Gå til innhold

Lage album til søster

Gjest Ekstase

Anbefalte innlegg

Gjest Imsdal

Jeg skal lage album til søstra mi som gifter seg i sommer, som en liten ekstra bryllupsgave fra meg til henne.

Har tenkt å bestille fotobok og ha et tema pr. side/dobbelside i albumet, er det noen som har noen gode tips til "temaer"?

Har kommet frem til:

- Søstre og venninner - bilder av oss fra barndom og ungdomstid + et kjempefint dikt om søstre

- Barndommen vår - bilder av oss med foreldre og søsken

- Besteforeldre

- Vi ble ofte kledd likt, tross aldersforskjell, skal ha en side med mange bilder av dette, og her mangler jeg en kul overskrift

- Ferieturer

- Da hun møtte han hun skal gifte seg med, skive litt om at jeg er glad for at de er sammen

- Da hun ble mamma, og jeg ble tante

Noen som har noen tips og gode ideer rundt dette? Evt. gode inspirasjonssider?

Trenger noen sider til, for å få sammenhengen i boka :)

Tenkte å finne et bryllupsbilde av feks et kjendispar og bytte ansiktene med min søsters og hennes mann, og ha på siste side og skrive grautulerer med dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du har veldig god tid til og forbrede deg ville jeg anbefalt og prøvd å lagd egen album med bilder. Som kalles for scrapbooking, det krever såklart mye tid. Men det blir så fint, og det blir på en måte mer spesielt, siden du har laget det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde et album til søsteren min til 18år dagen hennes. Med bilder fra hele barndommen hennes og historier. Jeg hadde også med dikt, diverse minner (utdrag fra da hun skrev i skoledagboka mi som liten) +++

Jeg lagde det helt selv, altså ikke på data. Det tok lang tid og det er jo mye arbeid men absolutt mye morsommere å lage det selv. Litt mer spesielt som du sier, Pinheiro. Men absolutt mer arbeid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ville absolutt gått for scrapbooking. Mye mer personlig:)

Bare søk på scrapbooking i Google, så får du opp masse. Utstyr kan du bestille på nett, ellers har de stort utvalg på Panduro og Binders;) Lykke til!

Et eks. Visit My Website

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*

Det er mange måter å gjøre det på en fin og omtenksom måte, og det er veldig koselig å få. Enten som fotobok med noen personlige tekster kanskje, eller lage en scrapbook. Hvis du vil gjøre det mest mulig personlig er scrapbooking kjempefint, og da anbefaler jeg å se på utvalget til www.papirloftet.no. Mye billigere enn Panduro og de fleste andre foto- og hobbybutikker, og lynrask levering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om scrapbooking, noen som vet noen ebay-stores hvor man kan få kjøpt billig utstyr og papir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Imsdal

Takk for svar :-)

Jeg har tenkt på å scrappe et album, men jeg har desverre ikke tid til det. Har drevet litt med scrapbooking tidligere, så jeg har forsåvidt det utstyret jeg trenger, men det er så mye arbeid med å scanne inn gamle bilder å få de fremkallet. Har bare tre uker på meg :sukk:

Så da blir det nest beste alternativ, fotobok på nett. Har laget noen sider nå, så jeg tror det blir ganske bra. Har funnet fine bakgrunner og kombinert med dikt og overskrifter, pluss at jeg har gravd frem gamle bilder av henne :)

Takk for tips om utdrag fra skoledagboka, skal se om jeg finner noe slik :) Noen fler ideer om noe lignende? Synes jeg bare har slike kjedlige sider :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...
Den 13. mai 2009 at 21.55, Gjest Imsdal skrev:

Takk for svar :-)

Jeg har tenkt på å scrappe et album, men jeg har desverre ikke tid til det. Har drevet litt med scrapbooking tidligere, så jeg har forsåvidt det utstyret jeg trenger, men det er så mye arbeid med å scanne inn gamle bilder å få de fremkallet. Har bare tre uker på meg :sukk:

Så da blir det nest beste alternativ, fotobok på nett. Har laget noen sider nå, så jeg tror det blir ganske bra. Har funnet fine bakgrunner og kombinert med dikt og overskrifter, pluss at jeg har gravd frem gamle bilder av henne :)

Takk for tips om utdrag fra skoledagboka, skal se om jeg finner noe slik :) Noen fler ideer om noe lignende? Synes jeg bare har slike kjedlige sider :snurt:

hvilken nettside bruker du til å lage denne fotoboken ?? :P

Anonymkode: 644a9...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...