Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Gutten min på 10 mnd liker bare leverpostei på brødskiva, og litt kaviar. Hva slags pålegg kan de få egentlig, og ville dere prøvd å venne til noe annet eller latt han spise leverpostei bare nå? Jeg har prøvd med prim, syltetøy og makrell i tomat, men han grøsser og brekker seg:/

Videoannonse
Annonse
Gjest *Mim*
Skrevet

Hadde latt ham få det han liker, men prøve litt annet innimellom. Hva med smøreeost?

Skrevet

Hadde latt han spise det han liker, men prøvd med litt andre milde smaker innimellom. Smøreost er et bra alternativ som *mim* nevner. (skinkeost, baconost osv..)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvitost pleier å være populært blant småbarn. Med smør under så det ikke blir så tørt.

Skrevet

Ungen her på nå 13 mnd har hele tida hatt makrell i tomat som favoritt. Han spiser også leverpostei, smøreost og geitost. Gulost vil han ikke ha. Prim og syltetøy har vi ikke prøvd. Det går også an å bruke most banan som pålegg, hvis ungen liker det :)

Skrevet

Vi brukte mye leverpostei også :jepp:

I tillegg brukte vi mye av fruktmos på glass fra nestle/hipp. På den måten fikk han ikke i seg så mye sukker som i vanlig syltetøy.

Most banan var også populært :)

Skrevet

Jeg ville latt han få det han vil ha, det går nok over at leverpostei er eneste pålegg. Det gå jo litt i perioder for oss voksne også.

Gjest Gjest
Skrevet

Barn (og voksne) trenger ofte å smake på nye ting mange ganger før de liker det. La han få smake andre ting innimellom, om han ikke liker det kan du prøve igjen en annen dag. Dette funker i alle fall på gutten vår som er like gammel.

Gjest Gjest
Skrevet

Leverpostei er sunt og godt, men ta det litt rolig med kaviar. Små barn har ikke så godt av benzosyre, som det er i kaviar, det er noe ordentlig svineri som gjør ting med vekst og sånn...

http://themanutrition.no/se-opp-for-benzosyre/

Vi begrenser kaviar til en gang i uken, kanskje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...