Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #1 Skrevet 11. mai 2009 Om få uker så må jeg (lide) meg gjennom togreisen mellom Oslo og Stockholm. Vanligvis foretrekker jeg fly om strekningen passer. Men denne gangen altså tog. Jeg tar sansynligvis et tog fra Oslo på morgenen/formiddagen. Det er SJ og ikke NSB, som trafikkerer her, har jeg sett. Men hvordan er denne reisen. Jeg har ikke bestilt enda. Jeg har funnet ut at det er alternativer med 1 og 2 klasse. Hva er forskjellen? Det er også bytter i Karlstad i denne kategorien. Det finnes også intercity tog, som går uten bytter og bruker noe mindre tid. 6t 5 min. Det er muligens mitt alternativ. Hva med spisevogner, service/servering ellers? I det hele tatt er jeg interessert i generelle opplysninger.
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Har tatt toget til Stockholm mange ganger. Jeg liker å ta tog!! Gå inn på www.sj.se så kan du lese om forskjellene mellom 1. og 2. klasse Prisforskjellen er på jo på hele 300,- hver vei så da er det vel greit at du selv finner ut av hva du betaler for. 1 klass i våra InterCity-tåg erbjuder vi avskildhet, mer utrymme och tillgång till dagstidningar. Du får även fritt kaffe och te ombord. På InterCity finns tillgång till förtäring genom antingen bistro, ambulerande serveringsvagn eller kioskservering. Jeg har alltid reist på 2. klasse. Istedenfor å betale 300 ekstra synes jeg det er greit å ha med eget lesestoff og egen kaffe!
Gjest Gjest_Hedda_* Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Det er helt greit og normal sånn som NSB. Ta med deg en god bok, iPod/mp3-spiller, noe å drikke/spise. Jeg pleier å ta med en pute også når jeg tar tog langt (pleier å toge Trondheim/Oslo). Og sørg for å få sitte innerst, ved vinduet. Da kan du liksom lene deg litt inntil vinduet og halvsove om du vil hvile litt. Har tatt toget til Stockholm 3 ganger. Best å ta det som går direkte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå