Gå til innhold

Danmark, sommersted ved kysten

Gjest Gjest_Guri_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Guri_*

Hei!

Vi, to voksne på 35, har lyst til å dra til Danmark i sommer.

Men er så lite kjent på hvor det lønner seg å dra.

Hvis været er på vår side hadde det vært fint med litt strandliv.

I tillegg ønskes gode restauranter og koselige kles- og interiørbutikker.

Ønsker ikke å dra til en for stor by ei heller ikke til et jet-set sted, gjerne litt mer rolig sted uten altfor mange turister (men selvsagt vil det være turister i juli, men ikke som f.eks. St Tropez i Frankrike)

Anbefalinger mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Ebeltoft og omegn er veldig fint. Er noen år siden jeg var der sist, men det var veldig sommerlig iallefall! Men det er kanskje for mye turister for dere? Det som er fint med Danmark er at det ikke er spesielt lange avstander, og Ebeltoft ligger ikke langt unna Århus som jo har mange spennende butikker. Det går også an å ta ferje til Sjælland fra Ebeltoft for å komme seg til København så vidt jeg husker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Fyn. Der ligger det masse flotte slott og du har også Odense som en en ganske stor by.

Jeg vil også anbefale en veldig romantisk kro som vist nok har fantastisk mat:

http://www.munkebokro.dk/munkebo.html

Har ikke vært der selv fordi jeg har 2 små barn og tror ikke akkurat vi passer inn der men for voksen ferie er det sikkert topp. Har et vennepar som har vært der og de skrøt veldig av stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes Ebeltoft og omegn er veldig fint. Er noen år siden jeg var der sist, men det var veldig sommerlig iallefall! Men det er kanskje for mye turister for dere? Det som er fint med Danmark er at det ikke er spesielt lange avstander, og Ebeltoft ligger ikke langt unna Århus som jo har mange spennende butikker.

Enig! Ebeltoft! Men unngå fellesferien hvis dere kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hornbæk anbefales på det varmeste.

Veldig hyggelig by med gode restauranter og hyggelige butikker.

Mange andre søte byer i nærheten og bare 40 min med toget dersom man blir rastløs og vil inn til København.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Gjest

Noen som vet om steder hvor det f.eks. er gallerier? Har som TS også lyst til å dra til Danmark og er interessert i å kjøpe litt nye bilder. Har liksom blitt en tradisjon å kjøpe kunst eller interiørting på ferie som minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skagen er og en fin plass.

Men i Skagen er det fryktelig mye folk om sommeren. :(

Jeg liker meg godt rundt Ringkøbingfjorden. Mye strand og kort vei til flere byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Skagen i forfjor før vi hentet en som var på Danacup, og det var ikke så mye folk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Grete_*

Har vært i både Hornbæk i år og Odense i fjor.

Hornbæk er en koselig liten by med en fin strand og så absolutt verdt et besøk. Koselige spisesteder og noen fine butikker. Ilse Jacobsens hjemsted så hun har conseptstore der. Det ble jo da selvsagt både gummistøvler og andre sko og klær på meg, så verdt turen alene det!

Odense gamleby har koselig atmosfære med sine bindingsverkshus, dog er jo dette bare en liten del av byen. Resten av byen er ikke spesielt verdt besøket synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Marielyst!!!! FLOTT sted, med masse fine feriehus ol, og en av danmarks lengste og flotteste strender :)

råder deg virkelig til å søke på nettet og sjekke det ut! vært der mange ganger selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad i området rundt Jammerbugten. Flotte strender og flere sjarmerende småbyer (Løkken, Blokhus).

Men tror egentlig ikke du kan bomme i Danmark... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vil anbefale øya Bornholm! Der har de en av de flotteste hvite strendene i Europa og du har også koselige småbyer med butikker, gallerier (veldig mange kunstnere her!) og mye mer.

Den største stranden, Dueodde, ligger i sør, men jeg synes det er finest å bo helt i nord og heller kjøre til Dueodde om man vil det. Det er også en strand i Sandvig i nord. Pleier å bo i Sandvig hvor du har kort vei til strand, butikker, skjønne naturområder og ruiner etter en gammel festning som det er veldig populært å dra til.

Man kan komme seg til Bornholm f.eks med båt via Ystad i Sverige eller København, eller man kan også fly med Widerøe fra Gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...