Tyren66 Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Hei, jeg skriver først og fremst her for å lufte egne tanker, dele min erfaring og kanskje få innspill på andres erfaringer. Min utfordring er at jeg ikke helt kommer over eksen, jeg er 43 år og det er over 3 år siden jeg og min eks gikk fra hverandre. Vi har ett barn sammen som vi i utgangspunktet skulle dele omsorgen for, men for ca 1 1/2 år siden ble boende mer hos meg. Vi hadde det ikke noe godt sammen, forholdet bar mye preg av konkurrannse, og vi gjorde hverandre ikke noe godt i lang tid. Slik vi fortsatte så kunne det ikke gå, og vi evnet ikke sammen og endre den kursen. Det ble også veldig lite intimitet naturlig nok, selv om savnet etter det fra min side var stort, dette savnet opplever jeg at vi ikke delte. Tankene mine om hva som kunne vært slipper liksom ikke taket, jeg har god orden på livet mitt ellers, med tanke på barn, jobb og økonomi. Jeg tenker at jeg er heldig som har ett godt utgangspunkt for ett godt liv, men tankene om eksen og hva som kunne vært slipper liksom ikke taket i meg. Ved noen anledninger når jeg har vært sammen med henne i naturlige kryssningspunkt (foreldremøter etc.) så prøver jeg å kjenne etter om det er kjærlighets følelser der, men jeg kan ikke helt ta inn det heller, når jeg setter meg ned og tenker om vi kunne fått det fint sammen, så kjenner jeg at det tror jeg ikke vi kan, for vi har mange forskjellige verdier. Syntes det er kjempefrustrerende at tankene om det tidligere eller hva det kunne blitt ikke slipper taket i meg....
Gjest Hilde K S Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Helt vanlig, det der. Går over når du finner en ny du kan elske.
Tyren66 Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2009 Helt vanlig, det der. Går over når du finner en ny du kan elske. Jeg har også tenkt det, men så sniker det seg en tanke inn at jeg ikke kan finne henne jeg kan elske når jeg går rundt å har slike tanker. Håper jeg tar feil, at når hun endelig er der, så slipper det taket i meg... Noen andre som har hatt det slik, og som har funnet han eller henne der tidligere tanker har sluppet taket?
Gjest Hilde K S Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har også tenkt det, men så sniker det seg en tanke inn at jeg ikke kan finne henne jeg kan elske når jeg går rundt å har slike tanker. Håper jeg tar feil, at når hun endelig er der, så slipper det taket i meg... Noen andre som har hatt det slik, og som har funnet han eller henne der tidligere tanker har sluppet taket? Det er tre år siden faren til ungene flyttet ut. I mellomtiden har jeg prøvd meg på forhold og hver eneste gang jeg ikke har hatt noe på gang, har jeg tenkt at jeg kanskje skulle prøvd med ham igjen. Det kommer bare av at det er det eneste forholdet som har fungert over tid, tror jeg. Samtidig har jeg hele tiden visst at det ikke kom til å bli oss igjen, fordi det ikke har vært noe reelt ønske, men tanker som har bunnet i "hvorfor-finner-ikke-jeg-noen-som-passer-for-meg?". Og ja. Omsider treffer man noen som fjerner de tankene. Bare vær obs på at det medfører andre tanker. *ler*
Tyren66 Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2009 Det er tre år siden faren til ungene flyttet ut. I mellomtiden har jeg prøvd meg på forhold og hver eneste gang jeg ikke har hatt noe på gang, har jeg tenkt at jeg kanskje skulle prøvd med ham igjen. Det kommer bare av at det er det eneste forholdet som har fungert over tid, tror jeg. Samtidig har jeg hele tiden visst at det ikke kom til å bli oss igjen, fordi det ikke har vært noe reelt ønske, men tanker som har bunnet i "hvorfor-finner-ikke-jeg-noen-som-passer-for-meg?". Og ja. Omsider treffer man noen som fjerner de tankene. Bare vær obs på at det medfører andre tanker. *ler* Smiler, Takk for svar Hilde, det er nok slik det er som du beskriver det. Har jo tenkt mang en gang at "når er det min tur da, til å treffe hun jeg kan elske og ta vare på" :-) Er vel også slik at når de tankene slipper, så dukker det opp fortere enn ventet :-)
Gjest Hilde K S Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Ingen årsak. Å "bli kvitt" eksen er en langsom prosess. Særlig dersom man har barn sammen og er avhengig av å kommunisere med dem ofte.
Gjest brutal_mann Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Dine tanker om eksen forsvinner av seg selv den dagen du forelsker deg igjen.
Tyren66 Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. mai 2009 Dine tanker om eksen forsvinner av seg selv den dagen du forelsker deg igjen. Takk for svar og støtte :-) Jeg håper det er slik, og ventetiden har vært lang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå