Gå til innhold

Barn som biter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gina_*
Skrevet

Jeg var i bursdag-selskap igår kveld til min manns onkel,og det var flere barn der som tilhørte noen venner av onkelen.De fleste barna oppførte seg pent,men noen var høyt og lavt.Etter middagen satt vi ved bordet og pratet og noen av barna holdt på under bordet!Jeg hadde på meg høye hæler,og jeg tok dem av etter middagen for å slappe av litt.Moren til gutten som var under bordet sa til meg skøyeraktig at sønnen deres pleier å bite folk i på føttene om han får sjans og at jeg måtte passe på.Jeg trodde hun spøkte,men det gjorde hun tydeligvis ikke.Det som skjedde var at gutten beit meg på hælen og det ble hull på nylonstrømpa.Jeg skrek til og dro til meg foten og hadde nesten tårer i øyenene,så vondt som det gjorde.Moren bare sa til ham at han ikke måtte gjøre sånt igjen,og ferdig med det!Jeg ble sint,men ville ikke lage noe bråk ut av det.Mannen min ble med meg på badet for se på hælen min og holdt en kald klut på den.Kan virkelig noen barn tillate seg hva som helst?Er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig. Alle barna har gjort slikt i alle selskaper jeg har vært i ihvertfall. Mange av de voksne også hvis de er ferdig å spise. Du får slutte å gå med skjørt, da vet du. Og beholde skoene på.

Skrevet

Jeg har veldig hard hud på hælene, så jeg hadde bare latt ungen gnage i vei! Så hadde jeg sluppet utgifter til pedikyr.

Skrevet

Kommer litt an på hvor gammel ungen er, synes jeg. Er det snakk om en 1-2-åring, så OK, men større unger bør man vel lære litt mer folkeskikk enn såpass, mener nå jeg. Jeg hadde i alle fall blitt kjempeflau om min unge hadde bitt noen i foten i et selskap!

Gjest Gjest_sr_*
Skrevet

Barn skal lærast tidlig at man biter ikkje. Uansetta kva alder, des tidligare des bedre. Ingen ting smittar meir en menneskebitt.

Gjest *Mim*
Skrevet

Det hadde jeg ikke godtatt. Men ikke sikkert jeg hadde gjort noe kjempenummer av det i et selskap annet enn å gi tydelig beskjed til ungen og få han/henne til å si unnskyld - eventuelt hjelpe til litt.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei

Hos oss er mye lov og eg synest barn skal få utfolde seg for å fremme kreativitet. Men biting - det er streng forbode!!!! Det er vi strenge på.

Uansett om dei er 1 år eller 10 år. Ein 1-åring forstår ka nei betyr....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...