Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er det med kvinner og humør? De blir sure og utilsnakkelige av tilsynelatne ingenting. Plutselig yre og kåte, gjerne utro, så angrende, survende og sutrende, vil ha deg og bare deg, men så skal du ut, for du er en jævla dritt, og så griner vi igjen og beklager oss og sender kjærlighetsmeldinger, løper etter deg for så å rive hodet av deg igjen.

Er kvinner styrt av hormonnivå og sykluser de ikke kan kontrollere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Det kan nok ofte ha litt med hormoner aa gjøre ja. Jeg lider av pms selv, men etter at jeg begynte med nattlysolje har jeg blitt en helt annen person.

Men det kan nok vaere en del av personligheten ogsaa.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ikke gi kvinnene frikort her ved å la dem fortsette å skylde på hormoner. Det er rett og slett ikke annet enn elendige personlige egenskaper som fører til slik oppførsel.

Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

Glem ikke at samfunnets aksept for kvinners humørsyke har en svært lav terskel. De liksom "er bare sånn" og det må deres menn, foreldre, venner, kolleger og andre bare leve med.

Hadde en mann hatt samme (uforutsigbare) humørsyklus er han å betrakte som en ustabil psykotisk bølle som det er fullt ut akseptert å forlate.

Jada, jeg vet det finnes noen historier om menn som forlot kona fordi de ikke orket mer av ståket men flertallet blir.

Endret av Gorgonzola
Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Hva er det med kvinner og humør? De blir sure og utilsnakkelige av tilsynelatne ingenting. Plutselig yre og kåte, gjerne utro, så angrende, survende og sutrende, vil ha deg og bare deg, men så skal du ut, for du er en jævla dritt, og så griner vi igjen og beklager oss og sender kjærlighetsmeldinger, løper etter deg for så å rive hodet av deg igjen.

Må dessverre si meg enig i at mange er sånn... (ikke alle!)

Kjenner faktisk noen få mannfolk som kan være litt sånn også ;)

Gjest Nadia, 36
Skrevet

Ja, det er svært mange av oss. Slik er det.

Skrevet

men men, uansett da jenter, når dere smiler og ser på meg, så glemmer jeg alt det vonde og bare smelter sammen som en glassmanet og blir til en logrende hund. Ett smil og ett blikk er alt som skal til, fy faen så enkel, simpel og prinsippløs jeg er:)

Gjest Nadia, 36
Skrevet
Ett smil og ett blikk er alt som skal til, fy faen så enkel, simpel og prinsippløs jeg er:)

Hva skulle vi ha gjort uten? Vi hadde ikke hatt en sjanse.

Gjest if i may be excused
Skrevet
men men, uansett da jenter, når dere smiler og ser på meg, så glemmer jeg alt det vonde og bare smelter sammen som en glassmanet og blir til en logrende hund. Ett smil og ett blikk er alt som skal til, fy faen så enkel, simpel og prinsippløs jeg er:)

høres bra ut :) selv er jeg en av disse pms-monstrene som skjeller ut kjæresten min og tror at han ikke vil ha meg lenger, og vurderer å kaste meg ut fra en bro cirka fem dager hver måned. tro du meg, det er ikke for moro at vi gjør det! hadde jeg hatt valget så ville jeg heller ha vært kjærligheten selv fremfor satans datter disse dagene - splitta personlighet, kan det kalles det?

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg er i stabilt godt humør, bortsett fra dagen før mensen. Det er helt jævlig og jeg vil bare ligge under dynen og la vær å forholde meg til verden.

Når sant skal sies, har jeg aldri møtt en sur eller emosjonelt ustabil mann. *jugekors*

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ett hormontroll :kjefte: Jeg følger ikke med på mensen men vet når den kommer basert på humøret.

Stakkars kjæresten(noen ganger kolleger og venner) får kjeft for ting jeg ikke bryr meg om til vanlig, og jeg kan finne på ta opp ting jeg ikke engang tenkte noe over når det skjedde. Prøver å ta meg selv i nakken når jeg skjønner at det er PMS. Det kan ta en stund, for sinnet over de ubetydelige tingene føles veldig ekte og berettiget akkurat der og da.

Gjest Gjest
Skrevet

Huff... høres fert ut..

Tror mannen min skal være skjeleglad for at jeg ikke er slik.

Har aldri noe problem med pms. Eller "skrullete" ved graviditeter.

Tviler sterkt på at han hadde orket det he he..

Er mer han som er humørsyk en jeg her i huset.. hmm.. kanskje han har pms tider.. :fnise:

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Ikke gi kvinnene frikort her ved å la dem fortsette å skylde på hormoner. Det er rett og slett ikke annet enn elendige personlige egenskaper som fører til slik oppførsel.

Vet du hvordan det er aa ha pms?

Jeg mener ikke at det er en god unnskyldning for aa vaere humørsyk, man kan ofte gjøre noe med, men det gjøre det vanskeligere aa bite det i seg.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja da bla da. Noen har det, og de som ikke har det vet ikke hvordan det er å ha det.

Gjest Gjest
Skrevet

Går nok litt på personlig innstilning.

Og kanskje for enkelte en grei unskyldning for å ha humørsvingninger.

Da er det liksom lov å være amper.

På samme måte som enkelte får innmari lyst på salt eller søtt i disse periodene.

(også mens en er gravid)

Men en kan kontrolere en del av dette selv også, om en er innstilt på det selv.

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Går nok litt på personlig innstilning.

Og kanskje for enkelte en grei unskyldning for å ha humørsvingninger.

Da er det liksom lov å være amper.

På samme måte som enkelte får innmari lyst på salt eller søtt i disse periodene.

(også mens en er gravid)

Men en kan kontrolere en del av dette selv også, om en er innstilt på det selv.

Ja det er helt sikkert noen som bruker det som unnskyldning ogsaa, men for noen av oss er det faktisk et reelt problem. Selv ble jeg fryktelig deprimert, irritabel og slet med selvmordstanker i 2 uker hver maaned ... Det var ikke noe jeg bare kunne legge til side eller kontrollere. Naa er det heldigvis historie. :)

Gjest jeg ser deg
Skrevet

Når kvinner oppfører seg jævlig er det pga. hormonforandringer.

Når menn oppfører seg jævlig er det pga. manglende sosiale antenner, føkka personlighet og mangel på empati for sine medmennesker.

Hvilken gruppe som utgjør den største utfordringen både i nære relasjoner og samfunnsmessig er vel opplagt. Hormonene stabiliserer seg, en føkka persnlighet er det verre med.

Skrevet
Hva er det med kvinner og humør? De blir sure og utilsnakkelige av tilsynelatne ingenting. ...

Se på andre pattedyr. Hunner er mer lunefulle og gretne enn mennene ihvertfall blant katter og hunder. Imidlertid er jo hannene ofte mer aggressive.

Det er ikke uten grunn at begrepet "bitch" har blitt en del av populærkulturen. Men enda verre er hunnkattene. Har meget lang erfaring med katter og har aldri blitt overraskende bitt eller klort av en hannkatt. Hunnkatter har imidlertid en tendens til plutselig å klore og/eller bite- uforutsigbart. Akkurat som hos menneskerhunner :-).

Hann-hunder er også mer lekne, lol.

Satyr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...