Gå til innhold

UV-drakter til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen erfaringer å dele når det gjelder UV-drakter til barn? Er det praktisk og lettvint, eller dyrt og unødvendig? Hvor kan man i tilfelle kjøpe, og hva koster de? Pris- eller kvalitetsforskjeller?

Skal til syden med toåring :hoppe:.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt uv-drakt til vår håpefulle. Tror vi kjøpte den første på babyshop og den andre på fru lyng. Kostet rundt 300 for bukse og genser tror jeg, noe jeg har syntes har vært verdt pengene. Føles trygt at mesteparten av kroppen har vært dekket og det kun er fjeset, underarmer og legger som må smøres. Vesla har aldri blitt solbrent med dem, så antar at de har gjort nytten sin.

Det eneste man sikkert må passe på er at barnet ikke blir avkjølt om drakten er mye våt og det ikke er veldig varmt. Men de vi har hatt tørker i alle fall relativt raskt. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har aldri sett behovet for en sånn drakt. Gir mine barn noen gode smørerunder pluss en liten solhatt/tørkle og dermede er de klare for å kose seg i sand og sjø under solen uten at omtrent hele kroppen er tildekket. Noe den jo er stort sett hele tiden ellers i året. Nei, la de små få kjenne den deilige sola og sjøbrisen på kroppen. Smøre ofte og med kvalitetsprodukter er selvsagt, resten er naturlig..

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg synes det er veldig greit når de er små ihvertfall. Da har ihvertfall ikke mine hatt tålmodighet til å sitte stille så lenge som det tar å smøre inn hele kroppen. Solkremen for de minste er utrolig seig å vanskelig å smøre ut, så en hel kropp blir for mye både for de og for meg. Barn under 1 år skal jo helst ikke være i direkte sollys, og heller ikke smøres med solkrem, så da er jo en slik drakt veldig grei. Ikke er de varme heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...