - Hva skal jeg gjøre ? Btw, ikke kom med den at jeg er en dårlig venn osv. Dette er noe jeg allerede er klar over, det som har skjedd har allerede skjedd.
Gjest Hilde K S Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Du er som skapt for en dame som kan finne på å hoppe til køys med kompisen din?
Gjest Gjest_lala_* Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Du er som skapt for en dame som kan finne på å hoppe til køys med kompisen din? Selvfølgelig så jeg den komme, og dette er jo noe jeg også har tenkt på. Men hun har aldri vært den typen som bare flyr på gud og hvermann. Hun har jo også sagt at hun har tenkt på meg mye før, og dette kom nok som et resultat av at vi liker hverandre så godt. Selvfølgelig dårlig gjort av henne, men jeg er jo ikke mye bedre? Eller?
Gjest Hilde K S Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Selvfølgelig så jeg den komme, og dette er jo noe jeg også har tenkt på. Men hun har aldri vært den typen som bare flyr på gud og hvermann. Hun har jo også sagt at hun har tenkt på meg mye før, og dette kom nok som et resultat av at vi liker hverandre så godt. Selvfølgelig dårlig gjort av henne, men jeg er jo ikke mye bedre? Eller? Dersom dere klarer å bygge en god relasjon på alle unnskyldningene deres, så er det jo fint. Det er i grunnen ganske vanskelig å finne noen man funker sammen med. Hva kan man si? Det er jo bare en måte å finne ut av det på? Sett opp en argumentell liste over hva som taler for å få damen, men miste kompisen og omvendt. Dra en konklusjon, test ut hypotesene, evaluer deretter resultatet. Ta med i betraktning at kontrakten underskrives uten angrefrist.
Gjest Mandagsgjest Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Få kompisen til å gå for den andre dama. Ta det litt rolig med tanke på at dere starter et forhold.. -og før sommeren er over er dere nok på dobbel-date og har livets beste sommer:) -Har inntrykk av at gutter tilgir slikt lettere enn oss jenter! Lykke til
Gjest brutal_mann Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Tja... Du driter jo i kompisen din, så jeg fatter ikke hva du lurer på.
Gjest Gjest_lala_* Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Tja... Du driter jo i kompisen din, så jeg fatter ikke hva du lurer på. Jeg driter selvfølgelig ikke i kompisen min. Dette er nok noe jeg med sikkerhet kan si at ikke hadde skjedd om jeg og henne ikke hadde gått så godt overens, og likt hverandre såpass godt. Jeg gjør det jo ikke for å være jævlig, selv om jeg vet at dette selvfølgelig er feil. Nå er det blitt til at hun prøver på nytt med ham, først og fremst for å berge kompisforholdet vårt. Dette er i praksis eneste utvei. Men da har jeg så greid å bli skikkelig deppa og sjalu når jeg tenker på at hun er sammen med ham, selv om jeg vet at også dette er "feil". Jeg er jo i utgangspunktet ikke i en posisjon til å si noe sånt, men uansett - slik er det bare. Tips til hvordan jeg skal glemme dette ?
