Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos gynekologen min i september for å sjekke at alt var ok. Jeg hadde sluttet på p-piller i juli for å begynne baby prosessen, og da mensen ikke hadde kommet tilbake ennå så jeg var urolig. Han sa at alt så helt fint og normalt ut, men at om mensen ikke kom så skulle jeg komme tilbake til ham i januar.

Når 12.januar kom så fikk jeg mensen. Vel og merke en blødning på knappe 2 dager. Siden jeg fikk mensen så bestilte jeg ingen time hos legen.

12. februar så kom mensen igjen som en bitteliten blødning, det samme skjedde 17.feb og 26.feb. EL test viste faktisk positiv 14 dager etter første blødningen i februar og jeg tenkte, yes nå er alt på stell.

Så både 22.mars og 31.mars fikk jeg mensen og EL test viste igjen positivt etter ca.14 dager. Nå er jeg jo ca 2-3 uker over IKM og graviditetstestene jeg har tatt hittil er negative. Er ca en uke siden forrige grav.test jeg tok. Jeg gidder ikke teste nok en gang nå, er sikker på at jeg ikke er gravid, men blir sprø av at syklusen ikke er stabil. Og hadde jeg vært gravid burde vel testen slått ut nå.

At jeg føler det er unormalt å gå sånn i uvissheten gjør at jeg ønsker å få undersøkelse igjen. Er det grunn nok til å ringe og bestille time hos gynekologen min nå? Jeg tenker at kanskje han vil oppfatte det som unødvendig at jeg kommer for en time til. Burde vel være mer tålmodig og satse på at mensen kommer av seg selv i mai, men ønsker vite om det er noe galt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Cathrine_*
Skrevet

Hei. :)

At testen viser negativt, og kanskje er positiv. Det kan forekomme. Jeg har en veninne som først tok en test. Og den var positiv. Men for å være på den sikre siden, tok hun en til. Og den var negativ. Og da tok hun en til, og den var positiv. Dette er nå fire år siden. Og hun har en liten jente på tre. :) Så det er mulig. Men stort sett visre testen rett.

Men jeg ville ha ringt til legen din. Legen din er der for å hjelpe deg, og du er overhode ikke til bry for legen. Skal ikke være det i hvert fall. :) Så ring legen din du. Så får du vite hvordan ting legger an. :)

Lykke masse til. :klemmer:

Gjest Lhinn
Skrevet

Hei!

Først og fremst; jeg forstår deg veldig godt! Sluttet på pillen selv i september og sliter med lange sykluser.

Synes ikke det er dumt av deg å bestille legetime, jeg gjorde det samme selv :) og jeg kjenner meg igjen i det du sier; ”er jeg hysterisk for at jeg bestiller time”? Nei, det er du ikke! Du er der for å få hjelp med å stabilisere syklusen din! Noe som enhver person hadde ønsket; prøver eller ikke! Dessuten har dere faktisk vært prøvere i snart ett år, så en legetime nå er helt på sin plass mener nå jeg :)

Nå fikk ikke jeg noe hjelp av gynekologen ved siste legebesøk, men vi avtalte at jeg skulle ta kontakt om noen mnd (som jo egentlig er bare én PP for meg..) om syklusen fortsatt var tullete. (ja, jeg skulle sikkert mast litt mer, bare tull å komme tilbake egentlig…)

Den siste tiden har jeg lest mye om Vitex den siste tiden, som visstnok skal være et ”vidundermiddel” for prøvere og ikke minst oss med uregelmessig mens. Dette får du ikke taki i norge uten resept, men kan bestilles fra Danmark (www.helsekosten.dk). Mer om dette kan du lese i denne tråden. Jeg fikk min pakke lørdag, og skal hente den på posten i dag, er veldig spent på om dette kan hjelpe meg! Er iallfall flere historier her inne med positivt resultat, så er verdt å prøve det ut!

Lykke til, håper du får hjelpen du trenger ;)

:klemmer:

Skrevet

Takk for svar begge to :) Nå tok jeg en telefon til gynekologen, og det var faktisk ikke ledig time der før om en måned, så da er jeg glad jeg bestilte. Kjipt å vente så lenge... Kanskje jeg skal kjøpe et par nye grav.tester allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...