Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Skulle flytte formelt til campingplassen jeg har bodd i nå i vinter, og ba dermed om gårds og bruksnummer. De som driver stedet til daglig henviste meg videre til lokalkontoret. De var i første omgang nølende med å gi meg dette, og etter å ha avklart situasjonen og understreket at det var ikke snakk om flytting av posten, men registrering i folkeregisteret fikk jeg beskjed om at permanent opphold der var mot reglementet. Saken blir da tatt opp på førskommende styremøte. Jeg har ikke fått noen klar tilbakemelding på at jeg blir "kastet ut" rent fysisk. De som driver stedet daglig har aldri hatt noe å utsette på meg, jeg er i fast arbeide osv. Så, i verste fall står jeg fra høsten av uten fast bosted formelt sett... Håper jeg fortsatt fysisk sett kan bo her... Hvordan håndterer jeg dette? Trenger jeg reiseforsikring ol så må jeg ha folkeregistert adresse, dette gjelder også en rekke andre ting. Eneste nødløsningen jeg kommer på er å formelt flytte til mine foreldre, og fortsatt bo her. Dette er da egentlig ikke lovlig. To ulike fylker, med ca 7 timers reisevei. Høres i tillegg ut som noe som lett kan oppdages. I utgangspunktet er jeg svært lite intressert i å flytte herfra (jeg har mulighet til det økonomisk, men ikke uten å i mine øyne komme i en situasjon som samlet sett er betydelig dårligere), så alle tips om hvordan jeg kan løse dette tar jeg i mot med takk.
Fortunatus Skrevet 11. mai 2009 #2 Skrevet 11. mai 2009 Hvorfor er det ikke lovlig at du folkeregistreres hos dine foreldre? Det er da veldig vanlig å gjøre som studenter.
Gjest TS Skrevet 11. mai 2009 #3 Skrevet 11. mai 2009 Jeg er ikke student Og så vidt jeg da har forstått skal jeg da registreres der jeg hyppigest har min "daglige døgnhvile". Når dette da er såpass langt borte at det ikke er realistisk å ha som "pendlebosted" og jeg kanskje er der 2-3 ganger i året kan det fort bli ubehagelig om jeg blir bedt å dokumentere dette. Godt mulig jeg er overforsiktig her, men å bli mistenkt for noen form for svindel er jeg rimelig nervøs for.
Gjest Illiya Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Det må da være bedre å leie seg en leilighet framfor å bo på en campingplass? Skjønner at de ikke kan la folk registrere seg i folkereg med campingplassen som fast bopel, det er jo ikke meningen det skal være det, så da ser jeg mulighet for at de som driver får trøbbel.
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Det er sikkert ikke lov til å bo der fast! Man kan jo heller ikke bo fast i en fritidsbolig!
Gjest h Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Har du aldri hørt etter om de skrekkhistorier fra folk som dør av gass i campingvogn?
Gjest Fisk Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Har du aldri hørt etter om de skrekkhistorier fra folk som dør av gass i campingvogn? Har du aldri hørt om gassalarmer til campingvogn?..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå