ciba Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 vasker dere hendene etter vært do besøk? jeg gjør som regel det, kan hende jeg glemer det vist jeg haster veldig, men da føler jeg meg skitten på hendene, også vakser jeg meg altid etter å ha vært ute, heller vært å handla. jeg har nesten panikk for å ikke vaske meg på henda
golda Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Jeg er veldig nøye med å vaske meg på hendene. Kanskje litt vel nøye av og til...
Ms.Blaise Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Vasker hendene etter hvert dobesøk, etter hver skiftet bleie, før/etter jeg lager mat, og før jeg spiser mat ute. Vil tro det blir en 12-14ganger pr dag.
Gjest Wacmoc Skrevet 11. mai 2009 #4 Skrevet 11. mai 2009 Vasker hendene hver gang jeg har vært på do, før og etter jeg bytter tampong, etter sex, før jeg lager mat ( ikke hvis jeg skal hive en ferdigpizza i ovnen, men lage maten.), glemmer det ofte før jeg spiser, hvis jeg har plukka opp dritt etter bikkja på tur, bytta kattesand, hvis jeg skal fjerne en kvise e.l, eller hvis jeg bare er skitten ;P
Marikke Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Jeg vasker hendene etter hvert dobesøk og når jeg skal lage mat. Og før jeg spiser hvis jeg har klappet katten i mellomtiden. Og selvfølgelig hvis jeg er skitten.
angeleyes Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Jeg vasker hendene når jeg er skitten, etter jeg har vært på do, før jeg lager mat og før jeg skifter tampong. Føler jeg er renslig, men ikke overopptatt av det.
MissStiles Skrevet 11. mai 2009 #7 Skrevet 11. mai 2009 Jeg vasker hendene etter hvert dobesøk. Også når jeg merker at jeg er skitten eller fettete på hendene.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Vasker hendene etter hvert dobesøk, før- og etter jeg skifter tampong, før jeg skal lage mat, etter jeg har skiftet kattesand, når jeg kommer hjem fra jobb eller har vært og handla. Så føler jeg er normalt renslig. Synes det er utrolig ekkelt med folk som ikke vasker hendene etter de har vært på do!
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Vasker etter dobesøk (på offentlig do har jeg også et desinfiseringsmiddel i veska, føler meg ikke rein etter å ha vasket hendene på offentlig do), før og etter tampongskift, før matlaging, en del ganger på jobb (deler tastatur med 8 andre og noen av dem er noen skikkelig griser) og når jeg føler meg skitten på hendene.... noe som er svært ofte.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #10 Skrevet 11. mai 2009 Vaker de kun når jeg har bæsja og når jeg har vært ute en stund. Også når jeg står opp da.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 11. mai 2009 #11 Skrevet 11. mai 2009 Hiver meg med på denne... Jeg er blant dem som sliter med klamme hender, så jeg vasker dem ofte. I tillegg føler jeg meg skitten av ingenting, så... vet ikke helt hvor mange ganger, men tror nok jeg vasker dem oftere enn gjennomsnittet.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #12 Skrevet 11. mai 2009 Anser det som griste når folk ikke vasker hendene etter do-besøk ! Fatter det bare ikke.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #13 Skrevet 12. mai 2009 Ingen som vasker etter de har tatt skittentøyet eller gjort husarbeid? Det er ganske grisete det. Vasker hendene etter dobesøk, etter og imens jeg gjør husarbeid, når jeg kommer hjem om dagene (vet aldri hva man har tatt i ute). Så lenge jeg er hjemme og ikke har vært på do eller gjort husarbeid er jeg avslappet mtp håndvask. Før jeg skal ta i mat og mellom forskjellige typer matvarer (fra kjøtt/fisk til grønnsaker) må man selvsagt vaske hender. Husk - ofte trenger man å vaske seg langt forbi håndleddet. Ser at alt for mange glemmer det.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 12. mai 2009 #14 Skrevet 12. mai 2009 Før jeg skal ta i mat og mellom forskjellige typer matvarer (fra kjøtt/fisk til grønnsaker) må man selvsagt vaske hender. Kan du forklare meg den logiske forklaringen på dette? Hvis du skal steke/koke grønnsaker, fisk eller kjøtt - hva er den logiske forklaringen på at det skal vaskes, både brett hender og kniv? Det er selvsagt noe helt annet hvis man skjærer opp rått kjøtt/fisk som skal stekes/kokes for deretter å skjære grønnsakene til salaten som ikke skal stekes/kokes.
Marikke Skrevet 12. mai 2009 #15 Skrevet 12. mai 2009 Ingen som vasker etter de har tatt skittentøyet eller gjort husarbeid? Det er ganske grisete det. Jeg vil tro de fleste anser seg som skitne på hendene etter å ha holdt på med skittentøy eller husarbeid og ergo vasker hendene. Hvis jeg skal ramse opp alle grunnene til at jeg vasker hendene i løpet av en uke, blir det en veldig lang liste.
Gjest Gjest_ELVIRA_* Skrevet 12. mai 2009 #16 Skrevet 12. mai 2009 Ingen som vasker etter de har tatt skittentøyet eller gjort husarbeid? Det er ganske grisete det. Vasker hendene etter dobesøk, etter og imens jeg gjør husarbeid, når jeg kommer hjem om dagene (vet aldri hva man har tatt i ute). Så lenge jeg er hjemme og ikke har vært på do eller gjort husarbeid er jeg avslappet mtp håndvask. Før jeg skal ta i mat og mellom forskjellige typer matvarer (fra kjøtt/fisk til grønnsaker) må man selvsagt vaske hender. Husk - ofte trenger man å vaske seg langt forbi håndleddet. Ser at alt for mange glemmer det. Jeg er så enig!! OG! det er viktig å ta rundt håndtaket med papir-ikke bare med hånda-når man har vært på offentlig toalett.Samt dekke toalettsetet. Det tror jeg det er endel som glemmer.Desinfiseringmiddel i veska eller bakteriedrepende såpe er nok også lurt..
Gjest Christabelle Skrevet 12. mai 2009 #17 Skrevet 12. mai 2009 Vasker meg på hendene: Når jeg har vært på toalettet Når jeg har kost med marsvinene/gitt de mat/tatt i buret Når jeg skal rense ansiktet Før jeg påfører sminke Når jeg har vært ute/handlet/kjørt bil Før matlaging Etter jeg har brukt oppvaskhansker og/eller vasket Før og etter tampongbytte Etter at jeg har satt på en vaskemaskin Kjempeofte på jobben Det er ikke rart jeg har et høyt håndkrem-forbruk
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #18 Skrevet 14. mai 2009 Jeg vasker meg på hendene: Når jeg har tissa, bæsja, skifta bind eller tamponger Før jeg setter inn en ny tampong Når jeg har kost med dyr, før jeg tar meg i ansiktet eller spiser noe Når jeg skal rense ansiktet Før jeg påfører sminke Når jeg har vært ute og kommer inn hjemme Før matlaging og gjerne etter også Etter jeg har brukt oppvaskhansker og/eller vasket Etter at jeg har satt på en vaskemaskin Hvis jeg har møkkete hender På jobben har vi kantine med toalett rett ved siden av. Hver dag går jeg inn der og vasker hendene før jeg spiser lunsj. Det gjør nesten ingen andre... Etter at jeg ble mer påpasselig med å alltid vaske meg på hendene før jeg spiser har jeg ikke vært syk!
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #19 Skrevet 14. mai 2009 Jeg vasker meg på hendene: Når jeg har tissa, bæsja, skifta bind eller tamponger Før jeg setter inn en ny tampong Når jeg har kost med dyr, før jeg tar meg i ansiktet eller spiser noe Når jeg skal rense ansiktet Før jeg påfører sminke Når jeg har vært ute og kommer inn hjemme Før matlaging og gjerne etter også Etter jeg har brukt oppvaskhansker og/eller vasket Etter at jeg har satt på en vaskemaskin Hvis jeg har møkkete hender På jobben har vi kantine med toalett rett ved siden av. Hver dag går jeg inn der og vasker hendene før jeg spiser lunsj. Det gjør nesten ingen andre... Etter at jeg ble mer påpasselig med å alltid vaske meg på hendene før jeg spiser har jeg ikke vært syk! Korreksjon: Jeg fikk omgangssyken i jula fordi jeg var i rommet som en person kastet opp i... Det er visst nok til å bli smittet, selv om jeg så klart føk så fort som mulig ut... Jeg har forresten sluttet å håndhilse på folk ved middagsbordet, for jeg vet ikke når de sist vasket seg... Jeg sier bare: "Jeg har nettopp vasket hendene, så... Hei!" og så nikker og smiler jeg.
Ce'Nedra Skrevet 14. mai 2009 #20 Skrevet 14. mai 2009 Vasker meg på hendene: Når jeg har vært på toalettet Når jeg har kost med hundene Før jeg påfører sminke Når jeg har vært ute/handlet/kjørt bil Før matlaging Etter jeg har brukt oppvaskhansker og/eller vasket Før og etter tampongbytte Etter at jeg har satt på en vaskemaskin Kjempeofte på jobben Det er ikke rart jeg har et høyt håndkrem-forbruk Endret så det passet til meg også Forøvrig blir vask etter toalettbesøk aldri glemt, det er en del av toalettbesøket. Like lite som jeg ville glemt å tørke meg, ville jeg glemt å vaske hendene..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå