Gå til innhold

Lavkarbo ukesmeny for student

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Fikk en lite hyggelig opplevelse da jeg fant ut at midjemålet mitt har gått ut med omtrentlig 10 cm på et år, og vil fort ned i vekt innen sommeren, i allefall det som kan være mulig.

Har tittet på Atkins før, men har veldig lite peiling på karbohydrater og slikt.

Det jeg trenger, fra noen som har god peiling, er forslag til lavkarbomenyer. Jeg er fattig, fattig, student, og det jeg finner på nett er dyre ting som and, fisk, kylling osv. Jeg kan godt spise vegetarisk lavkarbo +/- fisk.

Noen som vil hjelpe meg? Om ikke fullstendig ukesmeny, så hvertfall noen forslag på måltider.

På forhånd, tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Live_*
Skrevet

Salater kan du jo spise. Gjerne med tunfisk som er billig.

Gratinert blomkål - dvs med ostesaus (+bacon hvis du vil)

Gå på Rema å kjøp frossen kyllig. Tror det koster rundt 70-75 for en kilo. Da får du ca 6-7 store kyllingbryst. Jeg spiser et slikt kyllingbryst til middag sammen med salat.

Ellers så kan du gå inn på www.lavkarbo.no og se under oppskrifter. Der ligger det mye!

Gjest Frosk
Skrevet

Kikerter, linser og bønner er vel bra ifølge lavkarbo-entusiastene også, tror jeg? :)

(Har ikke peiling på lavkarbo, men kan en del om bønner og denslags, og har mange bønneoppskrifter på bloggen min - kikertkaker er veldig godt! Linsepuré er visstnok populært i lavkarbokretser - det smaker godt, er kjapt å lage og så er det veldig billig mat.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...