Gjest brutal_mann Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Tips til hvordan jeg skal glemme dette ? Ved å droppe dem begge.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Få kompisen til å gå for den andre dama. Ta det litt rolig med tanke på at dere starter et forhold.. -og før sommeren er over er dere nok på dobbel-date og har livets beste sommer:) -Har inntrykk av at gutter tilgir slikt lettere enn oss jenter! Lykke til
Caramela Skrevet 14. mai 2009 #10 Skrevet 14. mai 2009 (endret) Jess.. Du har jo vært en knallkamerat! Men, ok.. om du skal fortsette å være en slik god venn, så får du "bestekameraten" din til å bevege seg mer og mer mot den dama han melder med. Vet du, han fortjener faktisk den andre dama, da hans nåværende er søppel! Sorry mac. Det hele er bare forkastelig. Du og "dama" til "bestekameraten" din.. nei.. vettu. Lavmål. Endret 14. mai 2009 av Caramela
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #11 Skrevet 14. mai 2009 For å si det slik. Hadde bestekompisen min gjort dette mot meg, hadde han ikke vært bestekompisen min lenger. Han hadde ikke vært en kompis og ei heller en bekjent av meg lenger. Det er en uskreven regel at man ALDRI går på dama til en kompis. Dersom hun hadde vært en eks av han "sier" den uskrevne regelen at man forhører seg med kompisen om det er greit først. Om han ikke synes det er greit, holder man seg langt unna. Om det er greit, er det bare å kjøre på. Gjensidig respekt og tillitt er det som holder kompiser sammen, akkurat som i et forhold. Hva du burde gjøre nå? Være 100% ærlig med kompisen din og ta det derfra.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 14. mai 2009 #12 Skrevet 14. mai 2009 Tja... Du driter jo i kompisen din, så jeg fatter ikke hva du lurer på. Det kan jeg love deg ikke stemmer. Jeg hadde en kompis som så sitt snitt til å utnytte situasjonene når jeg og dama hadde litt problemer tidlig i forholdet. Tre trøstende til, og dermed rykke inn... 20 år seinere så har jeg ikke snakket med det løgnaktige svinet. Vi er begge gift idag og har barn i samme alder og treffes ifb.m trening til barna ol. Jeg behandler han som den dritten han er, han har forsøkt å smile og hilse. Jeg overser han glatt. De siste årene har han gjort sitt beste for å unngå meg. Klarer han ikke det smyger han seg rundt hjørner. Tilpass for en slange. Han har vist sitt sanne ansikt og dritt samler jeg ikke på. Det finnes ingen sjangse nr2. Mange ville nok ha "tilgitt" glattet over etterhvert, med det ville vært løgn fra min side. Møtte han i døra på en bensinstasjon engang, så han bare foraktelig i øya og gikk rett på han så han dunket i døra. Gadd ikke å snu meg engang. Henta bare kaffen og gikk ut som ingenting skulle ha skjedd. Det føltes deilig å tråkke han ned. Tilgir aldri.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 14. mai 2009 #13 Skrevet 14. mai 2009 Mann fra innlegget over: Svarte på feil sitat de skulle selvfølgelig være svar på at -Har inntrykk av at gutter tilgir slikt lettere enn oss jenter! Som ikke stemmer..
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #14 Skrevet 14. mai 2009 Btw, ikke kom med den at jeg er en dårlig venn osv. Dette er noe jeg allerede er klar over, det som har skjedd har allerede skjedd. Du er klar over at du gjør noe galt overfor kompisen din. Da bør du avslutte forholdet til dama hans, så lenge de fortsatt er sammen. Si til henne at du liker henne, men ikke kan gjøre dette så lenge hun er sammen med kompisen din. Når du har avsluttet dette, kan du vente og se om de avslutter forholdet eller ikke. Jeg vil si at denne dama sannsynligvis ikke er nok interessert i deg ettersom hun ikke viser tegn til at hun skal gjøre det slutt med kjæresten sin. Du bør likevel ikke si noe til henne om at kjæresten hennes driver og melder med en annen dame. Du har gjort noe galt mot kompisen din, men prøv å gjøre din sti ren fra nå. Hvis det skulle bli slutt mellom kompisen din og dama, er det likevel lurt av deg å vente litt hvis du eventuelt skulle innlede et forhold til henne. Vent gjerne til kompisen din har funnet en ny. Prøv da å fiske litt ved å si til han at du synes eksdama hans er en bra dame. Om han reagerer positivt på din mening, men at han likevel er over henne, så kan du prøve å spørre hvordan han hadde sett for seg dere to sammen.
