Gå til innhold

Folk uten meninger

Anbefalte innlegg

Gjest En med mening
Skrevet

Regner ikke med at jeg er alene om å ha meninger om mye, men jeg blir engasjert i å diskutere/snakke om alt fra f.eks. oppussing, mat, båt, politikk osv. ja veldig mange temaer.

Jeg opplever ofte at det er mange personer som er utrolig vanskelig å få kontakt med. De lar seg ikke engasjere i noen verdens ting. Om det har med meg å gjøre kan være en grunn, men ta f.eks. min svigerfar. Han har jeg kjent i over 15 år. Han er så veldig "redd" for å si sin mening. Sitter bare å jatter med alle, og ikke vet jeg hva han mener etter alle disse årene, det blir bare synsing. (Gubben sier det samme).

Jeg syntes faktisk det er bedre å hva venner og kjente som jeg er totalt uenig med OG som tørr å si sin mening, enn at en bare sitter å jatter med.

Med den tidligere kjæresten til min beste venninne klarte jeg aldri å få samtalen til å flyte. Jeg måtte spørre han til slutt om hva som interesserte han, men det var ingen ting spesielt annet en jobb.

Er det bare meg som opplever dette eller er det fler?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vet hva du mener ja... Stort sett er det vel min feil at folk ikke tør å si meningen sin, fordi de vet at de sannsynligvis får en flom av argumenter tilbake hvis jeg ikke er enig :oops: Men jeg liker veldig godt å diskutere, og har det veldig morsomt når noen endelig gidder å si i mot meg/få igang en skikkelig diskusjon. Det er såklart gøy at folk er enige med meg av og til, men jeg begynner alltid å lure hvis noen er enige med meg i alt vi snakker om. Da er det jo ikke noe morsomt! :wink:

Skrevet
:kjempesinna: Jeg glemmer ALLTID å logge på! *Skjerpe seg*
Skrevet

En god diskusjon er noe av det morsomste som finnes. Spesielt når jeg møter såpass mye motstand at jeg må tenke litt nytt selv også.

Skrevet

Ja, skjønner veldig veldig godt hva du mener. Mitt inntrykk er at veldig mange ikke greier å skille mellom meningsutveksling og krangling. Har gått i baret på dette så mange ganger at det halve kunne ha vært en fjerdedel.

Skrevet

Jeg liker å diskutere, men bare med folk som lar meg snakke ferdig og som ikke tviholder på sin egen mening og avfeier alt som sies mot dem.

Å diskutere med besserwissere er ikke interessant, da holder jeg heller kjeft (uten å jatte).

Gjest Coolaid
Skrevet

Må si meg enig i mye av det du sier. Syns ikke noe om folk som ikke tar avgjørelser, ikke har meninger, eller ikke bryr seg om det som foregår rundt dem. Ufattelig med slik likegyldighet. En god diskusjon er jo en måte å bli kjent med mennesker på. Her kan man utforder og teste hverandre, og aller helst være venner etterpå.

Skrevet

Mange er vel opptatt av hva som er rett og riktig og tør rett og slett ikke si meningen sin. Merker det ofte i slike diskusjonsforum. Spesielt forum som foreldre og småbarn , adopsjon og sånt .......

Jeg tror også feks. at mange har flere svin på skogen (sexpartnere feks.) enn man gir uttrykk for.

Når det gjelder diskusjoner så sier jeg som regel meningen min. I temaer som ikke interesserer meg er jeg nok lite meddelsom. Samtidig kan det være at jeg ikke gidder å diskutere med noen jeg vet jeg er uenig med og neppe blir enig med heller. Det som er morsomt er hvis man kan ha en skikkelig og saklig debatt - hvor man både får litt og må gi litt. Som regel er det jo flere sider av en sak - og man lærer av å diskutere med dyktige motstandere.

Jeg tror nok at det å diskutere og uttrykke sine meninger er noe man må lære . Noen kan ikke , vil ikke , gidder ikke ..... blir jo kanskje kjedelig i lengden ja. Men kanskje vedkommende interesserer seg for noe annet?

Skrevet

Tror dere virkelig at noen lytter?

Waco

Gjest Anonymous
Skrevet
Tror dere virkelig at noen lytter?

Waco

Ja det tror jeg at noen lytter, yrke mitt tilsier at jeg må lytte, ellers kan jeg ikke gjøre jobben min.

Det er heller ikke lett å slippe jobben i hverdagen så jeg lytter mye der også

Skrevet

Ofte du forandrer mening da gjest? Eller har du en slags "normal" du holder deg til, og argumenterer utifra "normalen" din...?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er nok ofte slik at når man bor på småe steder så kvier man seg for å legge seg ut med både den ene og andre..Ikke det at man ikke skal ha meninger, men jeg tror mange prøver å dempe de om de går på tvers av meningsmann. En annen ting er at man møter de samme folka overalt, så det blir lett uutholdelig om man skulle bli sterke uvenner(noen blir jo det og da). Selvsagt kommer det vel også an på hva man er uenige om.

Tror nok det er en viss skilnad mellom by og land her.

Ser at jeg vel ble slettet..huff, tenk at man ikke skjønte hva jeg mente. Trodde ikke det var nødvendig med en nærmere forklaring..:roll:

Skrevet
En god diskusjon er noe av det morsomste som finnes. Spesielt når jeg møter såpass mye motstand at jeg må tenke litt nytt selv også.

Veldig enig i dette... :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror aldri jeg har skiftet standpunkt etter en diskusjon - om jeg ikke var usikker fra før. Ihvertfall ikke i dette diskusjonsforumet. :hoho:

Skrevet

Ikkesant gjest, at noen lytter er bare en illusjon...

Gjest gjest1
Skrevet

Waco - for noe tull. Klart folk lytter. Noen gjør det, det hører du jo på hvordan de argumenterer tilbake. Står de derimot steilt på sitt uten å ta andres argumenter inn på noe som helst måte, så har du nok rett, da lytter de ikke, de bare forsvarer sine egne meninger..

Du selv har jo igrunnen litt tendenser i den retningen her inne - WACO har talt, og motargumenter bare oversees, hvorpå du pøser på med mer av ditt eget.....har jeg rett, eller har jeg rett??

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg mener mye om ting jeg interesserer meg for.

Ikke alt er så viktig at jeg gidder å diskutere det. Enkelte mener noe om alt - og mener ofte "noe", bare for å ha en mening.

Da blir ikke diskusjonen interessant lengre ...

Folk som har gjennomtenkte meninger, og faktisk har reflektert over saken, samt er åpen for nye synsvinkler - de diskuterer jeg gjerne med.

Men jeg gidder ikke bruke energi på å få fastlåste mennesker til å høre på meg - og gidder du ikke lytte, er det heller ingen vits i å diskutere.

Men jeg er enig i at det er morsomt med folk som mener noe - jatting er forferdelig kjedelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...