Gjest Nikkis Skrevet 20. juli 2003 #1 Del Skrevet 20. juli 2003 Hei min sønn som bor hos faren har fått seg sommerjobb, der han bygger stilas i et firma, og for dette får han 25 skr i timen. Dette er ca 22,50 kr i timen. Gutten er 15 år gammel, og jeg synes det er utnyttelse av arbeidskraft, og forstår ikke at faren kan akseptere dette. Skulle jo tro at det var en minstelønn for ungdommer, men det virker ikke slik. han jobber 8 timer dag når han først jobber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 20. juli 2003 #2 Del Skrevet 20. juli 2003 Det finnes en egen mistelønn for folk under 18, og den er langt høyrere enn denne. Husker desverre ikke hva den er. Sjekk link: http://www.loungdom.no/ Her er et tlfnr. man klan ringe for spørsmål om ungdom og jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 20. juli 2003 #3 Del Skrevet 20. juli 2003 Høres helt vanvittig ut.... Når jeg skal betale barnevakter på tolv tretten år får de femti pr time svart..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #4 Del Skrevet 21. juli 2003 Dette høres jo helt vanvittig ut, min sønn passer kattene til naboen i to uker. Dette gjør han annenhver dag og bruker ca 1 time på det, og får 50 kr dagen. gir dem vann mat bytter på sand koser med dem tar inn posten vanner blomstene det vil si at min sønn på 10 år får dobbelt betaling som din sønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå