Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hvis jeg skal ned i vekt.

bør jeg trene styrke OG kardio eller bare kardio?

har lest om mange som trener styrke og går opp i vekt og det vil jeg ikke.

Jeg har ikke trent før, og har derfor lite muskler, men vil helst ikke ha så mange heller.

har lest igjennom noen innlegg, der det står at man faktisk går opp i vekt når man begynner å trene pga noe med vann i musklene og glykogen?

trodde det var slik at man gikk ned i vekt med å trene jeg:P

er det slik at man bør trene lenge etter man har spist eller har ikke det noe å si?

takker for seriøse svar

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Man går opp i vekt fordi muskler veier mer enn fett, men omkretsen minskes og man blir fastere i fisken. I tillegg forbrenner muskler mer enn fett, så derfor bør du trene styrke i tilegg til kondisjon.

Skrevet (endret)

Muskler veier og derfor går vekten litt opp, og ved å trene kondisjon i tillegg så fjerner du fett og kroppen ser strammere ut da musklene fyller ut der fettet var.. Ypperlig kombinasjon for de målene du har!

(Helt banal forklaring, håper den var forståelig)

Endret av Lotte27
Gjest Gjest
Skrevet

Du kan gå opp i vekt av styrketrening ja fordi mer muskler gir mer vann og blod i kroppen. Men du vil også bli strammere i kroppen, så da burde vel ikke et par kilo på vekten ha noe å si. MEr muskler gir også høyere forbrenning.

Gjest Gjest_Lars_*
Skrevet
hvis jeg skal ned i vekt.

bør jeg trene styrke OG kardio eller bare kardio?

har lest om mange som trener styrke og går opp i vekt og det vil jeg ikke.

Jeg har ikke trent før, og har derfor lite muskler, men vil helst ikke ha så mange heller.

har lest igjennom noen innlegg, der det står at man faktisk går opp i vekt når man begynner å trene pga noe med vann i musklene og glykogen?

trodde det var slik at man gikk ned i vekt med å trene jeg:P

er det slik at man bør trene lenge etter man har spist eller har ikke det noe å si?

takker for seriøse svar

Tallet på vekten bør du ikke tenke over. Det er bestemt av ting som om du har vært på do eller ikke, hvor mye du har spist, hvor mye vann kroppen din holder på for øyeblikket(varierer etter vanninntak og temperatur) og klær du har på deg. Skaff deg heller en oversikt over kroppsfettet ditt. Et sunt nivå for jenter er ca 20%. Du vil aldri kunne skaffe deg så mye muskler at det blir maskulint, tvert imot vil du få flere feminine former av å bygge muskler. Men du får selv velge hvordan du vil se ut:

Kun kondisjon:

http://intohistory.com/sitebuilder/images/...itz-185x281.png

Styrke + Kondisjon:

(Denne kvinnen har litt for lavt kroppsfett syns jeg, men ser fortsatt utrolig bra bygd ut.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...