mrnice Skrevet 14. mai 2009 #15 Skrevet 14. mai 2009 Du er villig til å ofre forholdet ditt til en kompis, for ei løs og utro kjerring? Hvor lenge varer et gjennomsnittlig kompisforhold? Lenge. Hvor lenge tror du et eventuelt forhold til hun dama kommer til å vare? Jeg gir dere 6mnd. Men både du og hun dama har jo allerede gått bak ryggen til kompisen din, så dere kan jo like greit ta den helt ut nå.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #16 Skrevet 14. mai 2009 Når man er så unge som der er (?), så er det sånn det er. Litt fram og tilbake. Man prøver litt, feiler litt, bytter litt partner. Overlapper litt. Lær mens du går veien, prøv å holde hodet kaldt. Se ting litt an. Hvis kompisen din virkelig ikke er veldig interessert i denne jenta, blir det sikkert slutt før eller siden. På hans initiativ. Da er det fritt fram for deg.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #17 Skrevet 14. mai 2009 spør kameraten din om hvorfor han ikke gjør det slutt med dama si når han er interresert i en annen spør dama hans om hvorfor hun ikke gjør det slutt med typen sin når hun er interessert i deg hvis ingen av de gjør det slutt, så får de vel bare fortsette å tekste og å ha seg med andre på si.... og du kan finne deg en som ikke er redd for å velge deg;)
Gjest Kaya83 Skrevet 14. mai 2009 #18 Skrevet 14. mai 2009 Det kan jeg love deg ikke stemmer. Jeg hadde en kompis som så sitt snitt til å utnytte situasjonene når jeg og dama hadde litt problemer tidlig i forholdet. Tre trøstende til, og dermed rykke inn... 20 år seinere så har jeg ikke snakket med det løgnaktige svinet. Vi er begge gift idag og har barn i samme alder og treffes ifb.m trening til barna ol. Jeg behandler han som den dritten han er, han har forsøkt å smile og hilse. Jeg overser han glatt. De siste årene har han gjort sitt beste for å unngå meg. Klarer han ikke det smyger han seg rundt hjørner. Tilpass for en slange. Han har vist sitt sanne ansikt og dritt samler jeg ikke på. Det finnes ingen sjangse nr2. Mange ville nok ha "tilgitt" glattet over etterhvert, med det ville vært løgn fra min side. Møtte han i døra på en bensinstasjon engang, så han bare foraktelig i øya og gikk rett på han så han dunket i døra. Gadd ikke å snu meg engang. Henta bare kaffen og gikk ut som ingenting skulle ha skjedd. Det føltes deilig å tråkke han ned. Tilgir aldri. Jævlig barnslig oppførsel.. En ting er å ikke ville ha kontakt med ham, den ser jeg. Men å gå på han så han dunker i døra etter TJUE år??!!
Gjest brutal_mann Skrevet 14. mai 2009 #19 Skrevet 14. mai 2009 Det føltes deilig å tråkke han ned. Tilgir aldri. Nice
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 15. mai 2009 #20 Skrevet 15. mai 2009 Jævlig barnslig oppførsel.. En ting er å ikke ville ha kontakt med ham, den ser jeg. Men å gå på han så han dunker i døra etter TJUE år??!! Du er ikke en mann, du forstår ikke menns måte å tenke på. Det råtne svinet er en mann, han veit hvorfor og han forstår mitt reaksjon. Tror ikke han forventer noe annet. Nå er det sålenge siden jeg stakk pikken inn i kona de at det burde jeg tilgi???!!! Tid er uvesentlig. Han er ikke plutselig en ok likanes kar selv om kalenderen dreies. Det er mulig du som jente vil klare å sette deg ned å ta en kaffe med vennina som knullet mannen din engang du så en annen veg. SÅ enten er du skrudd sammen annerledes, skylder på deg selv, eller har andre måter å ta igjen på. Menn er ikke skrudd sammen slik, man blir ikke venner selv om det går noen år. Sviket blir ikke borte. Dette er i politikk eller krangel om eiendom. Dette er personlig. Når jeg møter han i en trang dør er det 100% uaktuelt å stoppe opp, trå til siden å gi han plass. Det, for meg, er en form for anerkjennelse som han ikke er verdig. SÅ lavt rangerer jeg bunndyret. Hadde fysisk hevn vært tillatt så hadde jeg grisebanket han for mange år siden. Det er ikke lov, å senke han til det nivået han fortjener når jeg møter han er ikke forbudt. Han skal ikke gå til sengs om kvleden å tenke at han er tilgitt. Det unner jeg ham ikke. Jeg viser ham bare den respekten han viste meg ved å rykke inn på kona mi når hun var sårbar og full. Hvis du ikke har blitt utstatt for noe slikt selv så er det veldig lett å sitte på sin høye hest , være det rasjonelle gode mennesket, tilgi å gå videre osv. Håper du aldri selv må være den som glatter over og tilgir fordi andre mener at det burde du. Kjærlighet er sterke ting, det er hat også. jeg er ihvertfall ikke falsk. Vil han ha tilgivelse så kan han sende kona si over en fredag. Så jeg kan knulle henne hele helga. Da og først da er vi skuls, så kan late som ingenting begge to....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå