Gå til innhold

Cavalier King Charles Spaniel :)

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg har en helt motsatt en, min er lærevillig til tusen, kan mange triks og lærer kjempefort! Hunder er jo forskjellige som oss mennesker også:)

Men til ts; jeg anbefaler ikke å kjøpe av hun dama du skrev om. Ta en titt på avlsretningslinjene så har du selv kunnskap om det viktigste, når du ser på annonser, også ta en titt på listen over godkjente oppdrettere.

Vi kjøpte vår første, dumme og uvitende, av en jente som hadde parret rubyen sin med en blendheim da tispen bare var to år gammel. Tispen døde ganske ung, og det samme gjorde hun vi hadde kjøpt. Ikke fikk vi beskjed fra oppdretter heller, før jeg oppsøkte henne da min døde, og hun sa at moren allerede var død...

Han vi har nå er kjøpt fra en seriøs oppdretter som vi har masse kontakt med. Ikke gjør samme tabben vi gjorde. Dagens hundekjøpere bør fokusere på å ikke "fore" de useriøse ved å kjøpe "dårlige" hunder til dyre dommer. På den måten må vi prøve å bli kvitt de som er med på å ødelegge denne nydelige rasen.

Hvilken oppdretter har dere brukt??

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Takk for informasjon:) Har ikke så mye erfaring med hund, ettersom min far er allergisk. Men nå flytter jeg ut og skal kjøpe meg en liten venn:)

Men dette står i annonsen:

De selges uten stamtavle og registrering,fordi mor til valpene ikke er registrert.

De får med seg helseattest,valpeperm og valpepakke.

Er dette greit, eller må man helst ha stamavtale og registrering?

Jeg ville ikke kjøpt fra denne. Har selv 1 stk herlig Cavalier Hann, og jeg holdt på å bli lurt da jeg skulle gå til innkjøp pga min uvitenhet.

Heldigvis fikk jeg en sunn og god hund som jeg har fått veldig gode tilbakemeldinger på etter undersøkelser hos dyrlege.

Pga at jeg har vært borti usæriøs oppdretter, så anbefaller jeg å være så nøye som mulig med kjøp av hund. Har man de minste tvil så anbefaller jeg å la være.

Ellers så er det en kjempe flott rase som er veldig lett å lære opp. Min er også sånn sær i forhold til å ville tisse i regnvær. Er disse særegenhetene som gjør de så søte og gode!

Mye humor i hverdagen! :D

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg hadde en cavalier, men den var det egentlig en del "feil" som dukket opp underveis. Måtte blant annet fjerne analkjerlene, noe som var veldig dyrt og ikke ble dekket av forsikringa. Nå etter at jeg har gitt den bort har den hatt små anfall,noe som viste seg at han har medfødt hjertefeil. Så han må gå på medisiner resten av livet! Så hadde jeg vært deg ville jeg sjekket linjer og alt veldig godt som mange andre skriver her. Kjøp en som har stamtavle,og ikke uten!

Men ellers er det en veldig lystig og fin rase:)

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_marte_*
Skrevet

heisann ! e må bare si at jeg har lest mye på nette om den hunden å jeg ønsker meg selv en <3 dra inn på www.mittdyr.no så får du litt mer info ; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...