Gå til innhold

Trening, hvordan slanke meg på trygg måte,

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trenger tips om hvordan jeg skal slanke meg... Veier ca 78 kg, er 165 cm høy og måler ca 110 cm rundt midjen... Jeg vil hvertfall ned til 90 cm rundt midjen... Vet det ikke går an med punktslanking, så ja, er hele meg jeg vil slanke da ja...

Finnes jo haugevis å lese om slanking på internett. Men det er ikke gøy å lese om slanking, kropp og helse, så gidder ikke å lese så mye. Så derfor spør jeg her om råd og tips til hvordan jeg kan gå ned i vekt på en trygg måte.

Er ikke interressert i å melde meg inn på noe treningssenter.

Trenger tips til gøye øvelser. Til å gjøre både ute og inne. Har lyst å trene litt hver dag. Men å trene for å trene er kjedelig. Mye gøyere å trene, slik at jeg ikke ser på det som trening... F.eks, ro, sykle, rollerblades, diverse leker med unger hvor man springer eller bruker kroppen mye. Skigåing... Alt dette jeg har nevnt på nå ser jeg ikke på som trening, men jeg vet jo at det er trening. Trampoline er også kjempegøy, men har ikke tilgjengelighet til det, utenom noen få ganger i året. Ellers har jeg ikke mulighet til å gjøre alt det jeg nevnte hver dag heller. Så trenger tips til flere gøye ting jeg kan gjøre for å trene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ingen som har noe å svare??????????????????????????????????

Gjest Lance
Skrevet

Så lenge du forbrenner mer enn du spiser vil du gå ned i vekt. Det er lettest hvis du klarer å trene regelmessig. Hvis man tenker med seg selv at "pytt, trene kan jeg gjøre om et par dager" så blir det sjelden noe greie på det. Har du en sykkel? I så fall har du vel muligheten til å sykle hver dag.

Du skal ikke bli ordentlig sliten hver dag, du skal bare være i minst en halvtimes aktivitet hver dag, gjerne over en hel time. Det enkleste er om du kan sykle til jobb/skole. Mange er utrolig flinke til å komme med unnskyldninger for hvorfor de ikke kan sykle. Greit, en snekker som har bilen full av verktøy kan ikke sykle i forbindelse med jobb. Hvis du derimot ikke skal ha med det stort mer enn matpakken så kan du sykle. Minst en mil hver vei burde gå greit, hvis det ikke gjør det så er det på tide at du kommer deg i form slik at det går greit.

Jeg vet ikke hva slags sykkel du har, men hvis jeg antar at du har en billig tursykkel så går det utmerket an å komme seg i form på den, du trenger ikke racer. Gå på en bensinstasjon og fyll dekkene med 3,5 bar luft, så blir det mindre friksjon og artigere å sykle. Du klarer ikke å fylle så mye med en vanlig håndpumpe, hvis du ikke har en manometerpumpe da. Kjøp deg en flaskeholder og en drikkeflaske, så kan du bare sykle i vei.

Jeg ser når jeg sykler til jobben selv at mange sykler svært bedagelig. Du trenger ikke gi bånn pinne fra start, men tråkk litt til slik at du kjenner at pulsen stiger litt, men at du ikke blir veldig anpusten.

Noen bruker også været som unnskyldning for å ikke sykle. Det er en dårlig unnskyldning. Man sykler til jobb hver dag, hele året, punktum.

Jeg vet ikke hva som fins av muligheter der du bor. Er det f. eks. noen danseklubb? Det meste av dans er god trening, og avhengig av tempoet forbrenner du ganske mye.

For å gjenta/presisere: Det å være i litt aktivitet hver dag, gjerne en hel time eller mer, er mye viktigere enn å trene hardt to ganger hver uke. Det er imidlertid selvsagt ikke noe i veien for å gjøre begge deler. :)

Hvis du ikke vil melde deg inn i noe treningssenter eller idrettsforening har jeg litt vanskelig for å komme opp med flere forslag.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan svømming være noe? Og hvordan ser du på en halvtimes gåtur hver dag? Og litt sykling av og til? Dette er det jeg har gjort og jeg har gått ned to buksestørrelser, og da har jeg ikke gjort noe spesielt med kostholdet.

Punktslanking er ikke mulig som du sier, men morsjon seirer lett over fettet rundt magen :) Har jeg hørt da, er jo ikke noen ekspert jeg. Men det sies i alle fall at man legger lettere på seg rundt magen av å sitte rolig store deler av dagen, og da skulle man tro det var vice versa også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...